Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Paypal/ Wii girl

 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Nettsidene våre
View previous topic :: View next topic  
Author Message
majbjorn
classic american


Joined: 30 Mar 2006
Posts: 24
Location: järfälla

PostPosted: Mon Dec 01, 2008 12:57 am    Post subject: Paypal/ Wii girl Reply with quote

Jag har tyvärr dåliga erfarenheter att dela med mig av. Handlade bilmodeller av signaturen Wii girl / Mark Manos i USA. Efter att ha väntat 4-5 veckor på bilarna, mejlar jag. får svaret att bilarna är på väg. 3 månader senare- inga bilar. Ingen hjälp av PayPal heller, pga deras tidsregler.Jag kan inte ens ge negative feedback! Tack å bock!! Twisted Evil
_________________
Beware- B-body brute bonehead
Back to top
View user's profile Send private message
guadeloupe
burner


Joined: 09 Apr 2007
Posts: 46
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Dec 06, 2008 12:24 pm    Post subject: Re: Paypal/ Wii girl Reply with quote

majbjorn wrote:
JIngen hjälp av PayPal heller, pga deras tidsregler.

Tidsregler? Hur menar du?

Har du handlat via eBay?

Jag köpte en slotcar på eBay av en säljare i UK som jag handlat av tidigare. Normalt brukar grejerna dyka upp efter 1 vecka men en gång tog det 8 veckor!!! När paketet väl dök upp så såg det ut som det skickats runt hela jorden flera ggr om. Detta var alltså från UK. Posten är inte vad den varit och det kan ta tid när det inte är prioriterat post. Icke prioriterad post sorteras och bearbetas när tid finns. Men fram ska det komma till slut men det kan som sagt ta tid.

mvh Magnus
Back to top
View user's profile Send private message
majbjorn
classic american


Joined: 30 Mar 2006
Posts: 24
Location: järfälla

PostPosted: Sat Dec 06, 2008 4:21 pm    Post subject: Reply with quote

För att kunna öppna ett klagomål " file a dispute" måste du kontakta E-bay / PayPal inom 45 dagar efter varan är betald. Upp till 60 dagar efter betalning kan du lämna negative feeback. Sen finns ingen hjälp att få. Vem lämnar ett klagomål medans normal postgång + eventuell tull pågår! Inte jag ivarjefall! Har ifrågasattt deras regler för utlänska köp utan framgång. Dom tycker tiden räcker väl /// Raffe
_________________
Beware- B-body brute bonehead
Back to top
View user's profile Send private message
guadeloupe
burner


Joined: 09 Apr 2007
Posts: 46
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Dec 06, 2008 6:46 pm    Post subject: Reply with quote

Surt!

Be åtminstone säljaren att göra en postal claim (jag tror det heter så).

mvh Magnus
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Nettsidene våre All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group