Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Cam convørter utveksling
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Racing/Bilsport
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moparman
Hemisfærisk aktiv


Joined: 31 May 2005
Posts: 1250
Location: porsgrunn

PostPosted: Fri Oct 03, 2008 6:52 pm    Post subject: Cam convørter utveksling Reply with quote

Er litt nyskjærrig på hva folk har av oppsett Exclamation Exclamation
Tenker da på løft og durasjon på kam.Og hva av rpm i stall speed convørter. Og hva av utvekslig Rolling Eyes
Jeg har tenkt og bygge om bilen min. Og er litt nyskjærrig hva andre har Rolling Eyes Rolling Eyes Har en 440cid og lurte på og bruke en mopar cam. Med 248-248 duration ved 050 i lift, og 509-509 i lift. Tenkte og bruke en hughs convørter med 2500 stal speed. Tenkte og å kjøre 3,55 utveksling. Kunne nok kjørt annen utveksling, men med 275/50-15 sliks blir utvekslinga høy.
Tror da det går an og bruke bilen på gata med 295/50-15. Question Question
Noen som har bygd noen bil som har noen ide Idea Idea

_________________
moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block


Massively Over Powered And Respected

chargernorway.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
belvis
Hemisfærisk aktiv


Joined: 22 Sep 2007
Posts: 253
Location: øygarden

PostPosted: Fri Oct 03, 2008 9:01 pm    Post subject: Reply with quote

Interesant tema, håper mange heng seg på her Exclamation
I Belvederen min er det 440 borret 0.30 , 11 komp.hypereutectic stempler, comp. mek. roller cam 243-243 ,550-550 i lift , porta 906 topper , team-g innsug , holley 800 dp,blå holley pumpe,msd digital 6 box,msd pro billet fordeler, 727 kassa har man.reversert ventilhus og converteren er en tci super street fighter 10" med ca 3800 i stall speed. 8 3/4 med 3:55 utv. Ellers har eg tti headers og 3" flowmaster , helt enkel husmortrimm detta som funker helt problemfritt og kjører fra dei fleste Very Happy

_________________
55 Dodge custom royal lancer 270 cid hemi
66 Plymouth belvedere 446 cid
67 Dodge Coronet 500 cid
99 Dodge Ram 2500 5.9td 24v
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moparman
Hemisfærisk aktiv


Joined: 31 May 2005
Posts: 1250
Location: porsgrunn

PostPosted: Fri Oct 03, 2008 9:12 pm    Post subject: Reply with quote

Takk for svar Laughing Laughing Er vel noen opplysninger jeg glømte Twisted Evil
Har edelbrock rpm 84cc topper og rpm innsug heddman hedders og 3" eksos. problemet mitt er at jeg har flate stempel. Så jeg kan ikke ha så mye løft Sad Har 10,7 i komp.

_________________
moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block


Massively Over Powered And Respected

chargernorway.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
belvis
Hemisfærisk aktiv


Joined: 22 Sep 2007
Posts: 253
Location: øygarden

PostPosted: Fri Oct 03, 2008 10:02 pm    Post subject: Reply with quote

I Coroneten min er resepten litt lenger og dyrere enn i belvederen Twisted Evil
440 med 4.15 stroker veiv,råder og veiv smidde greier fra eagle,custom lagde Ross stempler for indy toppene, 10 :1 i komp. , comp roller cam custom lagd for kompresjonen i motoren og Nos bruk. 260-264 dur.at 0.50 , 660-660 i lift ,toppene er Indy-1c porta,polerte og pakningmatchet, dei flower til 800 hk, Indy innsug ,spacer,holley 1050 dominator gasser, Barry Grant 2 steg lystgassanlegg med max set på 425 hk, msd tenning,tti 2 1/4 ceramic coatede headers . milodon external oljesystem, girkassa er ei tci super comp uten 1gir brems,man.reversert ventilhus og carbon fiber scatter shield, 3800 i stall ,8 3/4,3:91utv. , strange akslinger, auburn spole, cal-trac system, 513.6 hk på bakhjula som er vel ca 600hk i motoren + lystgass Cool

