| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
74 Sebring 426 HEMI - elephant

|
Posted: Fri Jul 14, 2006 12:39 pm Post subject: Neste Prosjekt! |
|
|
Nå er jeg sikker, etter å ha sett dette bildet vet jeg hva jeg vil ha neste gang!
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Dodge-1974-Charger-get-all-the-looks_W0QQitemZ290007719985QQihZ019QQcategoryZ6199QQrdZ1QQcmdZViewItem
Her ser jeg det potensialet! Jeg ble forelsket med en gang, bare se på profilen som går på midten av bilen, det er til å bli gal av.
Jeg vil gå for en 74 modell, da denne er kanskje ikke den mest ettertrakta, og derfor ikke den dyreste. Men seff, den har jo designet du har vel også div ting som elektronisk tenningsanlegg ol som kom dette året, eller var det 73? Vil ha samme takprofilen som den som vises på bildet, liker også den bakre støtfangeren slik som denne har best. Angånde front, er vel den med skjulte lykter penest, men jeg hadde litt sansen for denne fronten også. Interiøret skal være svart denne gangen, selv om jeg synes at Hvitt er pent, men det var noe dritt å holde rent. Motormessig blir det vel å skaffe seg en kjekk enten en 340, 383 eller 440. 833 Pistol grip er et veeeeeldigt stort ønske men ikke must. Konsoll og Rallye instrumenter er derimot must! Power Buldge Hood er pent. Bilen skal være lav, med en moderne farge, (trenger ikke plent bli grå som denne, men den var pen, det må jeg si) ikke for mye dekor og lignende. Av spoilere vil jeg kun ha den brede på undersiden foran. Noen pene store felger, evt Magnum 500 som er vel kanskje de peneste? Dette skal bli ett langtidsprosjekt, bygges fra bunnen av. Med god tid. Men dette er vel fortsatt en drøm, en oppnåelig drøm sådan. men den blir ihvertfall ikke realisert før etter at jeg har solgt lincolnen min og kjøpt meg hus. Men jeg har erfart at drømmer kan gå i oppfyllelse, jeg fikk meg da en delorean! Den skal aldri selges. Jeg må bare få sagt det nok, se på bildene, ser dere det samme jeg ser? Det er helt sykt! Jamen så se da:) _________________ 1973 Plymouth Roadrunner
1981 DMC DeLorean DMC-12
x1979 Pontiac Trans Am
x1975 Chevrolet El Camino
x1966 Lincoln Continental
x1974 Plymouth Satellite Sebring |
|
| Back to top |
|
 |
challenger 340 SixPack

|
Posted: Tue Jul 18, 2006 12:28 pm Post subject: |
|
|
Godt valg - eg liker berre bedre og bedre 71-74 Charger. Har slått meg til ro med 71 Charger R/T som min favorittutgave i familien. Og så kjem 68-modellen som ein god nummer to på lista mi.
Det er berre å kaste seg på ein 72-74 Charger før prisane går i været på desse også! _________________ A beer is 5 short of a six-pack  |
|
| Back to top |
|
 |
Widing Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Mon Jul 24, 2006 11:53 am Post subject: |
|
|
Når det gjelder skjulte lykter er det i utgangspunktet kun SE utgavene som har det. Tror det ble slutt på det i 72. Men jeg er ikke sikker. Var noen få 71 R/T utgaver som også hadde skjulte lykter. Motor man fikk i 72-74 Charger er 318, 400 og 440. Litt usikker på 440 da, jeg tror det kun var til og med 72. Så når det kommer til pansret er det er R/T panser som kun var 71 vist jeg ikke tar feil. Men alt kan jo sette samme slikt en vil. Er enig i at 73-74 har bedre vindus profil. 74 model har bedre sikkerhetsbelter. Det er ekte 3 punkts, ikke delt opp sikkerhetsbelter slik som tidligere år. _________________ 70 'Cuda - 383 - A833 http://cuda.widing.biz/ |
|
| Back to top |
|
 |
Ornamental Forward Look

|
Posted: Tue Aug 15, 2006 8:10 pm Post subject: Re: Neste Prosjekt! |
|
|
| 74 Sebring wrote: | | . Jeg må bare få sagt det nok, se på bildene, ser dere det samme jeg ser? Det er helt sykt! Jamen så se da:) |
Jeg ser, og jeg ser til øyet blir stort og vått.
Ikke noe problem med å se det du ser, tror jeg da.
Selv har jeg lagt min elsk på 71-72 B-body fra Plymouth, enten den nå heter Roadrunner, GTX, eller Satelite. Og 73-74 har vokst på meg.
Det er bare bakparten på disse bilene jeg ikke helt blir godvenn med, syns den kan minne om ei svær kjerringrumpe.
Men min 72 Challenger må nok leve uten selskap av B-body så lenge jeg ikke har plass til flere biler. |
|
| Back to top |
|
 |
74 Sebring 426 HEMI - elephant

|
Posted: Wed Aug 16, 2006 2:26 pm Post subject: |
|
|
Ja gud! Jeg elsker 71 og 72 Roadrunner gtx! Ser for meg at jeg kunne hatt en 73-74 Roadrunner igjen. men denne gangen en ekte og orginal Roadrunner, Hvit med sort dekor! Hjulbuelister, sort interiør, konsoll osv..... huff... jeg blir syk av å tenke på det. Den sorte grillen ser også bra ut på 73 74 modellen. Kunne jo ha vært en av disse få 440 73 Roadrunner GTX. men da begynner det vel å bli litt penger utav det. men visst er de flotte.
av 71 og 72 modellene så liker jeg bedre støtfangeren bak og dekoren på 72 modellen. _________________ 1973 Plymouth Roadrunner
1981 DMC DeLorean DMC-12
x1979 Pontiac Trans Am
x1975 Chevrolet El Camino
x1966 Lincoln Continental
x1974 Plymouth Satellite Sebring |
|
| Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You can attach files in this forum You can download files in this forum
|