Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

1972 Plymouth Duster
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Din egen Mopar
View previous topic :: View next topic  
Author Message
mach1frh
Bigblock


Joined: 15 Nov 2005
Posts: 96
Location: Egersund

PostPosted: Wed Nov 01, 2006 1:55 pm    Post subject: 1972 Plymouth Duster Reply with quote

Hei, må si jeg synes det er laber aktivitet på forumet her, nesten dårligere en i garasjen min jo Laughing . Tenkte kanjse flere vil legge ut noe om sine biler, om jeg tør være den første?

Bilen min er en 72 Duster, den har 318/904 og 8 3/4 med sperre. Bilen var vistnok en orginal Gold Duster (?), da med 225. Norsk-solgt bil, som bærer preg av mange norske vintere med salte veier Crying or Very sad .

Bilen er nå under en lett restaurering/gjennomgang, hvor jeg skal fjerne det meste av rustet, lakke den på nytt, oppgradere understellet (super stock bladfjørder, nye dempere og nye polyrethan foringer). Men det går litt treigt Confused .

Legger ved noen biler av bilen, slik den så ut før demonteringhen begynte Wink :
http://i24.photobucket.com/albums/c43/mach1frh/Dusteren%20min/Dusteren25.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c43/mach1frh/Dusteren%20min/Dusteren24.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c43/mach1frh/Dusteren%20min/Dusteren23.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c43/mach1frh/Dusteren%20min/Dusteren15.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c43/mach1frh/Dusteren%20min/Dusteren7.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c43/mach1frh/Dusteren%20min/Dusteren14.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c43/mach1frh/Dusteren%20min/Dusteren13.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c43/mach1frh/Dusteren%20min/Dusteren11.jpg

Trenger forøvrig nye baklykter, så om noen skulle ha liggende noen slike, er jeg interesert Rolling Eyes . Har du bare glasset holder det Wink . Kan være interesert i annet snack til en billig penge også, send PM Wink


_________________
1972 Plymouth Duster
Back to top
View user's profile Send private message
74 Sebring
426 HEMI - elephant


Joined: 24 Sep 2005
Posts: 121

PostPosted: Sun Nov 05, 2006 2:11 pm    Post subject: Reply with quote

Kul bil! Savner den.... Crying or Very sad
_________________
1973 Plymouth Roadrunner
1981 DMC DeLorean DMC-12
x1979 Pontiac Trans Am
x1975 Chevrolet El Camino
x1966 Lincoln Continental
x1974 Plymouth Satellite Sebring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
mach1frh
Bigblock


Joined: 15 Nov 2005
Posts: 96
Location: Egersund

PostPosted: Mon Nov 06, 2006 8:30 am    Post subject: Reply with quote

Den blir nok å se mye på veien til våren igjen. Muligens ikke i samme utførelse som sist du så den, men det forblir den samme bilen Wink
_________________
1972 Plymouth Duster
Back to top
View user's profile Send private message
challenger
340 SixPack


Joined: 07 Jan 2005
Posts: 1753
Location: Hvam

PostPosted: Tue Mar 27, 2007 3:19 pm    Post subject: Reply with quote

mach1frh wrote:
Den blir nok å se mye på veien til våren igjen. Muligens ikke i samme utførelse som sist du så den, men det forblir den samme bilen Wink


Skjedd noke i garasjen i vinter, da??
Ser gjerne nye bilder av bilen om det har skjedd endringer. Ser gjerne bilder uansett endringer eller ikkje Laughing

Lagt planer for treff til sommaren? Blir det østlandsturer eller utlandsturer også, kanskje?

_________________
A beer is 5 short of a six-pack
Back to top
View user's profile Send private message
mach1frh
Bigblock


Joined: 15 Nov 2005
Posts: 96
Location: Egersund

PostPosted: Thu Mar 29, 2007 8:59 am    Post subject: Reply with quote

Tja, jo. Litt har vel skjedd...
Men ikke så mye som jeg kunne ønsket. Sliter litt med mye rust, og jeg sveiser ikke selv, så er litt avhengi av andre. Det kan vel sies å være mitt største "handicap" Crying or Very sad .

