Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

77 Cordoba SS22

 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gekko
Rekke-firer


Joined: 23 Apr 2009
Posts: 6

PostPosted: Thu Apr 23, 2009 5:07 pm    Post subject: 77 Cordoba SS22 Reply with quote

Hei ..

jeg har da en Cordoba SS22 77 mod med 400 motor ...

det er jo en sterk å fin motor , meeen 190hk (305 nm) blir litt slapt å flytte 2 tonn med..

dette er min første amcar (utenom en 1981 mustang/granada) og jeg har null peiling på performance parts til denne motoren , er det noen der ute som kan hjelpe meg med hva jeg kan gjøre for å få litt mer futt (ikke drag bil , men mer futt) den er ganske hissig sånn turtalls messig , men orker ikke så mye ......
Back to top
View user's profile Send private message
madvaa
Hemisfærisk aktiv


Joined: 19 Oct 2007
Posts: 269

PostPosted: Thu Apr 23, 2009 7:49 pm    Post subject: Reply with quote

Det sitter vel en to porter gasser på denne??
4 porter, headders og en cam vil nok starte deg greit i riktig vei....

_________________
'73 Dart sport 440-six pack *solgt* kjøpt tilbake
'06 Dodge Charger R/T Daytona
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bippe
Hemisfærisk aktiv


Joined: 09 Feb 2005
Posts: 357
Location: Horten

PostPosted: Fri Apr 24, 2009 12:51 pm    Post subject: Reply with quote

Kompresjonen er det største problemet med bare 8,2:1. Trim deler finnes det mye av da du kan bruke nesten alt som er til 440. En mulighet er å sette inn en veiv i fra 440, da får du 451cid. Må slipe ned reamme lagerene og bytte stempler, men da får du også økt kompresjonen.

Hvilke deler du trenger kommer ann på hva du skal bruke bilen til.

_________________
Been,s Garage
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gekko
Rekke-firer


Joined: 23 Apr 2009
Posts: 6

PostPosted: Sat Apr 25, 2009 11:25 am    Post subject: Reply with quote

takker for info her gutter , skal ha bilen som en cruiser og lett bruk om sommeren ... det er jo porno lyd fra den allerede ... vil jo også at jeg ikke trenger å tenke så mye på om motoren holder, så det skal ikke bli en drag bil akkurat ....

vil vel opp til 300 hester eller no ..

er jo helt newbie på amcar

så tips og råd til motoren blir tatt imot med største glede =)
Back to top
View user's profile Send private message
383Scamp
Hemisfærisk aktiv


Joined: 01 Mar 2007
Posts: 208
Location: Rogaland

PostPosted: Sat Apr 25, 2009 3:05 pm    Post subject: Closed chamber topper Reply with quote

Istedenfor å ødelegge motoren med borring / stroking så kan du montere ett sett med gamle topper av typen closed chamber for å øke kompresjonen .

Ett par med topper , kam , ventilfjører , innsug , forgasser og headers så passerer du lett 300hk .

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Dart270
Bigblock


Joined: 09 Jan 2005
Posts: 93
Location: Akershus

PostPosted: Sat May 02, 2009 11:17 pm    Post subject: Re: 77 Cordoba SS22 Reply with quote

gekko wrote:
Hei ..

jeg har da en Cordoba SS22 77 mod med 400 motor ...

det er jo en sterk å fin motor , meeen 190hk (305 nm) blir litt slapt å flytte 2 tonn med..

dette er min første amcar (utenom en 1981 mustang/granada) og jeg har null peiling på performance parts til denne motoren , er det noen der ute som kan hjelpe meg med hva jeg kan gjøre for å få litt mer futt (ikke drag bil , men mer futt) den er ganske hissig sånn turtalls messig , men orker ikke så mye ......



Den har nok 305 ftlbs ikke Nm. Det tilsvarer ca 410 Nm.

_________________
1968 Dart 270 2 drht
Back to top
View user's profile Send private message
Øyvind Mopar
Go wing


Joined: 02 Nov 2008
Posts: 68
Location: Østlandet

PostPosted: Sun May 03, 2009 8:56 am    Post subject: Reply with quote

Et gammelt billig tricks for å få opp kompen er å sette i overdim 440 stempler, som har større høyde, og bore blokka etter dem. Det skiller jo .022 i boring originalt, og et .030 440 stempel kan brukes i en 400 sylinder som bores opp .008", osv.
Jeg har brukte stempler og kan bore billig, om du vil gå videre....

Men, da må jo motoren ut, alt demonteres, nye pakninger (og bytte andre slitedeler), så det er jo en jobb uansett.
Bytte av topper hjelper ikke så mye, da stemplene er ca 3-4mm under toppdecket, og det er den delen som må ordnes.

Kanskje det greieste er å bruke den som den er, og cruise med. De 190 hk er ihvertfall netto hk, så de er mer verdt enn muskelbilenes bolede hk tall.
Du kan jo sjekke at tenning er korrekt, at registerkjedet ikke er dårlig osv, om forgasser er OK (tror de hadde lean-burn, dvs mager blanding, og gikk dårlig også pga dette. Mange tar av dette opplegget, men fordeler og forgasser må også endres for å få restaurert effekten). Kanskje en ide å kjøre på en rullende landevei, og sjekke hva som kommer ut på hjulene?

mvh

_________________
Hovedleverandør av Mopar Engine Performance og rimelige motoroverhalinger. Har stort delelager av std og trimdeler. Har mastergrad på trimming av Hemi! Bygger motorer på heltid!
Mitt mål er: TRADISJONELL NORSK KVALITET TIL AMERIKANSKE PRISER
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group