Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

383 super commando HK ???
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body
View previous topic :: View next topic  
Author Message
MLcuda
426 HEMI - elephant


Joined: 03 Dec 2007
Posts: 120
Location: Østre Agder

PostPosted: Tue Sep 09, 2008 1:42 am    Post subject: 383 super commando HK ??? Reply with quote

Hei, er det noen som vet om jeg har 335hk eller 300hk i min 71, 383 4bbl supercommando.

Jeg ser i linkene nedenfor at det er reudsert til 300hk i 71,men støype nr. i blokka mi er 9.28.70. Så da lurer jeg på om det er fortsatt er 335hk.

Og hvordan får jeg eventuelt de 35hk tilbake, er det toppene eller stemplene som er forskjellige fra 70 til 71.
For det det er vel i kompresjonen dette ligger ????
Comp = 10.0:1 i 70
Comp = 9,5:1 i 71

Eller er det rett og slett samme greiene fra 70 til 71, men forskjell på papiret sånn at forsikringselskapne skulle bli mer happy??


http://www.theautochannel.com/vehicles/muscle/chrysler/chry_70_cuda.frame

http://www.theautochannel.com/vehicles/muscle/chrysler/chry_71_cuda.frame

_________________
1971 Plymouth Barracuda Gran coupe 383
Back to top
View user's profile Send private message
Smallblock Power E-body
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Jan 2008
Posts: 705
Location: Stadlandet,,Norway

PostPosted: Tue Sep 09, 2008 7:22 am    Post subject: Reply with quote

71 modellen har 300hk. 70 var siste med 335.
Kompersjonen vart senka med andre stempel,ja. Toppane var dei samme,og dette var siste året med 383 maskina. Trur den blei erstatta med 400 cid big block. Der er andre topper og skålstempel for lavare kompresjon. Sikkert berre å bytte stempel og kam,så har du indre spesifikasjoner frå åra før.

_________________
1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340
Back to top
View user's profile Send private message
Øyvind Mopar
Go wing


Joined: 02 Nov 2008
Posts: 68
Location: Østlandet

PostPosted: Mon Nov 03, 2008 8:39 pm    Post subject: Reply with quote

Om du virkelig vil vite det, så må du gjøre en hk måling. Jeg fikk inn en 71 383 med 4-port og headers fra en kunde som ikke var helt fornøyd, ser original ut, forøvrig: ydet 240 hk i bremsebenk, med lifterpump up eller ventilflyt ved 4800 rpm. Jeg bygger nå en 520 ci stroker for ham istedet....med ca 600 ekte hk.
mvh
motorbyggern

_________________
Hovedleverandør av Mopar Engine Performance og rimelige motoroverhalinger. Har stort delelager av std og trimdeler. Har mastergrad på trimming av Hemi! Bygger motorer på heltid!
Mitt mål er: TRADISJONELL NORSK KVALITET TIL AMERIKANSKE PRISER
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Mr57Belvedere
Hemisfærisk aktiv


Joined: 30 Aug 2006
Posts: 277
Location: Voss,NORGE

PostPosted: Wed Nov 05, 2008 10:58 am    Post subject: Reply with quote

Nå var vel Super Commando 383'en oppgitt til 330hk fram til 1970 og att 335hk motoren var levert i Road Runner og Super Bee men kva som var forskjell på de motorene annet enn lakken (hemi orange på 335 og turqose på 330) har eg ikkje peiling på ????? Confused
Har prøvd å finne det ut men over alt kor eg leita så har de samme spesifikasjoner.
Har og lest ein plass att alle 383hp motorer som var levert med AC var på 330hk og alle uten på 335hk.
Men har og lest att alle Road Runnere var levert med 335hk motor fram til 1970 men her på Voss har me ein 1969 Road Runner original levert med AC så har den 330hk eller 335hk ????
Er litt lett forvirrende det der.
Er det noen som har ein god forklaring??