Kan legge ut noen bilder slik bilen står nå i løpet av dagen, men mye gjenstår. Får sveisehjelp i disse dager, og jobber selv nå med å få ned bakakslingen, denne skal "shines", og nye dempere, bladfjører og foringer kommer på plass, begynte på dette i går. Forstillinga skal også overhales, sammen med et par strøk ny lakk. Er usikker på når jeg rekker å ha den klar, men håpte å få med meg noen treff i løpet av sommeren, uten at jeg tørr satse noe Confused . Planen var vel egentli at søstera mi skulle bruke bilen når hun gifter seg, den 7/7-07, men det gjenstår å se.

Litt optimist er jeg, så tror det skal gå greit Laughing

_________________
1972 Plymouth Duster
Back to top
View user's profile Send private message
challenger
340 SixPack


Joined: 07 Jan 2005
Posts: 1753
Location: Hvam

PostPosted: Thu Mar 29, 2007 4:05 pm    Post subject: Reply with quote

Ok, må prøve å holde bilen kjørbar i sesongen Razz
Lykke til med bryllupskjøring om det ordner seg. Moro å gjere litt ekstra stas på brudeparet. Smile

_________________
A beer is 5 short of a six-pack
Back to top
View user's profile Send private message
dartsport-74
Go wing


Joined: 06 Apr 2007
Posts: 69
Location: nedstrand

PostPosted: Fri Apr 06, 2007 4:05 pm    Post subject: Reply with quote

hei. meg me den matt svarte dart sporten her. dilte itte eg fant dette forumet i gårSmile koss går d me montering?
nå e bak akslingen min me alle nye lagrer ,diff brems og bremsedeler lakkert sammen me fjørene og brakkerter. nye foringer på hele bilen. mangler bare forstillings kontroll , skal ta den på torsdag.
du får prøve å sveise sjøl . det e ikkje vanskeligt...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
mach1frh
Bigblock


Joined: 15 Nov 2005
Posts: 96
Location: Egersund

PostPosted: Wed Apr 11, 2007 1:11 pm    Post subject: Reply with quote

Nei, det er nok ikke vanskeligt, men vil at folk som vet hva de gjør skal jøre det, så blir det skikkelig. Så kan jeg heller lære meg å sveise når jeg en gang drar hjem en bil det ikke er så nøye me Wink .

Men, bakparten er så og si ferdig sveiset nå, så begynner å lakkerte, og montere dette i dag, regner med det gåre en uke eller to på dette om jeg arbeider effektivt. Så må jeg demontere forstillinga, å få sveist litt der, samt i gulvet. Alle forstillingsdeler blir også lakkert opp igjne, og foringer, dempere og toisjonsstag blir byttet ut.

Ellers har jeg bestemt meg for å lakkere bilen i orginalfargen, nemlig GULL, dette kombinert med noe NASCAR-look felger, litt senk og svart dekor (orginal-dekor) tror jeg blir veldig bra Cool.

_________________
1972 Plymouth Duster
Back to top
View user's profile Send private message
odd arve
Bigblock


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 94
Location: sirevåg rogaland

PostPosted: Fri Jul 27, 2007 10:45 am    Post subject: Reply with quote

hei
har det skedd noe med bilen?
fikk du kjørt i brullupet?
sko likt å sitt noen bilder.
æg sko aldri selt an:) Wink
Back to top
View user's profile Send private message
dartsport-74
Go wing


Joined: 06 Apr 2007
Posts: 69
Location: nedstrand

PostPosted: Sat Jul 28, 2007 6:08 pm    Post subject: Reply with quote

ja e spente på om d går bedre me deg enn meg ... såg ikkje bilen på west coast ... min motor har fått ein sykdom eg ikkje gidde å helbrede så e på jakt itte motor... få høre koss d går , bilder???
_________________
JO GALLNARE JO BERE
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
mach1frh
Bigblock


Joined: 15 Nov 2005
Posts: 96
Location: Egersund

PostPosted: Tue Jul 31, 2007 10:57 am    Post subject: Reply with quote

Har ikke blitt noe kjøring her, men går fremover, sakte men sikkert. Mangler ennå litt sveising. Men håper å få det gjort nå snart. Da kan morroa med montering av nye deler begynne Very Happy . Har lakkert det meste av braketter og diverse til understellet, bagasjerommet er 95% ferdig, samt at bagpartiet på bilen, som var det værste nå er omtrent ferdig. Han som hjelper meg med sveising er litt travel, men har ikke samvittighet til å mase på ham, ettersom han alleredet har brukt MYE tid på bilen min, og selv har masse å henge fingrene i. Han jobber også i nordsjøen, så det gjør jo også ting verre...

