| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
MLcuda 426 HEMI - elephant

Joined: 03 Dec 2007 Posts: 120 Location: Østre Agder
|
Posted: Tue Sep 09, 2008 1:42 am Post subject: 383 super commando HK ??? |
|
|
Hei, er det noen som vet om jeg har 335hk eller 300hk i min 71, 383 4bbl supercommando.
Jeg ser i linkene nedenfor at det er reudsert til 300hk i 71,men støype nr. i blokka mi er 9.28.70. Så da lurer jeg på om det er fortsatt er 335hk.
Og hvordan får jeg eventuelt de 35hk tilbake, er det toppene eller stemplene som er forskjellige fra 70 til 71.
For det det er vel i kompresjonen dette ligger ????
Comp = 10.0:1 i 70
Comp = 9,5:1 i 71
Eller er det rett og slett samme greiene fra 70 til 71, men forskjell på papiret sånn at forsikringselskapne skulle bli mer happy??
http://www.theautochannel.com/vehicles/muscle/chrysler/chry_70_cuda.frame
http://www.theautochannel.com/vehicles/muscle/chrysler/chry_71_cuda.frame _________________ 1971 Plymouth Barracuda Gran coupe 383 |
|
| Back to top |
|
 |
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv

Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Tue Sep 09, 2008 7:22 am Post subject: |
|
|
71 modellen har 300hk. 70 var siste med 335.
Kompersjonen vart senka med andre stempel,ja. Toppane var dei samme,og dette var siste året med 383 maskina. Trur den blei erstatta med 400 cid big block. Der er andre topper og skålstempel for lavare kompresjon. Sikkert berre å bytte stempel og kam,så har du indre spesifikasjoner frå åra før. _________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
| Back to top |
|
 |
Øyvind Mopar Go wing

Joined: 02 Nov 2008 Posts: 68 Location: Østlandet
|
Posted: Mon Nov 03, 2008 8:39 pm Post subject: |
|
|
Om du virkelig vil vite det, så må du gjøre en hk måling. Jeg fikk inn en 71 383 med 4-port og headers fra en kunde som ikke var helt fornøyd, ser original ut, forøvrig: ydet 240 hk i bremsebenk, med lifterpump up eller ventilflyt ved 4800 rpm. Jeg bygger nå en 520 ci stroker for ham istedet....med ca 600 ekte hk.
mvh
motorbyggern _________________ Hovedleverandør av Mopar Engine Performance og rimelige motoroverhalinger. Har stort delelager av std og trimdeler. Har mastergrad på trimming av Hemi! Bygger motorer på heltid!
Mitt mål er: TRADISJONELL NORSK KVALITET TIL AMERIKANSKE PRISER |
|
| Back to top |
|
 |
Mr57Belvedere Hemisfærisk aktiv

Joined: 30 Aug 2006 Posts: 277 Location: Voss,NORGE
|
Posted: Wed Nov 05, 2008 10:58 am Post subject: |
|
|
Nå var vel Super Commando 383'en oppgitt til 330hk fram til 1970 og att 335hk motoren var levert i Road Runner og Super Bee men kva som var forskjell på de motorene annet enn lakken (hemi orange på 335 og turqose på 330) har eg ikkje peiling på ?????
Har prøvd å finne det ut men over alt kor eg leita så har de samme spesifikasjoner.
Har og lest ein plass att alle 383hp motorer som var levert med AC var på 330hk og alle uten på 335hk.
Men har og lest att alle Road Runnere var levert med 335hk motor fram til 1970 men her på Voss har me ein 1969 Road Runner original levert med AC så har den 330hk eller 335hk ????
Er litt lett forvirrende det der.
Er det noen som har ein god forklaring?? _________________ 57 Plymouth Belvedere 2dr HT
70 Plymouth Sport Fury S/23 2dr HT
70 Plymouth Sport Fury GT 2dr HT
94 Chrysler Voyager AWD
94 Chrysler Grand Voyager delebiler 2 stk |
|
| Back to top |
|
 |
Widing Hemisfærisk aktiv

