View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Dart_R5P7 426 HEMI - elephant

Joined: 25 Dec 2008 Posts: 103 Location: Espa
|
Posted: Fri Dec 26, 2008 1:10 am Post subject: '69 Dart Street Race prosjekt |
|
|
Hei alle sammen.
Tenkte at jeg skulle prøve å lage en prosjekt tråd for Darten min her. Det er en '69 Dart GT, ombydg bak for å kunne gå med 10,5" slicks. Prøver å bygge en bil som med enkle raske omskiftninger bør levere greie tider både på stripa og på banen. Den får en R5P7(358cui NASCAR) motor og en 5 trinns dog box fra Tremec. Kommer mer bilder og info etterhvert her, men begynner med to bilder av motoren.[/b]
_________________ '06 Durango 5,7HEMI-RIP
'07 Dodge RAM 1500
'65 Dodge D100 440/727
'69 Dart GT R5P7(358cui), 5speed tremec(dogbox)
'63 Dodge 330 440/727
It takes a MOPAR to catch a MOPAR |
|
Back to top |
|
 |
69GTS Hemisfærisk aktiv

Joined: 17 Feb 2007 Posts: 1138 Location: Bergen
|
Posted: Fri Dec 26, 2008 1:28 am Post subject: |
|
|
Utrolig tøft, dette blir det saker av tenker jeg.
Så Arrington hadde en tilsvarende brukt motor til salgs (retur leasing) den var på 800+HK
_________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
Back to top |
|
 |
val833 Hemisfærisk aktiv

Joined: 26 Jun 2007 Posts: 182 Location: Bergen
|
Posted: Fri Dec 26, 2008 11:24 am Post subject: |
|
|
Hei.
Spennende prosjekt.
Ser at du vil legge ut flere bilder etterhvert.
Hva slags planer for bremser , styring osv.
Fortell litt mere om motoren og gearkassen.
Paal.
_________________ The Bud |
|
Back to top |
|
 |
Dart_R5P7 426 HEMI - elephant

Joined: 25 Dec 2008 Posts: 103 Location: Espa
|
Posted: Fri Dec 26, 2008 2:40 pm Post subject: |
|
|
Hmmmm, jeg kjøpte motoren min fra Arrington.... Dvs at ARP gjorde dette for meg. Det blir wilwood skiver (13" en så lenge). Gear kasse blir Tremec TKO600 (DOGBOX). Bakaksel blir 8 3/4 med spole og 5:33 til dragrace og 3:55 til baneracing(Bytter bare senterseksjon) aksel blir hengt opp i superstock bladfjærer og stabstag blir montert for baneracing.
_________________ '06 Durango 5,7HEMI-RIP
'07 Dodge RAM 1500
'65 Dodge D100 440/727
'69 Dart GT R5P7(358cui), 5speed tremec(dogbox)
'63 Dodge 330 440/727
It takes a MOPAR to catch a MOPAR |
|
Back to top |
|
 |
Dart_R5P7 426 HEMI - elephant

Joined: 25 Dec 2008 Posts: 103 Location: Espa
|
Posted: Fri Dec 26, 2008 2:44 pm Post subject: |
|
|
Motoren skal forresten yte vel 800++ ved 9500
_________________ '06 Durango 5,7HEMI-RIP
'07 Dodge RAM 1500
'65 Dodge D100 440/727
'69 Dart GT R5P7(358cui), 5speed tremec(dogbox)
'63 Dodge 330 440/727
It takes a MOPAR to catch a MOPAR |
|
Back to top |
|
 |
Black_CUDA Forward Look

Joined: 19 Dec 2008 Posts: 53 Location: Stange
|
Posted: Fri Dec 26, 2008 3:06 pm Post subject: |
|
|
hehehe... Halla Ali!
så du måtte lage skrytetråd om Dirt'en din og!
har trua på den jeg, men for guds skyld, kan jeg få lakke den orange?
_________________ 1972 Plymouth 'Cuda PROSJEKT
Black n' Beautiful!!
WWW.KORSBAKKENAUTO.NO |
|
Back to top |
|
 |
69GTS Hemisfærisk aktiv

Joined: 17 Feb 2007 Posts: 1138 Location: Bergen
|
|
Back to top |
|
 |
Dart_R5P7 426 HEMI - elephant

Joined: 25 Dec 2008 Posts: 103 Location: Espa
|
Posted: Fri Dec 26, 2008 5:56 pm Post subject: |
|
|
Jepp there you go....... This is the one... eller en av dem da. Fikk kjøpt ferdig med alt montert inkl clutch, clutchshus og alt. Fikk tom headers.
_________________ '06 Durango 5,7HEMI-RIP
'07 Dodge RAM 1500
'65 Dodge D100 440/727
'69 Dart GT R5P7(358cui), 5speed tremec(dogbox)
'63 Dodge 330 440/727
It takes a MOPAR to catch a MOPAR |
|
Back to top |
|
 |
Dart_R5P7 426 HEMI - elephant

