View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
belvis Hemisfærisk aktiv
Joined: 22 Sep 2007 Posts: 253 Location: øygarden
|
Posted: Fri Jan 02, 2009 6:50 pm Post subject: |
|
|
Hei Dart_R5P7 og suntech !
Bare lurer på om dere har sjekket om det er muligt å få desse bilene godkjent på biltilsynet med alle ombygninger , har dere søkt SFOR, Får jo ikkje godkjent bur lenger og det skal dere vel ha i bilene ?
_________________ 55 Dodge custom royal lancer 270 cid hemi
66 Plymouth belvedere 446 cid
67 Dodge Coronet 500 cid
99 Dodge Ram 2500 5.9td 24v |
|
Back to top |
|
|
suntech Bigblock
Joined: 27 Mar 2007 Posts: 88 Location: Kristiansand
|
Posted: Fri Jan 02, 2009 9:42 pm Post subject: |
|
|
jeg kommer til å registere bilen som den er nå, slik at det er i orden.
Jeg har en kamerat som jobber i den gruppa som godkjenner spesialbygde biler, og han sier at det er ganske fritt, på en så gammel bil, i mitt tilfelle 68. Min bror godkjente i sommer en 31 ford hot rod, taksenket, spesialbygd forstilling, jaguar bakstilling, etc. Dette gikk veldig greit.
Jeg har forresten ikke tenkt å ha bur i bilen min. Ikke foreløpig ihvertfall!
Arne Hjemaas hadde ikke noe problemer med å få godkjent sin Charger, og dette er samme greia, bare med andre ettermarkeds deler!
Chargeren ble jo levert orginalt med hemi´n, og utvendig ser motoren lik ut.
_________________ When i was a kid i had a Ford. i´m a man now! |
|
Back to top |
|
|
belvis Hemisfærisk aktiv
Joined: 22 Sep 2007 Posts: 253 Location: øygarden
|
Posted: Fri Jan 02, 2009 10:13 pm Post subject: |
|
|
Stemmer att det er ganske fritt , men ikke så fritt som på 31 Forden som ikke omfattes av reglene av 1942, det meste kan godkjennes viss du har papirer på det Har vært gjennom hele systemet med Coroneten min og det gikk bra til slutt ,men den er ikkje så voldsom som ditt prosjekt
_________________ 55 Dodge custom royal lancer 270 cid hemi
66 Plymouth belvedere 446 cid
67 Dodge Coronet 500 cid
99 Dodge Ram 2500 5.9td 24v |
|
Back to top |
|
|
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
Posted: Fri Jan 02, 2009 11:11 pm Post subject: Godkjening |
|
|
Nå skal ikke jeg henge noen. Men en vis bil ble tatt inn til norge og godkjent som milstone bil. Og da MÅ alt være orginalt. Lurer litt
hva papirene på den sier nå
Har en kamerat som tok inn en 71 mod bil fra england i høst.
Den var det bur i. Der fikk han klar beskjed om at skulle han godkjene den måtte buret ut. Den var rega og godkjent i england. Og første gang rega i februar 71.
_________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
Back to top |
|
|
suntech Bigblock
Joined: 27 Mar 2007 Posts: 88 Location: Kristiansand
|
Posted: Sat Jan 03, 2009 2:53 am Post subject: |
|
|
Der var visst et skille til i 70 eller 71, hvis jeg husker riktig om hva han fortalte meg.
Arnes bil er godkjent med Bill Reilly forstillinga og har de "nye" hjulstørrelser etc i vognkortet. Jeg kommer til å støtte meg en del på både Arne og kompisen min i ombyggings gruppa, for å ha det på stell når den tid kommer
_________________ When i was a kid i had a Ford. i´m a man now! |
|
Back to top |
|
|
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
Posted: Sat Jan 03, 2009 11:49 am Post subject: godkjening |
|
|
Ja det var forandring på regelverket i 71. Men det kom 1 april.
Så teoretisk skal alle biler som er første gangs rega før 1 april følge
gamle regler. Jeg håper jo at alle biler som blir oppgradert blir godkjent.
Det er jo alle kjent med. Både myndihetene og eier. Lykke til vidre.
Og vi vil gjerne ha bilder
_________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
Back to top |
|
|
val833 Hemisfærisk aktiv
Joined: 26 Jun 2007 Posts: 182 Location: Bergen
|
Posted: Sun Jan 04, 2009 3:38 pm Post subject: |
|
|
Hei Suntech.
Ser at du kjenner noen i SFOR.
Har du noe telefon nr eller e-post til de?
Jeg har inne en søknad om ombygging og lurer på resultatet.
Paal .