Men den SKAL på veien, og målet er å få den på veien i løpet av året, så den i det minste er klar fra tidlig vår neste år Cool . Motet er på topp Very Happy Og jeg prøver å få gjort mest mulig klar nå, slik at det skal gå smertefritt og raskere når ting skal sammen igjen Smile

_________________
1972 Plymouth Duster
Back to top
View user's profile Send private message
mach1frh
Bigblock


Joined: 15 Nov 2005
Posts: 96
Location: Egersund

PostPosted: Tue Oct 02, 2007 2:26 pm    Post subject: Reply with quote

odd arve wrote:
hei
har det skedd noe med bilen?
fikk du kjørt i brullupet?
sko likt å sitt noen bilder.
æg sko aldri selt an:) Wink


Som sagt, ting tar tid, og jeg er heller ikke noen lærd mekaniker, så jeg må ta meg tid til å finne ut ting selv. Men det går fremover, sakte men sikkert. Bilen er på hjul igjen nå, med nye bladfjører, foringer, dempere, nylakkert bensiktank, samt at all rust fra hjulhus og bakover er sveist, pluss en del annen rust. Mangler litt i forstillinga og gulvet. Men den kommer seg. Har noen biler av den slik den står nå, som jeg kan legge ut senere idag Smile .

Teg skal henge opp noe mer lys i garasjen nå, som den kan trilles, så begynner jeg å pelle forstillinga, hvor dempere, torsijonsstag og det meste av foringer og slitedeler ligger nytt i esker og venter på å komme på plass Smile

Nå bor jeg ikke så langt borte, så du må gjerne komme å kikke en dag Wink Du har vel en "koselig" GTX nå du?

_________________
1972 Plymouth Duster
Back to top
View user's profile Send private message
mach1frh
Bigblock


Joined: 15 Nov 2005
Posts: 96
Location: Egersund

PostPosted: Tue Oct 02, 2007 10:57 pm    Post subject: Reply with quote

Her er noen bilder slik den står nå. Er gjort mye mer an hva man kan se. men er som dere ser mye igjen Confused . men er kjekt å ha noe å henge fingrene i Rolling Eyes

http://i24.photobucket.com/albums/c43/mach1frh/Prosjekt-bilda/DSC00286.jpg?t=1191358463
http://i24.photobucket.com/albums/c43/mach1frh/Prosjekt-bilda/DSC00285.jpg?t=1191358582
http://i24.photobucket.com/albums/c43/mach1frh/Prosjekt-bilda/DSC00284.jpg?t=1191358613

_________________
1972 Plymouth Duster
Back to top
View user's profile Send private message
madvaa
Hemisfærisk aktiv


Joined: 19 Oct 2007
Posts: 269

PostPosted: Tue Mar 04, 2008 10:16 am    Post subject: Reply with quote

Hvordan skrider det frem med bilen,lenge siden noen oppdatering her nå.
_________________
'73 Dart sport 440-six pack *solgt* kjøpt tilbake
'06 Dodge Charger R/T Daytona
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
mach1frh
Bigblock


Joined: 15 Nov 2005
Posts: 96
Location: Egersund

PostPosted: Fri Mar 07, 2008 12:38 am    Post subject: Reply with quote

Tja, litt fremgang er det jo, hele forstillinga er demontert, og foringer og diverse er pressa ut, skal ha delene til sandblåsing, og pulverlakk så snart som mulig, og så venter jeg på sveisehjelp, må sveise en del i rammevangen på ene siden foran, og gulvet trenger noen reparasjoner. Men har begynt å slipe gulvet ned nå, å skal få grunnet det, slik at det er mindre arbeid som gjenstår når det er sevisa, det samme skal jeg gjøre i innerskjemene forran. Men som sagt, jeg går på skole dette året, og jobber ved siden av. Men har begrensa med økonomiske midler og tid, så det får ta den tiden det trenger. Vil ikke forhaste meg å ta altfor kjappe løsninger og at det da ender med at jeg må gjøre ting om igjen om kort tid.

Men det går nå fremover, sakte men sikkert, og jeg har begynt å se lys i enden av tunnellen som de sier Very Happy

_________________
1972 Plymouth Duster
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Din egen Mopar All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group