_________________
55 Dodge custom royal lancer 270 cid hemi
66 Plymouth belvedere 446 cid
67 Dodge Coronet 500 cid
99 Dodge Ram 2500 5.9td 24v
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moparman
Hemisfærisk aktiv


Joined: 31 May 2005
Posts: 1250
Location: porsgrunn

PostPosted: Wed Oct 15, 2008 11:04 pm    Post subject: 440 Reply with quote

Her hvar det ikke mange som bygger motor. Rolling Eyes Rolling Eyes
_________________
moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block


Massively Over Powered And Respected

chargernorway.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Smallblock Power E-body
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Jan 2008
Posts: 705
Location: Stadlandet,,Norway

PostPosted: Wed Oct 15, 2008 11:13 pm    Post subject: Re: 440 Reply with quote

[quote="moparman"]Her hvar det ikke mange som bygger motor. Rolling Eyes Rolling Eyes[/quote]

Lite 440-biler her i området.....
Satser hardt på å sørge for at det dukker opp. Wink
Eg får vel gå gradene oppover ei stund til før det blir BB, og heller rusle rundt med SB Laughing
Har lenge drømt om en bil med skikkelig stor motor. Kunne tenkt meg en 500 cid Wedge motor. Dei er basert på 440 blokka, og stroka, pluss der er spesielle toppar. Mykje billigare enn Hemi,og funkar omtrent likt Twisted Evil

_________________
1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340
Back to top
View user's profile Send private message
moparman
Hemisfærisk aktiv


Joined: 31 May 2005
Posts: 1250
Location: porsgrunn

PostPosted: Thu Oct 16, 2008 8:22 am    Post subject: Motor Reply with quote

440 kan du stroke til 542 cid Laughing Laughing På sikt skal jeg ha det Wink Wink


13-2.JPG
 Description:
 Filesize:  30.6 KB
 Viewed:  26488 Time(s)

13-2.JPG

Klick here to see the Image in full size.




_________________
moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block


Massively Over Powered And Respected

chargernorway.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
V8POWER
426 HEMI - elephant


Joined: 17 Dec 2007
Posts: 146

PostPosted: Mon Oct 20, 2008 1:26 pm    Post subject: Reply with quote

Jeg gikk fra 2,91 til 3.92 utveklsing i Chargeren min, men ble skuffet over forskjellen egentlig. Har jo drevet med litt andre småjusteringer også så helt eksakte tall har jeg ikke men det ser ut som det bare ble 0,2 sek forskjell på 200 meter og 60 foten. Forskjellen på forbruket ble MYE større. Fra ca 1,5 pr mil til 2,5 på langtur. Nå har jeg en motor som er brukbart sterk nede,kansje derfor det ikke ble så voldsom forskjell?
Jeg kjøpte TCI sin Breakaway converter. Den er fast og fin ved forsiktig pådrag og cruising men gir borti mot 3000 i stall ved belastning. Funker utmerket! Veldig fornøyd med den.

Har lyst å bygge stroker motor i vinter men den gamle 440 en går jo aldri i stykker og funker jo brukbart så vi får se om det blir prioritert. Kjørte såvidt en 8 sek med den i høst foresten. Brukbart med 1800-1900 bil med 8 i kompresjon, ukjent kam og ukjent tilstand på motoren.

_________________
1969 Dodge Charger 548
1973 Dodge Charger 440 SE til salgs
To much rice makes me sick.
Back to top
View user's profile Send private message
moparman
Hemisfærisk aktiv


Joined: 31 May 2005
Posts: 1250
Location: porsgrunn

PostPosted: Sat Nov 01, 2008 10:29 am    Post subject: Motor Reply with quote

Var ikke mange som bygger her nei.
Litt oppdateringer om min bil da Wink Har vel ikke fått gjort så mye enda men ny kam og løftre er kjøpt Laughing Laughing Har demontert alt som trengs for og bytte kam. Sitter litt på vent og ser åssen det går med
dollarn Wink Wink

_________________
moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block


Massively Over Powered And Respected

chargernorway.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Øyvind Mopar
Go wing


