Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

'69 Dart Street Race prosjekt
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Dart_R5P7
426 HEMI - elephant


Joined: 25 Dec 2008
Posts: 103
Location: Espa

PostPosted: Sat Dec 27, 2008 7:27 pm    Post subject: Reply with quote

Heisann.
Jeg har montert en quartermaster clutch ( http://www.racingclutches.com/product.phtml?p=34&cat_key=81) og gearkassa er urørt, men kjøpt ferdig som dogbox. Men motoren har et ganske bredt powerband, men har maks effekt som du sier på over 9000rpm. Derimot så har den et maks dreiemoment på ca 530-550ft.lbs (Arrington sier 565) og det er da ikke så dårlig på en 358? Det er jo veldig lettkjørt power da i forhold til en stor motor som du bygger som vrir helt vilt mye. Ellers så veier jo bilen lite i utgangspunktet og min er lettet så mye som mulig på praktisk vis da. Den veier 1065 med smallblock mopar og 727. Skal se om jeg kan få Arrington til å sende en kopi av dynosheeten så kan jeg legge ut den, ellers blir den bremset hos ARP før montering og da får vi iallefall frem sannheten Very Happy

_________________
'06 Durango 5,7HEMI-RIP
'07 Dodge RAM 1500
'65 Dodge D100 440/727
'69 Dart GT R5P7(358cui), 5speed tremec(dogbox)
'63 Dodge 330 440/727
It takes a MOPAR to catch a MOPAR
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
69GTS
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Feb 2007
Posts: 1138
Location: Bergen

PostPosted: Sat Dec 27, 2008 8:45 pm    Post subject: Reply with quote

Dart_R5P7 wrote:
Er det forresten du som har den fine 69 GTS'en i OS som jeg prøvde å få kjøpt i høst?


Nei den er ikke min.

Tror ikke du behøver å vere nevneverdig bekymret for at bilen din ikke kommer til å gå som ville negeren Smile for det gjør den helt sikkert.

Andre gøye alternativer kan vere Indy CylinderHeads:
450" A Bracket Master 48 Deg
750HP @ 7400 RPM
650 Torque @ 5800 RPM

http://www.indyheads.com/smallblockengines.html

Litt snillere men lever muligens lenger.

_________________
72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499
Back to top
View user's profile Send private message
Dart_R5P7
426 HEMI - elephant


Joined: 25 Dec 2008
Posts: 103
Location: Espa

PostPosted: Sat Dec 27, 2008 9:24 pm    Post subject: Reply with quote

Ja det er jo mange alternativ vettu, men netopp holdbarheten var et av mine forankringspunkter til å bruke en NASCAR motor, tåler den 500Miles på den varmeste sommerdagen i USA med "wide open throttle", så går den vel en stund med litt bedre vilkår... Jeg hadde først tenkt å bygge en alki (E85) Hemi, men falt for denne motoren. Utslaget kom egentlig etter at jeg fikk nærkontakt med Gatebil sin M5 hos ARP. Når den åpnet sekundærportene så sang den bare så sinnsykt pent! Nesten like pent som en B1 ProStock Twisted Evil Disse motorene har bare så sinnsykt med sting og svarer på wiren som en superbike Very Happy Men det er jo som sagt mye kult da og en av motorene til INDY er helt klart et godt alternativ! Noen som har et vrak av en Norsk 2dørs Dart 67-69 til salgs her da?
_________________
'06 Durango 5,7HEMI-RIP
'07 Dodge RAM 1500
'65 Dodge D100 440/727
'69 Dart GT R5P7(358cui), 5speed tremec(dogbox)
'63 Dodge 330 440/727
It takes a MOPAR to catch a MOPAR
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Dart_R5P7
426 HEMI - elephant


Joined: 25 Dec 2008
Posts: 103
Location: Espa

PostPosted: Sat Dec 27, 2008 9:49 pm    Post subject: Reply with quote

Øyvind Mostad har en del info om denne motoren på sine sider og det kan dere lese om her:
http://www.hemicuda.no/r5.html
http://www.hemicuda.no/r5innledning.html
http://www.hemicuda.no/r5veivaksler.html
Mye matnyttig lesing for den intreserte da... Og takk Øyvind for at du deler all info med oss.

