| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Øyvind Mopar Go wing

|
Posted: Mon Nov 03, 2008 9:33 pm Post subject: Bilen til kona er ihvertfall i bra stand! |
|
|
Etter mye hjernevask fra sønnen vår tro kona til og tømte bank kontoen sin mot denne brukbare Barracuda Gran Coupe(!) caben fra USA som er ganske sjelden. Har gått 36000 miles, og har historie bak seg, med bla. gammel reportasje i Mopar Collector Guide.
Forrige eier fikset på den, og satte på Cuda deler, samt ny pen lakk i originale plum crazyen (men med litt mer klarlakk). Dette er den bilen vi cruiser med om sommeren! Har snill 318, men jeg satte inn en annen som fikk en liten frisering: boring, squish stempler, 302 topper, hydr. rollerkam fra 300 hk Crate motor, litt porting, en Termoquad på Performer innsug, og generell blueprinting. Går OK, og er snill på bensinen. Har ikke hatt hjerte til å herpe den med motorombygging osv, og det passer også best for bilens eier!
_________________ Hovedleverandør av Mopar Engine Performance og rimelige motoroverhalinger. Har stort delelager av std og trimdeler. Har mastergrad på trimming av Hemi! Bygger motorer på heltid!
Mitt mål er: TRADISJONELL NORSK KVALITET TIL AMERIKANSKE PRISER |
|
| Back to top |
|
 |
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv

Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Mon Nov 03, 2008 9:39 pm Post subject: |
|
|
Steike......Får dårlig samvittighet for den stakkars prosjektcudaen min som står bakerst i garasjen.......
Samme farge på den......Men Illsint 340.......
_________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
| Back to top |
|
 |
Øyvind Mopar Go wing

|
Posted: Mon Nov 03, 2008 10:00 pm Post subject: Prosjekt Cuda |
|
|
Hei, 340 er ikke å forakte. Den vekta du sparer i fronten gir deg omtrent 0,5 sek eller mer gratis på kvartmila i forhold til en 440.... Og når den er sinna i tillegg, blir dette dynamitt!
Har også en prosjektcuda (Barracuda) som faktisk fikk prøvd seg litt i senhøstes. Gammel svensk dragbil, med 5.57 Dana, så den passer vel best til 1/8 mile. Hadde flere mulige motorer, men endte på en 3/4" stroka 440. Den er ganske sterk! Men spinner lett....
_________________ Hovedleverandør av Mopar Engine Performance og rimelige motoroverhalinger. Har stort delelager av std og trimdeler. Har mastergrad på trimming av Hemi! Bygger motorer på heltid!
Mitt mål er: TRADISJONELL NORSK KVALITET TIL AMERIKANSKE PRISER |
|
| Back to top |
|
 |
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv

Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Mon Nov 03, 2008 10:14 pm Post subject: |
|
|
543cid??
Saker.....Skjønar at du må ha bur då,ja.....
0.5 sekund? Hmm,ikkje verst. Har ikkje fått testa bilen skikkelig enda,
girkassa er gåen.....
Er en del jobb igjen før min kjem på veien.
_________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
| Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You can attach files in this forum You can download files in this forum
|