Joined: 02 Nov 2008
Posts: 68
Location: Østlandet

PostPosted: Sun Nov 02, 2008 5:03 pm    Post subject: Reply with quote

Hei, hvordan går det med 292/509 kamkitet!
mvh
Ø. Mopar

_________________
Hovedleverandør av Mopar Engine Performance og rimelige motoroverhalinger. Har stort delelager av std og trimdeler. Har mastergrad på trimming av Hemi! Bygger motorer på heltid!
Mitt mål er: TRADISJONELL NORSK KVALITET TIL AMERIKANSKE PRISER
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
moparman
Hemisfærisk aktiv


Joined: 31 May 2005
Posts: 1250
Location: porsgrunn

PostPosted: Sun Nov 02, 2008 10:32 pm    Post subject: Kam Reply with quote

Heisann Øyvind Laughing Har ikke kommet så langt ennå Crying or Very sad
Har mått priotere litt andeledes. Men Har demontert
Og regner med montering til helgen Laughing
Tror det blir og sette registre på 4 grader fortening Question
Og bruke msd 6 al med sperre på 6000 som vi ble enige om.

_________________
moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block


Massively Over Powered And Respected

chargernorway.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Øyvind Mopar
Go wing


Joined: 02 Nov 2008
Posts: 68
Location: Østlandet

PostPosted: Sun Nov 02, 2008 11:11 pm    Post subject: Reply with quote

Hei, igjen! Hvis du endrer innstillingen i forhold til nøytral, så må du sjekke klaringene spesielt nøye. Jeg sjekket med mockup i nøytral, og jeg tror 4gr advance kan gi deg problemer. Har selv måttet være forsiktig med slikt på nascar opplegget når toleransene blir små....ved advance misnker du klaringen på innsugsventilen mot stemplet, mens eksosventilen får mer klaring. Jeg synes du ikke skal gjøre det Sad , ihvertall ikke uten å sjekke nøye klaringen når kammen sitter i. Wink
Lykke til med jobben!
mvh fra Nesodden. Razz

_________________
Hovedleverandør av Mopar Engine Performance og rimelige motoroverhalinger. Har stort delelager av std og trimdeler. Har mastergrad på trimming av Hemi! Bygger motorer på heltid!
Mitt mål er: TRADISJONELL NORSK KVALITET TIL AMERIKANSKE PRISER
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
moparman
Hemisfærisk aktiv


Joined: 31 May 2005
Posts: 1250
Location: porsgrunn

PostPosted: Sun Nov 02, 2008 11:17 pm    Post subject: kam Reply with quote

Ok skal gjøre det Laughing Velkommen til forumet Øyvind Laughing Laughing
_________________
moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block


Massively Over Powered And Respected

chargernorway.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Øyvind Mopar
Go wing


Joined: 02 Nov 2008
Posts: 68
Location: Østlandet

PostPosted: Mon Nov 03, 2008 7:52 pm    Post subject: Reply with quote

Takk for det, Nils Otto!
Hyggelig å holde litt mer kontakt med venner og bekjente. Jeg går ikke igjennom alle postene, så hvis det er noe jeg kan hjelpe deg med så send PM eller mail til meg.
mvh
ØM

_________________
Hovedleverandør av Mopar Engine Performance og rimelige motoroverhalinger. Har stort delelager av std og trimdeler. Har mastergrad på trimming av Hemi! Bygger motorer på heltid!
Mitt mål er: TRADISJONELL NORSK KVALITET TIL AMERIKANSKE PRISER
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
moparman
Hemisfærisk aktiv


Joined: 31 May 2005
Posts: 1250
Location: porsgrunn

PostPosted: Sat Nov 15, 2008 10:41 pm    Post subject: Motor Reply with quote

Da er motor satt sammen og startet opp Laughing Laughing
MSD tening og montert med sperre på 6000 rpm.
Tomgang på 1200 rpm Very Happy Very Happy Så nå er det ut med kassa Laughing
Og øyvind Avstand mellom ventil og stempel på 7 grader før er
2.91 mm Laughing Laughing



DSCN4330.JPG
 Description:
 Filesize:  39.66 KB
 Viewed:  26152 Time(s)

DSCN4330.JPG

Klick here to see the Image in full size.




_________________
moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block


Massively Over Powered And Respected

chargernorway.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Racing/Bilsport All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group