| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
trbakkel classic american
|
Posted: Tue Feb 16, 2010 10:23 am Post subject: HVILKE VINTERDEKK ER BEST PÅ VOYAGER 91-95 |
|
|
Hei har to stk chrysler voyager som nesten er ubrukelige på vinterføre.
Den ene er en 2,5 td 95 mod med cooper piggdekk på, denne er helt ubrukelig. Står fast alle steder.
Den andre er en 3,3 95 mod denne har nokian rsi piggfriedekk. denne er dobbelt så god fremkommelighet som 2,5 td, men fortsatt ikke noe å skryte av.
Noen som har erfaringer om hvilke dekk som er best for disse bilene ?
Kan grunnen til forskjellen på fremkomligheten på disse bilene være at den ene er mye tyngre foran enn den andre ?
Eller er det rett og slett nokian som er mye bedre for disse bilene ?
Skal etterhvert prøve å kastbytte dekkene for å se om det hjelper. |
|
| Back to top |
|
 |
Mopar 426 HEMI - elephant

|
Posted: Tue Feb 16, 2010 5:48 pm Post subject: |
|
|
Har Nokian hakkapallitta(pigg) på min `95 Voyager 2,5TD,har ingen problem med og komme fram,før dei hadde eg samme merke bare piggfrie,kom fram uten problem med dei og _________________ 1957 Plymouth Belvedere Conv.
1968 Imperial Crown 4dht |
|
| Back to top |
|
 |
Fiftyseven 426 HEMI - elephant
|
Posted: Tue Feb 16, 2010 6:35 pm Post subject: Dekk |
|
|
| Nokian er best uansett bil er min erfaring... |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: Tue Feb 16, 2010 11:43 pm Post subject: |
|
|
Takker for svar / tips, da skal jeg prøve Nokian på 2,5 TD til vinteren igjen.
Prøvde dekkfinneren på nokian sin side nå, der anbefaler de til voyager 97 mod. Nokian Hakkapeliitta 5, eller Nokian Hakkapeliitta C Van Piggdekk med høy ytelse for lette kassevogner |
|
| Back to top |
|
 |
69daytona super_coupe
|
Posted: Wed Feb 17, 2010 9:52 am Post subject: |
|
|
Jeg har kjørt med Bridgstone Blizzac flere år det.
jeg kjører ca 70.000km i året. Blizzac er de eneste dekkene som funger bra til de er utslitt. har prøvd testvinner Conti.
Men vil helt klart anbefalle Blizzac.
Det er en bakdel med de og det er at bilen blir litt myk i oppførselen.
Skal du ha pigg har jeg kun erfaring med Good year ultra grip hadde de på 1991 Dodge caravan min for noen år tilbake, var helt klart noe og anbelfalle, vist man skal ha pigg da |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: Wed Feb 17, 2010 1:15 pm Post subject: |
|
|
Takker for flere tips. Prøver noen dekkvelgere på nett også, men de fovoriserer jo bare sine egne merker. Så greit med synspunkter fra folk som har testet dekkene på gammel voyager. Skal prøve å finne ut det beste dekket utfra de tipsene jeg får her.
Ikke helt bestemt meg for pigg el. piggfritt enda.
Men merker at de nokian piggfri rsi dekkene jeg har på 3,3 literen er mye bedre enn cooper dekkene på 2,5 td.
Får se om jeg får somlet meg til å teste nokian dekkene på 2,5 td før jeg bestemmer meg. |
|
| Back to top |
|
 |
challenger 340 SixPack

|
Posted: Thu Feb 18, 2010 1:24 pm Post subject: |
|
|
Eg har gode erfaringer med Nokian vinterdekk fra andre biler, men har aldri eid Voyager sjøl. Dette er derimot første gang eg hører om noken som er misfornøyd med framkommeligheten på desse bilane. Eg har inntrykk av at "alle" som har Voyager/Gran Caravan roser vinteregenskapene på bilen sin, og eg har ein gang sittet på med ein Gran Caravan med sommerdekk på slapse- og snøføre og den var stødig og trygg og tok laus i oppoverbakker som min egen bil med vinterdekk ikkje ville startet i. Da var eg litt imponert (først veldig skeptisk) _________________ A beer is 5 short of a six-pack  |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: Fri Feb 19, 2010 12:43 am Post subject: |
|
|
| Jeg kan i vertfall fortella at med de cooper dekka med pigg jeg har nå er voyager ubrukelig. Er vel fjerde vinteren nå men de har fortsatt meget godt mønster å bra pigger. Får hjertet i halsen bare jeg ser en bakke. Må jeg stoppe kan jeg bare glemme å komme i gang igjen. Men som sagt så funker 3,3 med nokian dekka mye bedre selv om de også er på fjerde tredje sesongen og de er blitt kjørt med både sommer og vinter så tilsvarer vel 6 sesonger. Så ser ut som det kanskje er nokian som er dekkene for denne bilen. |
|
| Back to top |
|
 |
|