Joined: 08 Jan 2005 Posts: 172 Location: Skedsmokorset
|
Posted: Sat Nov 15, 2008 12:57 am Post subject: |
|
|
383 var levert i 3 ugaver i 1970
383 2bbl 290 hk
383 4bbl 330 hk
383 4bbl HP 335 hk
Disse motor kom i både B og E body
383 HP motorn var levert i 'cuda og Challenger R/T som standar motor. 340 var option. Tror den var standar i Roadrunner dette året også.
383 2bbl og 383 4bbl var levrt i basis Barracuda, Challenger, Charger 500 etc
383 2bbl kom kun med 727 auto. Og gjerne sammen med A/C i pakka på de fleste av modellene _________________ 70 'Cuda - 383 - A833 http://cuda.widing.biz/ |
|
| Back to top |
|
 |
Iserunner Hemisfærisk aktiv

Joined: 27 Mar 2007 Posts: 221 Location: Ise
|
Posted: Wed Dec 31, 2008 5:50 pm Post subject: Super Commando |
|
|
| Det er 335 HK i Roadrunner og Superbee (383 Magnum) 1968-70. I 1970, også i Cuda og Chellenger R/T. Alle disse hadde en spesielt sinna kamaksel som man ikke kunne få fra og med 1971 modellene. Alle vanlige 4-ports 383 hadde samme kam som 383 2-port og standard 440 fullsize motorer, tror jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Øyvind Mopar Go wing

Joined: 02 Nov 2008 Posts: 68 Location: Østlandet
|
Posted: Wed Dec 31, 2008 7:07 pm Post subject: |
|
|
Guttis, da!
Hva mener du med "spesielt sinna kam"? Kall den heller "litt mindre slapp"
Alle disse motorene kom jo med kammer som er slappere enn det meste som blir levert som aftermarket. Såkalte Magnum kammen var mindre enn 280 gr, og med løft kanskje på 0.45", i beste fall, målt på ventilen....
Ha forresten Godt Nyttår til deg, og alle bekjente!
Mvh
Øyvind Mostad
(husk at jeg som er flintis behøver ingen kam!) _________________ Hovedleverandør av Mopar Engine Performance og rimelige motoroverhalinger. Har stort delelager av std og trimdeler. Har mastergrad på trimming av Hemi! Bygger motorer på heltid!
Mitt mål er: TRADISJONELL NORSK KVALITET TIL AMERIKANSKE PRISER |
|
| Back to top |
|
 |
69charger Virgil Exner is the name

Joined: 01 Jan 2009 Posts: 57 Location: Minnesund
|
Posted: Thu Jan 01, 2009 10:33 pm Post subject: |
|
|
jeg går ut i fra at du har N innslått på topp av motorblokk i fremkant..
335hk har topper med støpenummer 2843906
300hk har topper med støpenummer 3462346 [/img] |
|
| Back to top |
|
 |
MLcuda 426 HEMI - elephant

Joined: 03 Dec 2007 Posts: 120 Location: Østre Agder
|
Posted: Tue Jan 06, 2009 12:58 am Post subject: |
|
|
| 69charger wrote: | jeg går ut i fra at du har N innslått på topp av motorblokk i fremkant..
335hk har topper med støpenummer 2843906
300hk har topper med støpenummer 3462346 [/img] |
Dette var jo en bra peilepinne, skal sjekke ut.
Har en383, 68mod.med fireports liggende og den hadde 906 topper
Skal sjekke på den som står i bilen etterhvert- _________________ 1971 Plymouth Barracuda Gran coupe 383 |
|
| Back to top |
|
 |
Iserunner Hemisfærisk aktiv