Joined: 25 Dec 2008 Posts: 103 Location: Espa
|
Posted: Fri Dec 26, 2008 6:00 pm Post subject: |
|
|
Nei machmood!!!!(<<<-----Black_CUDA) Den skal forbli grå!!! Se til å få maling på dørene mine nå.... Ellers så gleder jeg meg til å se Cudaen "back in shop".
_________________ '06 Durango 5,7HEMI-RIP
'07 Dodge RAM 1500
'65 Dodge D100 440/727
'69 Dart GT R5P7(358cui), 5speed tremec(dogbox)
'63 Dodge 330 440/727
It takes a MOPAR to catch a MOPAR |
|
Back to top |
|
 |
belvis Hemisfærisk aktiv

Joined: 22 Sep 2007 Posts: 253 Location: øygarden
|
Posted: Fri Dec 26, 2008 10:30 pm Post subject: |
|
|
Milde moses,dette blir rått Stakkars Dart
_________________ 55 Dodge custom royal lancer 270 cid hemi
66 Plymouth belvedere 446 cid
67 Dodge Coronet 500 cid
99 Dodge Ram 2500 5.9td 24v |
|
Back to top |
|
 |
moparman Hemisfærisk aktiv

Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
Posted: Fri Dec 26, 2008 10:51 pm Post subject: |
|
|
Detta blir rått Du må legge ut bilder ettervert som byggina sklir fram. Lykke til
_________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
Back to top |
|
 |
Dart_R5P7 426 HEMI - elephant

Joined: 25 Dec 2008 Posts: 103 Location: Espa
|
Posted: Fri Dec 26, 2008 11:30 pm Post subject: |
|
|
Nå har kassa og motoren blitt til ett, så da gjenstår det bare å frakte det til bilen som står hos Black_CUDA. Han driver forøvrig et lakkv/karroseriverksted ( www.korsbakkenauto.no ) hvor jeg heldigvis har fått låne plass til mine prosjekter under montering osv... Han lakkerer selvsagt (og heldigvis) også alle mine biler.
_________________ '06 Durango 5,7HEMI-RIP
'07 Dodge RAM 1500
'65 Dodge D100 440/727
'69 Dart GT R5P7(358cui), 5speed tremec(dogbox)
'63 Dodge 330 440/727
It takes a MOPAR to catch a MOPAR |
|
Back to top |
|
 |
69GTS Hemisfærisk aktiv

Joined: 17 Feb 2007 Posts: 1138 Location: Bergen
|
Posted: Fri Dec 26, 2008 11:42 pm Post subject: |
|
|
Er litt nyfiken på hvor mye service / vedlikehold regner du med på et slikt oppsett?
Regner med at du ikke kan kjøre år ut og år inn uten omfattende ettersyn på en slik motor når det snurrer med 9500RPM.
_________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
Back to top |
|
 |
Dart_R5P7 426 HEMI - elephant

Joined: 25 Dec 2008 Posts: 103 Location: Espa
|
Posted: Fri Dec 26, 2008 11:57 pm Post subject: |
|
|
Jeg er jo også litt nysgjerring på dette, men vi får bare holde øye med ventifjærer etc. så får vi se, men jeg har jo et håp om at det kan vare en sessong uten for mye strul da.... Den tåler jo 500 miles på Daytona i varmeste Florida luft ut på 9500 uten pustepause. Det er jo ikke mulig å true den på en slik måte noe anna sted. Men vi blir nok noe rikere på erfaring vedr detta utover sommeren. Har heldigvis ARP til å skaffe deler å løse problemer når de dukker opp.
Er det noen som har prøvd tannstag på A-Body her? ser ut til at jeg må ofre styresnekka mi, selv jeg hadde håpet i det lengste å slippe det... Hater å demontere deler på en Dodge!!
Er det forresten du som har den fine 69 GTS'en i OS som jeg prøvde å få kjøpt i høst?
_________________ '06 Durango 5,7HEMI-RIP
'07 Dodge RAM 1500
'65 Dodge D100 440/727
'69 Dart GT R5P7(358cui), 5speed tremec(dogbox)
'63 Dodge 330 440/727
It takes a MOPAR to catch a MOPAR |
|
Back to top |
|
 |
suntech Bigblock
Joined: 27 Mar 2007 Posts: 88 Location: Kristiansand
|
Posted: Sat Dec 27, 2008 3:48 am Post subject: |
|
|
Høres ut som et dritartig prosjekt!! Så en 68 dart hos Ray Barton for en måneds tid sida. (b2cars.com)
Lurer på et par ting da! Registeret lå veldig høyt oppe på motoren. 800 hk er vel og bra, men v /9500 omdr, og under 400 fotpund dreiemoment??
Er kassa di gjort noe med?? tettsteget??
Hvordan Clutch har du?
På ingen måte for å klage eller noe....... er bare nysgjerrig!!!!
Jeg holder på med en 68 Charger. 611 Aluminium Hemi, tørrsump, Mcleod dobbeldisc clutch, og T-56 fra D&D Performance ( samme som Tranzilla fra Rockland)
Mark Williams modul bakaksel, XV level II understell.
_________________ When i was a kid i had a Ford. i´m a man now! |
|
Back to top |
|
 |
|