_________________ The Bud |
|
Back to top |
|
|
Dart_R5P7 426 HEMI - elephant
Joined: 25 Dec 2008 Posts: 103 Location: Espa
|
Posted: Sun Jan 04, 2009 11:00 pm Post subject: |
|
|
Nå har jo ikke jeg tenkt å gjøre om på så mye av bilens opprinnelige tekniske løsninger, men bilen er fra før godkjent med bur, digre hjul og big block. Jeg har hørt at biler med vognlisens som er aktivt i bruk i motorsports aktiviteter får lov til å ha bur montert også..... Nå er motor og gear lagt oppi bilen og er klar for fastsetting
_________________ '06 Durango 5,7HEMI-RIP
'07 Dodge RAM 1500
'65 Dodge D100 440/727
'69 Dart GT R5P7(358cui), 5speed tremec(dogbox)
'63 Dodge 330 440/727
It takes a MOPAR to catch a MOPAR |
|
Back to top |
|
|
suntech Bigblock
Joined: 27 Mar 2007 Posts: 88 Location: Kristiansand
|
Posted: Sun Jan 04, 2009 11:53 pm Post subject: |
|
|
Ser dritbra ut!!!
Er litt nysgjerrig på kassa di. Er du helt sikker på at det er dogbox?
Virker litt brutalt å bruke på gata. Har kjørt lastebil i USA, med Eaton Fuller kassa, som også er usynkronisert, og det var ikke alltid lett!!!
_________________ When i was a kid i had a Ford. i´m a man now! |
|
Back to top |
|
|
Dart_R5P7 426 HEMI - elephant
Joined: 25 Dec 2008 Posts: 103 Location: Espa
|
Posted: Mon Jan 05, 2009 12:11 am Post subject: |
|
|
Jepp, det er en dogbox, men det er en moderne dogbox. Blir nok alikevel ikke noe "cruiser kasse", men man må jo lide litt for charmen vel? Det er en spesiell version av TKO 600 for racing. Har en TKO 600 i Firebirden til kona oxo, men den er ikke dogbox da..
_________________ '06 Durango 5,7HEMI-RIP
'07 Dodge RAM 1500
'65 Dodge D100 440/727
'69 Dart GT R5P7(358cui), 5speed tremec(dogbox)
'63 Dodge 330 440/727
It takes a MOPAR to catch a MOPAR |
|
Back to top |
|
|
Black_CUDA Forward Look
Joined: 19 Dec 2008 Posts: 53 Location: Stange
|
Posted: Mon Jan 05, 2009 11:22 am Post subject: |
|
|
Hehehe, ja, får vel følge opp med mer stemningsbilder av motormontering jeg da.
_________________ 1972 Plymouth 'Cuda PROSJEKT
Black n' Beautiful!!
WWW.KORSBAKKENAUTO.NO |
|
Back to top |
|
|
Black_CUDA Forward Look
Joined: 19 Dec 2008 Posts: 53 Location: Stange
|
Posted: Mon Jan 05, 2009 11:23 am Post subject: |
|
|
Den gled inn til slutt da, what a beauty!
_________________ 1972 Plymouth 'Cuda PROSJEKT
Black n' Beautiful!!
WWW.KORSBAKKENAUTO.NO |
|
Back to top |
|
|
madvaa Hemisfærisk aktiv
Joined: 19 Oct 2007 Posts: 269
|
Posted: Sun Jan 25, 2009 7:56 pm Post subject: |
|
|
Hvor blir det av fortsettelsen??
|
|
Back to top |
|
|
Dart_R5P7 426 HEMI - elephant
Joined: 25 Dec 2008 Posts: 103 Location: Espa
|
Posted: Sun Jan 25, 2009 10:23 pm Post subject: |
|
|
Hei. Beklager st ing tar lit tid her, men nå er forstilingen under ombygging til tannstang. Det ser ut til at jeg klarer å beholde torsion fjærene mine og samtidig bruke de orginale headersene fra Arrington. Ellers har den allerede rukket å være med i en ulykke på E6 hvor Durangoen min tok kvelden med Darten på slep. Så nå blir Durangoen erstattet av en RAM 1500 og en 65 d 100 med 440...... Aldri så galt at det ikke er godt for noe selv om Durangoen er dypt savnet og nesten uerstattelig!!!!!!
_________________ '06 Durango 5,7HEMI-RIP
'07 Dodge RAM 1500
'65 Dodge D100 440/727
'69 Dart GT R5P7(358cui), 5speed tremec(dogbox)
'63 Dodge 330 440/727
It takes a MOPAR to catch a MOPAR |
|
Back to top |
|
|
madvaa Hemisfærisk aktiv
Joined: 19 Oct 2007 Posts: 269
|
Posted: Sun Jan 25, 2009 10:29 pm Post subject: |
|
|
Au da, kondolerer. Håper alt gikk greit med personell innvolvert.
|
|
Back to top |
|
|
|