View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
Posted: Fri Oct 03, 2008 6:52 pm Post subject: Cam convørter utveksling |
|
|
Er litt nyskjærrig på hva folk har av oppsett
Tenker da på løft og durasjon på kam.Og hva av rpm i stall speed convørter. Og hva av utvekslig
Jeg har tenkt og bygge om bilen min. Og er litt nyskjærrig hva andre har Har en 440cid og lurte på og bruke en mopar cam. Med 248-248 duration ved 050 i lift, og 509-509 i lift. Tenkte og bruke en hughs convørter med 2500 stal speed. Tenkte og å kjøre 3,55 utveksling. Kunne nok kjørt annen utveksling, men med 275/50-15 sliks blir utvekslinga høy.
Tror da det går an og bruke bilen på gata med 295/50-15.
Noen som har bygd noen bil som har noen ide
_________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
Back to top |
|
|
belvis Hemisfærisk aktiv
Joined: 22 Sep 2007 Posts: 253 Location: øygarden
|
Posted: Fri Oct 03, 2008 9:01 pm Post subject: |
|
|
Interesant tema, håper mange heng seg på her
I Belvederen min er det 440 borret 0.30 , 11 komp.hypereutectic stempler, comp. mek. roller cam 243-243 ,550-550 i lift , porta 906 topper , team-g innsug , holley 800 dp,blå holley pumpe,msd digital 6 box,msd pro billet fordeler, 727 kassa har man.reversert ventilhus og converteren er en tci super street fighter 10" med ca 3800 i stall speed. 8 3/4 med 3:55 utv. Ellers har eg tti headers og 3" flowmaster , helt enkel husmortrimm detta som funker helt problemfritt og kjører fra dei fleste
_________________ 55 Dodge custom royal lancer 270 cid hemi
66 Plymouth belvedere 446 cid
67 Dodge Coronet 500 cid
99 Dodge Ram 2500 5.9td 24v |
|
Back to top |
|
|
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
Posted: Fri Oct 03, 2008 9:12 pm Post subject: |
|
|
Takk for svar Er vel noen opplysninger jeg glømte
Har edelbrock rpm 84cc topper og rpm innsug heddman hedders og 3" eksos. problemet mitt er at jeg har flate stempel. Så jeg kan ikke ha så mye løft Har 10,7 i komp.
_________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
Back to top |
|
|
belvis Hemisfærisk aktiv
Joined: 22 Sep 2007 Posts: 253 Location: øygarden
|
Posted: Fri Oct 03, 2008 10:02 pm Post subject: |
|
|
I Coroneten min er resepten litt lenger og dyrere enn i belvederen
440 med 4.15 stroker veiv,råder og veiv smidde greier fra eagle,custom lagde Ross stempler for indy toppene, 10 :1 i komp. , comp roller cam custom lagd for kompresjonen i motoren og Nos bruk. 260-264 dur.at 0.50 , 660-660 i lift ,toppene er Indy-1c porta,polerte og pakningmatchet, dei flower til 800 hk, Indy innsug ,spacer,holley 1050 dominator gasser, Barry Grant 2 steg lystgassanlegg med max set på 425 hk, msd tenning,tti 2 1/4 ceramic coatede headers . milodon external oljesystem, girkassa er ei tci super comp uten 1gir brems,man.reversert ventilhus og carbon fiber scatter shield, 3800 i stall ,8 3/4,3:91utv. , strange akslinger, auburn spole, cal-trac system, 513.6 hk på bakhjula som er vel ca 600hk i motoren + lystgass
_________________ 55 Dodge custom royal lancer 270 cid hemi
66 Plymouth belvedere 446 cid
67 Dodge Coronet 500 cid
99 Dodge Ram 2500 5.9td 24v |
|
Back to top |
|
|
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
Posted: Wed Oct 15, 2008 11:04 pm Post subject: 440 |
|
|
Her hvar det ikke mange som bygger motor.
_________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
Back to top |
|
|
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Wed Oct 15, 2008 11:13 pm Post subject: Re: 440 |
|
|
[quote="moparman"]Her hvar det ikke mange som bygger motor. [/quote]
Lite 440-biler her i området.....
Satser hardt på å sørge for at det dukker opp.
Eg får vel gå gradene oppover ei stund til før det blir BB, og heller rusle rundt med SB
Har lenge drømt om en bil med skikkelig stor motor. Kunne tenkt meg en 500 cid Wedge motor. Dei er basert på 440 blokka, og stroka, pluss der er spesielle toppar. Mykje billigare enn Hemi,og funkar omtrent likt
_________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
Back to top |
|
|
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
|
Back to top |
|
|
V8POWER 426 HEMI - elephant
Joined: 17 Dec 2007 Posts: 146
|
Posted: Mon Oct 20, 2008 1:26 pm Post subject: |
|
|
Jeg gikk fra 2,91 til 3.92 utveklsing i Chargeren min, men ble skuffet over forskjellen egentlig. Har jo drevet med litt andre småjusteringer også så helt eksakte tall har jeg ikke men det ser ut som det bare ble 0,2 sek forskjell på 200 meter og 60 foten. Forskjellen på forbruket ble MYE større. Fra ca 1,5 pr mil til 2,5 på langtur. Nå har jeg en motor som er brukbart sterk nede,kansje derfor det ikke ble så voldsom forskjell?
