View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
|
Back to top |
|
|
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Fri May 01, 2009 7:26 pm Post subject: |
|
|
Gratulerer!
Husk vi er veldig begeistra for bilder
_________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
Back to top |
|
|
69GTS Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Feb 2007 Posts: 1138 Location: Bergen
|
Posted: Sun May 16, 2010 11:59 pm Post subject: |
|
|
Hei Moparman, hva ble tidene i årets løp?
_________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
Back to top |
|
|
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
Posted: Mon May 17, 2010 9:49 am Post subject: Tider |
|
|
69GTS wrote: | Hei Moparman, hva ble tidene i årets løp? |
Heisann. Tider ja. I år hadde di timing anlegget til gardemoen.
Er nok mer rekig det.
Med reaksjon som en vareheis Så ble 60 foteren på 2.099
Og tiden 9.018 med 132 km over mål.
Undskyldninger har vi vel alle. Men dette er det det ble.
Det positive er at det ser ut til at fjuskinga er borte.
Tror jeg har noe og hente på og bytte forgasser. Kjører med en edelbrock 750 vakum.
Vill prøve en dobel pumper 750-800.
Bare så synd det er lite med løp her på østlandet i år.
Ble foresten nr 3
_________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
Back to top |
|
|
69GTS Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Feb 2007 Posts: 1138 Location: Bergen
|
Posted: Mon May 17, 2010 1:43 pm Post subject: |
|
|
Var det dårligere feste denne dagen? Slutthastigheten var jo litt høyere så den må ha komt mye på slutten.
Forgassere er ikke enkelt. Edelbrock 750 m/vacum sekunder porter er vel veldig økonomisk å kjøre med til dagen. En Holley dobbel pumper "sluker" bensin så de er jo ikke så grei om en bruker bilen mye.
Tror jeg ville beholdt Edelbrocken til "daglig" bruk og kankje hat en Holley DP i tillegg for street legal.
Hva har du for vacum i motoren på tomgang mens bilen står i drive?
Power Valven i Holleyen skal ha en verdi på halve vacum tallet.
Innstillingen av aks pumpene er viktig, de må komme med en gang en starter å gi gass.
_________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
Back to top |
|
|
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
Posted: Mon May 17, 2010 4:59 pm Post subject: |
|
|
69GTS wrote: | Var det dårligere feste denne dagen? Slutthastigheten var jo litt høyere så den må ha komt mye på slutten.
Forgassere er ikke enkelt. Edelbrock 750 m/vacum sekunder porter er vel veldig økonomisk å kjøre med til dagen. En Holley dobbel pumper "sluker" bensin så de er jo ikke så grei om en bruker bilen mye.
Tror jeg ville beholdt Edelbrocken til "daglig" bruk og kankje hat en Holley DP i tillegg for street legal.
Hva har du for vacum i motoren på tomgang mens bilen står i drive?
Power Valven i Holleyen skal ha en verdi på halve vacum tallet.
Innstillingen av aks pumpene er viktig, de må komme med en gang en starter å gi gass. |
Var vel ikke helt topp feste. Var mye støv og sand på banen, så alle sleit litt i starten. Edebrock gasseren er nok ikke best til race. Var tanken og ha to forgasere. Edelbrocen er jo som du sier fin til turkjørng. Vacum er det dårligt med i den motoren
Kjører med el vacum pumpe til bremser
Men en kjører jo for moro da Har jo en dart som blir mer einet til street legal.
_________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
Back to top |
|
|
69GTS Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Feb 2007 Posts: 1138 Location: Bergen
|
Posted: Mon May 17, 2010 6:26 pm Post subject: |
|
|
Nå skal ikke jeg spille noen forgasser guru, for det er jeg ikke.
Men ut fra de erfaringene jeg har gjort i det siste og det du forteller så ville jeg prøvd med Holley 800-850cfm 4150HP.
Det virker jo som det er masse potensiale i motoren så det er sikkert mere å hente for den Edelbrock kan umulig vere optimal om du har så lite vacum.
_________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
Back to top |
|
|
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
Posted: Mon May 17, 2010 6:39 pm Post subject: |
|
|
69GTS wrote: | Nå skal ikke jeg spille noen forgasser guru, for det er jeg ikke.
Men ut fra de erfaringene jeg har gjort i det siste og det du forteller så ville jeg prøvd med Holley 800-850cfm 4150HP.
Det virker jo som det er masse potensiale i motoren så det er sikkert mere å hente for den Edelbrock kan umulig vere optimal om du har så lite vacum. |
Du er nok inne på noe. Har tenkt lenge jeg og
_________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
Back to top |
|
|
val833 Hemisfærisk aktiv
Joined: 26 Jun 2007 Posts: 182 Location: Bergen
|
Posted: Mon May 17, 2010 10:13 pm Post subject: |
|
|
Hola.
Lite kjøring på østlandet?
Husk at det er dobbel løp nå i pinsen her i Bergen.
Lørdag 22 mai og søndag 23 mai. Full runde og pokaler hver dag.
Hvor? Eikås Motor senter her i Bergen.
Og mandag 24 mai er det en fridag til hjemreise.
Står mere i Amcar og på www.bacc.no
Velkommen !
Paal i Bergen amcar club
_________________ The Bud |
|
Back to top |
|
|
69GTS Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Feb 2007 Posts: 1138 Location: Bergen
|
Posted: Sun May 23, 2010 10:48 pm Post subject: |
|
|
Kjørte 8,19 på Eikås i dag med Valianten, husker ikke helt hva slutt hastigheten var ( mener det var ca 136kmt ) har ikke tids lappen her nå.
Kjempe fornøyd med det.
_________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
Back to top |
|
|
challenger 340 SixPack
Joined: 07 Jan 2005 Posts: 1753 Location: Hvam
|
Posted: Mon May 24, 2010 10:09 am Post subject: |
|
|
Grattis, Cato! 8,19 begynner å gå radig unna
_________________ A beer is 5 short of a six-pack |
|
Back to top |
|
|
69GTS Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Feb 2007 Posts: 1138 Location: Bergen
|
Posted: Mon May 24, 2010 8:29 pm Post subject: |
|
|
challenger wrote: | Grattis, Cato! 8,19 begynner å gå radig unna |
Takk for det Roar, det var litt raskere enn jeg hadde håpet på så det var gøy. Blir vel nesten nødt å jagte 7 tallet nå siden det var så nærme.
_________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
Back to top |
|
|
69GTS Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Feb 2007 Posts: 1138 Location: Bergen
|
Posted: Wed May 26, 2010 6:18 pm Post subject: |
|
|
En liten video snutt på YouTube fra løpet
http://www.youtube.com/watch?v=WVD0lR9BJJY
_________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
Back to top |
|
|
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Wed May 26, 2010 7:55 pm Post subject: |
|
|
Tøft klipp!
Slike filmer liker vi
_________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
Back to top |
|
|
oddis Hemisfærisk aktiv
Joined: 23 Sep 2008 Posts: 188
|
Posted: Wed May 26, 2010 9:18 pm Post subject: |
|
|
stiligt.... sånt liker vi... tøft med reine mopar oppgjør....
_________________ av skade blir man klok, ikkje rik.....
1971/68 dart gt
1952 Plymouth Concorde
1969 Dodge Dart Custom |
|
Back to top |
|
|
|