View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
69GTS Hemisfærisk aktiv

Joined: 17 Feb 2007 Posts: 1138 Location: Bergen
|
Posted: Tue Aug 31, 2010 6:06 pm Post subject: |
|
|
Spennende, fint om noen kunne filme litt, hadde vert gøy å se.
_________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
Back to top |
|
 |
Dart_R5P7 426 HEMI - elephant

Joined: 25 Dec 2008 Posts: 103 Location: Espa
|
Posted: Sun Nov 14, 2010 12:08 pm Post subject: |
|
|
En liten kjapp oppsumering:
Vi rakk å få bilen klar til Gardermoen, med god hjelp fra SAFE Motorsport , GKN Driveline og alle delelevrandører.....
Vi fikk så vidt testet litt på veien forbi her før vi reiste og fikk ikke feste i det hele tatt, men tenkte at track bite sikkert fixa biffen. Det gjorde det ikke!! Bilen gikk sideveis på alle 5 og hadde som beste 11.27 og da kjørt den minst 600 meter, med andre ord helt umulig å kjøre. Den gikk faktisk sideveis hele tiden. Siste dragret endte med katastrofe for bak akslingen.... Faktisk røk hele hust, pinion og hele dritten... (Vi var ikke så overasket da.....)
_________________ '06 Durango 5,7HEMI-RIP
'07 Dodge RAM 1500
'65 Dodge D100 440/727
'69 Dart GT R5P7(358cui), 5speed tremec(dogbox)
'63 Dodge 330 440/727
It takes a MOPAR to catch a MOPAR |
|
Back to top |
|
 |
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv

Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Sun Nov 14, 2010 1:24 pm Post subject: |
|
|
Hehe....
Simply too much power.....
Får sette på Dana bakende og høge slicks
_________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
Back to top |
|
 |
moparman Hemisfærisk aktiv

Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
|
Back to top |
|
 |
Dart_R5P7 426 HEMI - elephant

Joined: 25 Dec 2008 Posts: 103 Location: Espa
|
Posted: Sun Nov 14, 2010 8:03 pm Post subject: |
|
|
Neste år blir det ny 8 3/4, med nytt oppheng. Fått et lager med nye motordeler nå også, så hvis noen trenger deler så er garasjen full. Bytter også innsug og gjør noen små modifikasjoner ellers blir det samme Joe Gibbs olje og Sunoco Fuel. Se mer på www.frostmann.no
_________________ '06 Durango 5,7HEMI-RIP
'07 Dodge RAM 1500
'65 Dodge D100 440/727
'69 Dart GT R5P7(358cui), 5speed tremec(dogbox)
'63 Dodge 330 440/727
It takes a MOPAR to catch a MOPAR |
|
Back to top |
|
 |
Vidar-Alexander Hemisfærisk aktiv

Joined: 08 Jan 2005 Posts: 491 Location: Sauda
|
Posted: Sun Nov 14, 2010 11:04 pm Post subject: |
|
|
He he, høres ut som det under "huven" funker hvertfall.
_________________ 80 Dodge W-150 Warlock Power Wagon. 360.
74 Dodge Dart Swinger 2dr.ht. 440.
X 90 Dodge Ram B350LT
X 72 Dodge Polara Custom Wagon. 440.
X 70 Dodge Dart Swinger 372.
X 74 Dodge Dart Custom 225.
X 74 Dodge Dart Custom Spesial Edition. 225 super six. |
|
Back to top |
|
 |
Dart_R5P7 426 HEMI - elephant

Joined: 25 Dec 2008 Posts: 103 Location: Espa
|
Posted: Sun Nov 14, 2010 11:55 pm Post subject: |
|
|
Under huven finnes det ikke problemer nei... Noen som har peiling på hjuloppheng her inne da?
_________________ '06 Durango 5,7HEMI-RIP
'07 Dodge RAM 1500
'65 Dodge D100 440/727
'69 Dart GT R5P7(358cui), 5speed tremec(dogbox)
'63 Dodge 330 440/727
It takes a MOPAR to catch a MOPAR |
|
Back to top |
|
 |
Øyvind Mopar Go wing