_________________
57 Plymouth Belvedere 2dr HT
70 Plymouth Sport Fury S/23 2dr HT
70 Plymouth Sport Fury GT 2dr HT
94 Chrysler Voyager AWD
94 Chrysler Grand Voyager delebiler 2 stk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Widing
Hemisfærisk aktiv


Joined: 08 Jan 2005
Posts: 172
Location: Skedsmokorset

PostPosted: Sat Nov 15, 2008 12:57 am    Post subject: Reply with quote

383 var levert i 3 ugaver i 1970

383 2bbl 290 hk
383 4bbl 330 hk
383 4bbl HP 335 hk

Disse motor kom i både B og E body

383 HP motorn var levert i 'cuda og Challenger R/T som standar motor. 340 var option. Tror den var standar i Roadrunner dette året også.

383 2bbl og 383 4bbl var levrt i basis Barracuda, Challenger, Charger 500 etc
383 2bbl kom kun med 727 auto. Og gjerne sammen med A/C i pakka på de fleste av modellene

_________________
70 'Cuda - 383 - A833 http://cuda.widing.biz/
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Iserunner
Hemisfærisk aktiv


Joined: 27 Mar 2007
Posts: 221
Location: Ise

PostPosted: Wed Dec 31, 2008 5:50 pm    Post subject: Super Commando Reply with quote

Det er 335 HK i Roadrunner og Superbee (383 Magnum) 1968-70. I 1970, også i Cuda og Chellenger R/T. Alle disse hadde en spesielt sinna kamaksel som man ikke kunne få fra og med 1971 modellene. Alle vanlige 4-ports 383 hadde samme kam som 383 2-port og standard 440 fullsize motorer, tror jeg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Øyvind Mopar
Go wing


Joined: 02 Nov 2008
Posts: 68
Location: Østlandet

PostPosted: Wed Dec 31, 2008 7:07 pm    Post subject: Reply with quote

Guttis, da!
Hva mener du med "spesielt sinna kam"? Kall den heller "litt mindre slapp"

Alle disse motorene kom jo med kammer som er slappere enn det meste som blir levert som aftermarket. Såkalte Magnum kammen var mindre enn 280 gr, og med løft kanskje på 0.45", i beste fall, målt på ventilen....

Ha forresten Godt Nyttår til deg, og alle bekjente!

Mvh
Øyvind Mostad
(husk at jeg som er flintis behøver ingen kam!)

_________________
Hovedleverandør av Mopar Engine Performance og rimelige motoroverhalinger. Har stort delelager av std og trimdeler. Har mastergrad på trimming av Hemi! Bygger motorer på heltid!
Mitt mål er: TRADISJONELL NORSK KVALITET TIL AMERIKANSKE PRISER
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
69charger
Virgil Exner is the name


Joined: 01 Jan 2009
Posts: 57
Location: Minnesund

PostPosted: Thu Jan 01, 2009 10:33 pm    Post subject: Reply with quote

jeg går ut i fra at du har N innslått på topp av motorblokk i fremkant..

335hk har topper med støpenummer 2843906
300hk har topper med støpenummer 3462346 Cool [/img]
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MLcuda
426 HEMI - elephant


Joined: 03 Dec 2007
Posts: 120
Location: Østre Agder

PostPosted: Tue Jan 06, 2009 12:58 am    Post subject: Reply with quote

69charger wrote:
jeg går ut i fra at du har N innslått på topp av motorblokk i fremkant..

