View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Øyvind Mopar Go wing
Joined: 02 Nov 2008 Posts: 68 Location: Østlandet
|
Posted: Sun Nov 16, 2008 1:21 am Post subject: Re: Motor |
|
|
moparman wrote: | Da er motor satt sammen og startet opp
MSD tening og montert med sperre på 6000 rpm.
Tomgang på 1200 rpm Så nå er det ut med kassa
Og øyvind Avstand mellom ventil og stempel på 7 grader før er
2.91 mm |
Hei, det var fint! Litt høy tomgang, du kan sikkert få den ned på 8-900 om du vil. Kanskje du har litt høy tenning?
Men, det blir vel ikke bare tomgangs-kjøring, så det er sikkert bra! Fint at du har nok klaring. Målte du eksosventilen også?
mvh
ØM
_________________ Hovedleverandør av Mopar Engine Performance og rimelige motoroverhalinger. Har stort delelager av std og trimdeler. Har mastergrad på trimming av Hemi! Bygger motorer på heltid!
Mitt mål er: TRADISJONELL NORSK KVALITET TIL AMERIKANSKE PRISER |
|
Back to top |
|
|
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
Posted: Sun Nov 16, 2008 2:32 pm Post subject: |
|
|
Heisann Jeg satte bare tenninga på 10 grader før og startet.
Skal ta og bruke lampa neste gang jeg starter den og kjører den varm.
Ja jeg målte den og, men har glømt og skrive opp måla
Men det var bra klaring.
_________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
Back to top |
|
|
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
Posted: Sun Dec 14, 2008 11:43 am Post subject: Motor |
|
|
Da er ny utveksling bestilt ble 3.55. Convørter tar jeg fra 71 cuda prosjeket til en kamerat. Så da blir det vel litt skruing i jula.
_________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
Back to top |
|
|
Øyvind Mopar Go wing
Joined: 02 Nov 2008 Posts: 68 Location: Østlandet
|
Posted: Sun Dec 14, 2008 12:10 pm Post subject: |
|
|
Det er bra!
Ragnar hadde ingen slike til 489 huset, han har kun en 323 som han vil beholde selv. Lykke til med julejobben, og ha God Jul!
_________________ Hovedleverandør av Mopar Engine Performance og rimelige motoroverhalinger. Har stort delelager av std og trimdeler. Har mastergrad på trimming av Hemi! Bygger motorer på heltid!
Mitt mål er: TRADISJONELL NORSK KVALITET TIL AMERIKANSKE PRISER |
|
Back to top |
|
|
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
Posted: Sun Dec 14, 2008 5:30 pm Post subject: Motor |
|
|
Takk takk øyvind. Ja det blir full fart i jula
Blir og ta ut motor og gir på 71 cudan til helgen. Skal sveise igjen alle unødvendig hull i motorromet og hull etter bur, på cudan Åssen går det med deg Har du fått begynt på chargeren og bakakselen Er du klar til street legal i skien natt til 1 mai.
_________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
Back to top |
|
|
Øyvind Mopar Go wing
Joined: 02 Nov 2008 Posts: 68 Location: Østlandet
|
Posted: Sun Dec 14, 2008 10:19 pm Post subject: |
|
|
Hei, Nils Otto! Fint at du får mekket og kost deg i julen.
Jeg får ikke gjort så mye med egne prosjekter nå, jeg prøver jo å bygge opp firmaet, fremfor alt å skaffe meg vinterjobber. Har heldigvis endel kundejobber på gang: 414ci 360 stroker (borret den idag), 520 stroker, en Hemi, to Ford 351W, og fire større påhengere med endel jobbing. Det komme en og annen i tillegg, men det er den stilleste tiden på året, og finanskrisen har ikke gjort det noe bedre!
Tenkte å gjøre det meste på dem f.o.m. februar, pga at jeg blir borte mesteparten av januar (blir med broren min til Spania!). Så da blir nok Chargeren litt etter på lista. Men, den er ikke glemt! Jeg har gjort noe for å tilpasse nytt clutchhus til ZF 6-trinnskassa, og jeg forbereder bakakseljobben (fant frem deler i uken som var, mangler bare stikkakslene), skal sjekke om det hustet jeg har som er ferdig kappet/flenset om det passer med felgbredden. Hvis det gjør det, så er resten enkelt, hvis ikke, -> litt mer jobb. Spørs allikevel om den er klar til våren, håper den blir klar til høsten! Husk at til våren våkner båtfolket, og da blir det nok en drøss med marinejobber igjen!