_________________
'06 Durango 5,7HEMI-RIP
'07 Dodge RAM 1500
'65 Dodge D100 440/727
'69 Dart GT R5P7(358cui), 5speed tremec(dogbox)
'63 Dodge 330 440/727
It takes a MOPAR to catch a MOPAR
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
suntech
Bigblock


Joined: 27 Mar 2007
Posts: 88
Location: Kristiansand

PostPosted: Mon Dec 29, 2008 12:36 am    Post subject: Reply with quote

Dette blir drittøft!!! sorry, jeg må ha lest feil når jeg så dreiemomentet, for 550 området er jo dritbra på det volumet, og det er lett bil. Kan tillate deg litt "gummidrag" i motoren på så lav vekt Very Happy
Jeg får nok hendene fulle med å få kreftene mine i bakken, men jeg bygger 4link, og tror jeg setter på Toyo R888 ( halvslicks) med en gang, så får vi se om det blir feste Cool
Clutchen din er jeg litt skeptisk til, siden den er så liten diameter. Jeg ble frarådet det på det sterkeste, av Tilton. De sa rett ut at jeg ville ikke bli fornøyd med en av deres race clutcher, og til mitt bruk ville en dobbeldisc Mcleod være mye bedre. Grunnen var at små diameter racing clutcher ville gå mye fortere varme, om en slurer litt på clutchen i f.eks bykjøring. De er ikke beregnet på den type bruk. Ray Barton dart´en hadde den jeg skal bruke, og den var veldig myk og fin, som på en vanlig bil. Prøvde den selv Very Happy

_________________
When i was a kid i had a Ford. i´m a man now!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Dart_R5P7
426 HEMI - elephant


Joined: 25 Dec 2008
Posts: 103
Location: Espa

PostPosted: Mon Dec 29, 2008 12:30 pm    Post subject: Reply with quote

Ja jeg tror nok ikke clutchen blir evigvarende heller, vært intr å høre dine erfaringer med en dbl Mcleod. Den er nok bedre og iallefall i ditt tilfelle med monster torque, men min clutch var montert fra Arrington så jeg må nok bruke den opp først iallefall Smile Kan du sende noe mere info om dekkene du skal bruke? Jeg har 10,5" på draghjulene mine...
_________________
'06 Durango 5,7HEMI-RIP
'07 Dodge RAM 1500
'65 Dodge D100 440/727
'69 Dart GT R5P7(358cui), 5speed tremec(dogbox)
'63 Dodge 330 440/727
It takes a MOPAR to catch a MOPAR
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Black_CUDA
Forward Look


Joined: 19 Dec 2008
Posts: 53
Location: Stange

PostPosted: Mon Dec 29, 2008 12:40 pm    Post subject: Reply with quote

Dart_R5P7 wrote:
Ja jeg tror nok ikke clutchen blir evigvarende heller, vært intr å høre dine erfaringer med en dbl Mcleod. Den er nok bedre og iallefall i ditt tilfelle med monster torque, men min clutch var montert fra Arrington så jeg må nok bruke den opp først iallefall Smile Kan du sende noe mere info om dekkene du skal bruke? Jeg har 10,5" på draghjulene mine...


Du Ali, med den kjøringa di må du ha clutch på størrelse med en parabolantenne for å ikke ryke den. Wink skal du putte babyen i dama di idag?

_________________
1972 Plymouth 'Cuda PROSJEKT
Black n' Beautiful!!

WWW.KORSBAKKENAUTO.NO
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
suntech
Bigblock


Joined: 27 Mar 2007
Posts: 88
Location: Kristiansand

PostPosted: Mon Dec 29, 2008 12:49 pm    Post subject: Reply with quote

hei igjen! Min bil blir jo pro-touring, så jeg kommer til å bruke 18 felger runt om. Må det for å få plass til bremsene. 14 foran og 13 bak.
Felgene blir 12x18 bak med 335/30, og 9,5x18 foran, med 275/35.
Dekkene jeg tenker på , heter Toyo Proxes R888.
Blir spennende å samle erfaring med forskjellige grombiter fremover nå. Ser ut til å være en del ganske artige bygg i komminga her nå!! Cool

_________________
When i was a kid i had a Ford. i´m a man now!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Dart_R5P7
426 HEMI - elephant


Joined: 25 Dec 2008
Posts: 103
Location: Espa

PostPosted: Mon Dec 29, 2008 3:46 pm    Post subject: Reply with quote

[quote="Black_CUDA"]
Dart_R5P7 wrote:

Du Ali, med den kjøringa di må du ha clutch på størrelse med en parabolantenne for å ikke ryke den. Wink skal du putte babyen i dama di idag?