Joined: 27 Mar 2007 Posts: 221 Location: Ise
|
Posted: Tue Jan 06, 2009 8:08 am Post subject: |
|
|
| Alle big block mopar dvs. 383 og 440 fra 1968 til og med 1970 har cast no. 2843906 topper. Alle big block mopar dvs. 383, 400 og 440 fra 1971 til og med 1972 har cast no. 3462346 topper. Dette gjelder alt fra slappeste fullsize, til Magnum og Six-Pack motorer. |
|
| Back to top |
|
 |
MLcuda 426 HEMI - elephant

Joined: 03 Dec 2007 Posts: 120 Location: Østre Agder
|
Posted: Tue Jan 06, 2009 12:33 pm Post subject: |
|
|
Er toppene like selv om de har forskjellige nr,tenker på flow og cc
og at hestekreftene er redusert i stempel og cam fra 70 til 71  _________________ 1971 Plymouth Barracuda Gran coupe 383 |
|
| Back to top |
|
 |
Iserunner Hemisfærisk aktiv

Joined: 27 Mar 2007 Posts: 221 Location: Ise
|
Posted: Tue Jan 06, 2009 7:39 pm Post subject: Big block |
|
|
| De fleste eksperter er vel enige om at 906 toppene flower best. Ettersom jeg har forstått har disse samme kompressjonsvolum som 346 men en bedre innsugskanal. Ventilstørrelsen er lik i alle disse år men ventilfjærene varierte, sammen med kam, stempel, forgasser og eksostanlegg. |
|
| Back to top |
|
 |
MLcuda 426 HEMI - elephant

Joined: 03 Dec 2007 Posts: 120 Location: Østre Agder
|
Posted: Wed Jan 07, 2009 12:05 am Post subject: |
|
|
Takk for nyttig info  _________________ 1971 Plymouth Barracuda Gran coupe 383 |
|
| Back to top |
|
 |
69daytona super_coupe
Joined: 28 May 2007 Posts: 534 Location: Goathouse, Modum
|
Posted: Sun Nov 15, 2009 11:25 pm Post subject: |
|
|
| Mr57Belvedere wrote: | Nå var vel Super Commando 383'en oppgitt til 330hk fram til 1970 og att 335hk motoren var levert i Road Runner og Super Bee men kva som var forskjell på de motorene annet enn lakken (hemi orange på 335 og turqose på 330) har eg ikkje peiling på ?????
Har prøvd å finne det ut men over alt kor eg leita så har de samme spesifikasjoner.
Har og lest ein plass att alle 383hp motorer som var levert med AC var på 330hk og alle uten på 335hk.
Men har og lest att alle Road Runnere var levert med 335hk motor fram til 1970 men her på Voss har me ein 1969 Road Runner original levert med AC så har den 330hk eller 335hk ????
Er litt lett forvirrende det der.
Er det noen som har ein god forklaring?? |
330hp Carter AVS
335hp Holly carb 670cfm tror jeg |
|
| Back to top |
|
 |
65 Newport Slant Six
Joined: 17 Oct 2005 Posts: 3
|
Posted: Thu Dec 17, 2009 3:51 am Post subject: |
|
|
| Tror sistemann er inne på løsningen her. Jeg har sett i en eller annen Holleytabell at 69-70 Road Runner med standardmotoren som er 383 med 335 HK, kom med Holley 3310, samme forgasser som sitter i 1965 Z-16 av det edle merket Chevrolet... Forøvrig er ikke en motor mer eller mindre "slapp" om den sitter i den ene eller andre karosseritypen slik noen synes å antyde, også å fullsizebilene var å få med flere av Hi Perf motorene, og de trengte verken svarte stiper, spoilere, scoop eller fugle/fiskenavn for å gå fort. Sjekk Sanow Bellah, sin bok "Dodge, Plymouth Chrysler Police cars" tabell s.102; 1969 Polara Persuit med 440, 0-60 mph 6,3 sec, 1/4 mile 14,2 sec top speeed 147 mph. |
|
| Back to top |
|
 |
|