Ha det bra!
mvh
ØM
_________________ Hovedleverandør av Mopar Engine Performance og rimelige motoroverhalinger. Har stort delelager av std og trimdeler. Har mastergrad på trimming av Hemi! Bygger motorer på heltid!
Mitt mål er: TRADISJONELL NORSK KVALITET TIL AMERIKANSKE PRISER |
|
Back to top |
|
|
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
Posted: Sat Dec 20, 2008 11:58 pm Post subject: |
|
|
Javel øyvind. Ja det er viktigere med firma.
Chargeren virker jo som den er. Geir har en 440 block som må bores.
Må bare få stempla først. Så han slår på trån en dag. Du må ha en god jul.
_________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
Back to top |
|
|
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
Posted: Fri Dec 26, 2008 12:45 am Post subject: Motor |
|
|
Da er convørteren ute av cudan
Og det var en tci 142200. Med 3000-3500 i stal speed.
Litt høyre en det jeg hadde tenkt men
Den er nesten ny og gratis
_________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
Back to top |
|
|
Øyvind Mopar Go wing
Joined: 02 Nov 2008 Posts: 68 Location: Østlandet
|
Posted: Sat Dec 27, 2008 12:25 pm Post subject: |
|
|
Den passer ihvertfall bra med 509 kammen din!
Lykke til videre, og godt nyttår!
mvh
Øyvind Mostad
_________________ Hovedleverandør av Mopar Engine Performance og rimelige motoroverhalinger. Har stort delelager av std og trimdeler. Har mastergrad på trimming av Hemi! Bygger motorer på heltid!
Mitt mål er: TRADISJONELL NORSK KVALITET TIL AMERIKANSKE PRISER |
|
Back to top |
|
|
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
Posted: Sun Dec 28, 2008 11:41 am Post subject: convørter |
|
|
Takk øyvind. Jo den passer fint til kamen. Skal bli moro og se
åssen den går til våren. Håper det blir bedre tider på stripa nå
Godt nytt år til deg og dine og.
_________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
Back to top |
|
|
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
Posted: Sat Jan 10, 2009 8:10 pm Post subject: cam convørter utveksling. |
|
|
Da er convøteren byttet Og utvekslinga er på vei fra summit.
_________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
Back to top |
|
|
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Sat Jan 10, 2009 9:07 pm Post subject: |
|
|
Lurer på ny coverter i min 71 Challenger med trimma 340,727 og 8 3/4 med (sannsynligvis) 2.76 eller 3.23 i bakakselen. Kammen i motoren er en MP Purple shaft cam,veit ikkje nummer på den,men tomgangen er rå og aggressiv,kan tenke meg det kan vere en .292 eller liknende.....
Noken som kan anbefale en bra converter?
Har haurt snakk om TCI Breakaway converter.... Er det bra greier?
_________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
Back to top |
|
|
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
Posted: Sun Jan 11, 2009 9:29 pm Post subject: Convørter |
|
|
Jeg tror jeg ville finni ut hva av utveksling det var på bilen.
Å kjøre med staal speed convørter og lav utveksling er vel ikke
helt idielt Hvis du har en bil som f.eks har 2000 rpm i 80 kmt
og du setter i en convørter som har 2500 i staal speed.
Da blir det mye rusing og olja på kassa vil bli veldig varm.
Bilen min Var det 2.94 utveksling i. Men jeg har satt i 509 cam nå og
tci street feither convøter med 3000 i staal speed. Jeg setter og i 3.55 utveksling. Tror ikke det hadde hvert noe serlig og kjørt med 2.94
utveksling.
Er ikke sikkert jeg har rett
Har jo ikke noe erfaring på dette området men har spurt masse folk som kjører street legal og drag race.
Det er vel folk her på forumet som sikkert kan svare deg.
_________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
Back to top |
|
|
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Mon Jan 12, 2009 1:16 pm Post subject: |
|
|
Ja,det høres fornuftig ut.....
Takker for opplysningane
Spørs om en må bytte utvekslinga,ja.....
3.55 må vere bra greier til en liten 340.....
_________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
Back to top |
|
|
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
Posted: Sun Jan 18, 2009 12:31 am Post subject: |
|
|
Da har utvekslinga kommet
_________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
Back to top |
|
|
|