Nei desverre Machmood (<--Black-CUDA) jeg rekker det vel ikke. Må reise til Danmark i dag vettu... Men du kan jo male dørene mine mens du vegrer deg fo å male konebilen..... Twisted Evil

_________________
'06 Durango 5,7HEMI-RIP
'07 Dodge RAM 1500
'65 Dodge D100 440/727
'69 Dart GT R5P7(358cui), 5speed tremec(dogbox)
'63 Dodge 330 440/727
It takes a MOPAR to catch a MOPAR
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Dart_R5P7
426 HEMI - elephant


Joined: 25 Dec 2008
Posts: 103
Location: Espa

PostPosted: Mon Dec 29, 2008 3:49 pm    Post subject: Reply with quote

Du suntech, fortell litt mer om kassa du skal bruke? Jeg har tenk å kjøre 18" touring hjul på Darten også, men har 13" skiver i begge ender da.
_________________
'06 Durango 5,7HEMI-RIP
'07 Dodge RAM 1500
'65 Dodge D100 440/727
'69 Dart GT R5P7(358cui), 5speed tremec(dogbox)
'63 Dodge 330 440/727
It takes a MOPAR to catch a MOPAR
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
suntech
Bigblock


Joined: 27 Mar 2007
Posts: 88
Location: Kristiansand

PostPosted: Mon Dec 29, 2008 4:13 pm    Post subject: Reply with quote

Hei igjen!
Kassa jeg skal bruke, er en Tremec T-56, Viper modellen. Der er ihvertfall 2 kjente firmaer som bygger disse om, med forsterka aksler og drev, carbon fiber sykroniseringsringer, stål shiftegafler etc. Kassa tåler da 1200 hk, og 1000 ft.lbs. Det burde holde, i bøtter og lass. Koster ca 6500 usd.
D&D Performance, og Rockland Standard Gear er de to mest kjente, som bygger denne. De kaller den Tanzilla.
18 tommere er pent på Dart´en. Den som sto hos Ray Barton (b2cars.com) hadde det, og det så jævlig riktig ut Cool

_________________
When i was a kid i had a Ford. i´m a man now!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Dart_R5P7
426 HEMI - elephant


Joined: 25 Dec 2008
Posts: 103
Location: Espa

PostPosted: Mon Dec 29, 2008 10:56 pm    Post subject: Reply with quote

Ok da blir det action vettu Twisted Evil Men jaggu skal du få litt å stri med når den 611 din tar i! Det må jo bare bli helt beyond monster torque i en gatebil Cool
_________________
'06 Durango 5,7HEMI-RIP
'07 Dodge RAM 1500
'65 Dodge D100 440/727
'69 Dart GT R5P7(358cui), 5speed tremec(dogbox)
'63 Dodge 330 440/727
It takes a MOPAR to catch a MOPAR
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
suntech
Bigblock


Joined: 27 Mar 2007
Posts: 88
Location: Kristiansand

PostPosted: Tue Dec 30, 2008 12:18 am    Post subject: Reply with quote

hehe ja det bør bli ganske villt!! håper på ca 800 ft lbs.
Har subframe connectorer som er formkuttet til gulvet (XV), torque boxer, og en del andre avstivinger, for å få dørene til å passe etter et drag!!!

_________________
When i was a kid i had a Ford. i´m a man now!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Dart_R5P7
426 HEMI - elephant


Joined: 25 Dec 2008
Posts: 103
Location: Espa

PostPosted: Fri Jan 02, 2009 2:37 pm    Post subject: Reply with quote

Hvor kjøpte du subframe connectorer a? Har du monter dem? Jeg har bare dårlig erfaring med slike formskjærte connectorer jeg.
_________________
'06 Durango 5,7HEMI-RIP
'07 Dodge RAM 1500
'65 Dodge D100 440/727
'69 Dart GT R5P7(358cui), 5speed tremec(dogbox)
'63 Dodge 330 440/727
It takes a MOPAR to catch a MOPAR
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
suntech
Bigblock


Joined: 27 Mar 2007
Posts: 88
Location: Kristiansand

PostPosted: Fri Jan 02, 2009 6:22 pm    Post subject: Reply with quote

Jeg kjøpte mine hos XV Motorsports, sammen med innerskjerm støtte og nedre radiatorfeste/bjelke. Torque boxer fra Auto Rust Technicians. kommer også til å lage støtte tvers over motor rom, mellom innerskjermer, men kan ikke gjøre det før jeg har montert motor. Blir ganske fullt der framme kan man si, og et innsug med front montert throttle hus, og stort plenum krever plass!!!
Tenker også på en mellom aksel bøyle, med X fester, for å stive av bedre, men vi fo se hva jeg får til der.
Det blir såpass med pulver i bilen, at jeg må stive av der jeg kan!! Laughing

_________________
When i was a kid i had a Ford. i´m a man now!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 2 of 6

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group