Joined: 02 Nov 2008 Posts: 68 Location: Østlandet
|
Posted: Mon Nov 15, 2010 1:27 pm Post subject: |
|
|
Tror jeg ville ha satset på Dana 60 med en gang. Kanskje du trenger litt mer vekt i rævva? Eller, en spolevariant av 8 3/4" med 35 splines aksler. Kan du gjøre noe med vektfordelingen?
Lykke til videre!
_________________ Hovedleverandør av Mopar Engine Performance og rimelige motoroverhalinger. Har stort delelager av std og trimdeler. Har mastergrad på trimming av Hemi! Bygger motorer på heltid!
Mitt mål er: TRADISJONELL NORSK KVALITET TIL AMERIKANSKE PRISER |
|
Back to top |
|
 |
Dart_R5P7 426 HEMI - elephant

Joined: 25 Dec 2008 Posts: 103 Location: Espa
|
Posted: Mon Nov 15, 2010 5:03 pm Post subject: |
|
|
Øyvind Mopar wrote: | Tror jeg ville ha satset på Dana 60 med en gang. Kanskje du trenger litt mer vekt i rævva? Eller, en spolevariant av 8 3/4" med 35 splines aksler. Kan du gjøre noe med vektfordelingen?
Lykke til videre!
 |
Dette var en variant med lettvektspole, 35 splines aksler osv.... problemet er at hylsene ble vridd så mye at dem knakk. Høyre hylse er også helt oval og har bare så vidt plass til stikkaksel. Vektfordelingen er 51% vekt bak ( tørr bil) så næremere 50/50 er nesten umulig.... Jeg trenger noen til å bygge 4-Link med watt link, bladfjærene har også fått en knekk, selv om jeg hadde "tight clearance" på tractionbarsene som også er blitt bøyd.
_________________ '06 Durango 5,7HEMI-RIP
'07 Dodge RAM 1500
'65 Dodge D100 440/727
'69 Dart GT R5P7(358cui), 5speed tremec(dogbox)
'63 Dodge 330 440/727
It takes a MOPAR to catch a MOPAR |
|
Back to top |
|
 |
jvike burner
Joined: 29 Sep 2007 Posts: 48 Location: Mosjøen
|
Posted: Fri Feb 25, 2011 5:57 pm Post subject: |
|
|
Vel, den raskeste gatebilen i Canada.. var iallefall det for noen år siden er en 1970 Cuda med 500++ cid HEMI, den har har en 8-3/4. Så de burde jo holde både power, torque og slicks. Svakheten til 8-3/4 er hvis bilen er tung, de med vekt kjører som regel Ford 9". Men en A-body har ikke mye vekt og burde holde fint. Hvis du trenger sterkere husing så er det vel fabrikert husing som gjelder Moser har sin MO857 http://www.moserengineering.com/housings/mo875-fabricated-housings/875m-housing-axle-package-inch-part-number.html.
Hvis du har dollars og skal ha det beste er det vel Mark Williams som gjelder.
Hvis du skal kjøre drag er det vel greit med 4-link eller K-link. Wattslink er vel unødvendig dyrt for å bare kjøre rett fram, ville bare satsa på en panhardbar der.
_________________ Member of The Rapid Transit System |
|
Back to top |
|
 |
dartsport-74 Go wing

Joined: 06 Apr 2007 Posts: 69 Location: nedstrand
|
Posted: Wed Jul 03, 2013 5:35 pm Post subject: |
|
|
skjer det noe med denne bilen fortiden ???
_________________ JO GALLNARE JO BERE |
|
Back to top |
|
 |
sbhemi Hemisfærisk aktiv
Joined: 15 Apr 2007 Posts: 258 Location: Kongsberg
|
|
Back to top |
|
 |
|