Jeg kjøpte TCI sin Breakaway converter. Den er fast og fin ved forsiktig pådrag og cruising men gir borti mot 3000 i stall ved belastning. Funker utmerket! Veldig fornøyd med den.
Har lyst å bygge stroker motor i vinter men den gamle 440 en går jo aldri i stykker og funker jo brukbart så vi får se om det blir prioritert. Kjørte såvidt en 8 sek med den i høst foresten. Brukbart med 1800-1900 bil med 8 i kompresjon, ukjent kam og ukjent tilstand på motoren.
_________________ 1969 Dodge Charger 548
1973 Dodge Charger 440 SE til salgs
To much rice makes me sick. |
|
Back to top |
|
|
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
Posted: Sat Nov 01, 2008 10:29 am Post subject: Motor |
|
|
Var ikke mange som bygger her nei.
Litt oppdateringer om min bil da Har vel ikke fått gjort så mye enda men ny kam og løftre er kjøpt Har demontert alt som trengs for og bytte kam. Sitter litt på vent og ser åssen det går med
dollarn
_________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
Back to top |
|
|
Øyvind Mopar Go wing
Joined: 02 Nov 2008 Posts: 68 Location: Østlandet
|
Posted: Sun Nov 02, 2008 5:03 pm Post subject: |
|
|
Hei, hvordan går det med 292/509 kamkitet!
mvh
Ø. Mopar
_________________ Hovedleverandør av Mopar Engine Performance og rimelige motoroverhalinger. Har stort delelager av std og trimdeler. Har mastergrad på trimming av Hemi! Bygger motorer på heltid!
Mitt mål er: TRADISJONELL NORSK KVALITET TIL AMERIKANSKE PRISER |
|
Back to top |
|
|
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
Posted: Sun Nov 02, 2008 10:32 pm Post subject: Kam |
|
|
Heisann Øyvind Har ikke kommet så langt ennå
Har mått priotere litt andeledes. Men Har demontert
Og regner med montering til helgen
Tror det blir og sette registre på 4 grader fortening
Og bruke msd 6 al med sperre på 6000 som vi ble enige om.
_________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
Back to top |
|
|
Øyvind Mopar Go wing
Joined: 02 Nov 2008 Posts: 68 Location: Østlandet
|
Posted: Sun Nov 02, 2008 11:11 pm Post subject: |
|
|
Hei, igjen! Hvis du endrer innstillingen i forhold til nøytral, så må du sjekke klaringene spesielt nøye. Jeg sjekket med mockup i nøytral, og jeg tror 4gr advance kan gi deg problemer. Har selv måttet være forsiktig med slikt på nascar opplegget når toleransene blir små....ved advance misnker du klaringen på innsugsventilen mot stemplet, mens eksosventilen får mer klaring. Jeg synes du ikke skal gjøre det , ihvertall ikke uten å sjekke nøye klaringen når kammen sitter i.
Lykke til med jobben!
mvh fra Nesodden.
_________________ Hovedleverandør av Mopar Engine Performance og rimelige motoroverhalinger. Har stort delelager av std og trimdeler. Har mastergrad på trimming av Hemi! Bygger motorer på heltid!
Mitt mål er: TRADISJONELL NORSK KVALITET TIL AMERIKANSKE PRISER |
|
Back to top |
|
|
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
Posted: Sun Nov 02, 2008 11:17 pm Post subject: kam |
|
|
Ok skal gjøre det Velkommen til forumet Øyvind
_________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
Back to top |
|
|
Øyvind Mopar Go wing
Joined: 02 Nov 2008 Posts: 68 Location: Østlandet
|
Posted: Mon Nov 03, 2008 7:52 pm Post subject: |
|
|
Takk for det, Nils Otto!
Hyggelig å holde litt mer kontakt med venner og bekjente. Jeg går ikke igjennom alle postene, så hvis det er noe jeg kan hjelpe deg med så send PM eller mail til meg.
mvh
ØM
_________________ Hovedleverandør av Mopar Engine Performance og rimelige motoroverhalinger. Har stort delelager av std og trimdeler. Har mastergrad på trimming av Hemi! Bygger motorer på heltid!
Mitt mål er: TRADISJONELL NORSK KVALITET TIL AMERIKANSKE PRISER |
|
Back to top |
|
|
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
|
Back to top |
|
|
|