335hk har topper med støpenummer 2843906
300hk har topper med støpenummer 3462346 Cool [/img]


Dette var jo en bra peilepinne, skal sjekke ut. Smile

Har en383, 68mod.med fireports liggende og den hadde 906 topper
Skal sjekke på den som står i bilen etterhvert-

_________________
1971 Plymouth Barracuda Gran coupe 383
Back to top
View user's profile Send private message
Iserunner
Hemisfærisk aktiv


Joined: 27 Mar 2007
Posts: 221
Location: Ise

PostPosted: Tue Jan 06, 2009 8:08 am    Post subject: Reply with quote

Alle big block mopar dvs. 383 og 440 fra 1968 til og med 1970 har cast no. 2843906 topper. Alle big block mopar dvs. 383, 400 og 440 fra 1971 til og med 1972 har cast no. 3462346 topper. Dette gjelder alt fra slappeste fullsize, til Magnum og Six-Pack motorer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MLcuda
426 HEMI - elephant


Joined: 03 Dec 2007
Posts: 120
Location: Østre Agder

PostPosted: Tue Jan 06, 2009 12:33 pm    Post subject: Reply with quote

Er toppene like selv om de har forskjellige nr,tenker på flow og cc
og at hestekreftene er redusert i stempel og cam fra 70 til 71 Question

_________________
1971 Plymouth Barracuda Gran coupe 383
Back to top
View user's profile Send private message
Iserunner
Hemisfærisk aktiv


Joined: 27 Mar 2007
Posts: 221
Location: Ise

PostPosted: Tue Jan 06, 2009 7:39 pm    Post subject: Big block Reply with quote

De fleste eksperter er vel enige om at 906 toppene flower best. Ettersom jeg har forstått har disse samme kompressjonsvolum som 346 men en bedre innsugskanal. Ventilstørrelsen er lik i alle disse år men ventilfjærene varierte, sammen med kam, stempel, forgasser og eksostanlegg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MLcuda
426 HEMI - elephant


Joined: 03 Dec 2007
Posts: 120
Location: Østre Agder

PostPosted: Wed Jan 07, 2009 12:05 am    Post subject: Reply with quote

Takk for nyttig info Smile
_________________
1971 Plymouth Barracuda Gran coupe 383
Back to top
View user's profile Send private message
69daytona
super_coupe


Joined: 28 May 2007
Posts: 534
Location: Goathouse, Modum

PostPosted: Sun Nov 15, 2009 11:25 pm    Post subject: Reply with quote

Mr57Belvedere wrote:
Nå var vel Super Commando 383'en oppgitt til 330hk fram til 1970 og att 335hk motoren var levert i Road Runner og Super Bee men kva som var forskjell på de motorene annet enn lakken (hemi orange på 335 og turqose på 330) har eg ikkje peiling på ????? Confused
Har prøvd å finne det ut men over alt kor eg leita så har de samme spesifikasjoner.
Har og lest ein plass att alle 383hp motorer som var levert med AC var på 330hk og alle uten på 335hk.
Men har og lest att alle Road Runnere var levert med 335hk motor fram til 1970 men her på Voss har me ein 1969 Road Runner original levert med AC så har den 330hk eller 335hk ????
Er litt lett forvirrende det der.
Er det noen som har ein god forklaring??


330hp Carter AVS
335hp Holly carb 670cfm tror jeg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
65 Newport
Slant Six


Joined: 17 Oct 2005
Posts: 3

PostPosted: Thu Dec 17, 2009 3:51 am    Post subject: Reply with quote

Tror sistemann er inne på løsningen her. Jeg har sett i en eller annen Holleytabell at 69-70 Road Runner med standardmotoren som er 383 med 335 HK, kom med Holley 3310, samme forgasser som sitter i 1965 Z-16 av det edle merket Chevrolet... Forøvrig er ikke en motor mer eller mindre "slapp" om den sitter i den ene eller andre karosseritypen slik noen synes å antyde, også å fullsizebilene var å få med flere av Hi Perf motorene, og de trengte verken svarte stiper, spoilere, scoop eller fugle/fiskenavn for å gå fort. Sjekk Sanow Bellah, sin bok "Dodge, Plymouth Chrysler Police cars" tabell s.102; 1969 Polara Persuit med 440, 0-60 mph 6,3 sec, 1/4 mile 14,2 sec top speeed 147 mph.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group