View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zigma Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Oct 2008 Posts: 255 Location: Norway->Trondheim->Buvika
|
Posted: Sat Feb 13, 2010 7:22 pm Post subject: Forbannede drit bil......... :( |
|
|
Jeg har en Toyota Camry som bruks/vinter bil, det var på tide og bytte støtdempere. Skulle jo være en grei sak om det ikke var for en herre med navn Earl S. MacPherson.
6k for fire støtdempere Masse arbeid med og bytte de. og når bilen var klar for prøvekjøring, så ville den ikke flytte seg av flekken hummmmmm €%&%€& jaja Driveaksel knuten hadde delt seg. Frem med jekk og verktøy av med masjett sette samen drivknute på med mansjett og ny prøvetur virket bra helt til jeg skulle snu bilen i gården KNEPP og bilen står bom stille i alle gir.................
Vurdere og bytte faenskapet i 4 vinterdekk til Valle -lol |
|
Back to top |
|
|
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Sat Feb 13, 2010 7:55 pm Post subject: |
|
|
Fæle greier
Riv av dei nye delene,og sleng resten i pressa,hehe _________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
Back to top |
|
|
Dart sport 75 Go wing
Joined: 05 Feb 2010 Posts: 65 Location: Horten
|
Posted: Sat Feb 13, 2010 11:34 pm Post subject: |
|
|
kvit deg med skrape og kjøp amerikans bil
det er de som holder lengst _________________ Biler er ikke til pynt men skal brukes |
|
Back to top |
|
|
challenger 340 SixPack
Joined: 07 Jan 2005 Posts: 1753 Location: Hvam
|
Posted: Sun Feb 14, 2010 3:00 pm Post subject: |
|
|
hehe, uinspirerende _________________ A beer is 5 short of a six-pack |
|
Back to top |
|
|
69daytona super_coupe
Joined: 28 May 2007 Posts: 534 Location: Goathouse, Modum
|
Posted: Wed Feb 17, 2010 9:57 am Post subject: |
|
|
Bortsett fra at pc'n min nå fikk eksem av et japshito navn.
Et ord HØGG (og kjøp en neon eller stratus) |
|
Back to top |
|
|
belvis Hemisfærisk aktiv
Joined: 22 Sep 2007 Posts: 253 Location: øygarden
|
Posted: Wed Feb 17, 2010 10:33 pm Post subject: |
|
|
Har nå vell ikkje så mye med bilen å gjøre at du fekk problem med drivleddet når du byttet demperene
Hadde trolig skjedd nett det samme om du prøvde å bytte på en stratus eller neon
Etter 26 år som bilmekaniker tør eg påstå at Toyota er nå det mest driftsikre du kan ha av 90talls bilene. _________________ 55 Dodge custom royal lancer 270 cid hemi
66 Plymouth belvedere 446 cid
67 Dodge Coronet 500 cid
99 Dodge Ram 2500 5.9td 24v |
|
Back to top |
|
|
Zigma Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Oct 2008 Posts: 255 Location: Norway->Trondheim->Buvika
|
Posted: Thu Feb 18, 2010 1:10 am Post subject: |
|
|
belvis wrote: | Har nå vell ikkje så mye med bilen å gjøre at du fekk problem med drivleddet når du byttet demperene
Hadde trolig skjedd nett det samme om du prøvde å bytte på en stratus eller neon
Etter 26 år som bilmekaniker tør eg påstå at Toyota er nå det mest driftsikre du kan ha av 90talls bilene. |
Hei
ja må vell si meg ening med deg der, bil generelt er noe "dritt" uansett merke, noen er selvfølgelig verre en andre.
Til saken: Årsak til at drivaksle skled ut var en defekt låsering ytterst på drivakslel (trolig grunnet et tidligere skifte av mansjett, utført av amatør )
Til posten: tja var vell mest for og blåse ut lit |
|
Back to top |
|
|
challenger 340 SixPack
Joined: 07 Jan 2005 Posts: 1753 Location: Hvam
|
Posted: Thu Feb 18, 2010 1:10 pm Post subject: |
|
|
Bare fint med ein utblåsning
Eg trur heller ikkje Neon eller Stratus drivaksler varer lenger enn Toyota sine. Dessverre Eg har heller ingen formeining om det er enklere å bytte på det eine eller andre merket, men alle slitedeler må byttes ut med tida, uansett merke. _________________ A beer is 5 short of a six-pack |
|
Back to top |
|
|
69three hundred smallblock-poster
Joined: 21 Jan 2010 Posts: 18
|
Posted: Thu Feb 25, 2010 12:31 pm Post subject: |
|
|
Dette hadde aldri skjedd på en stratus. Denne har nemlig ikke en liten
låsering i enden, som skal holde den inne. Den har gjennomgående aksel
som blir festa på utsida med mutter, mye bedre og mer solid system
enn det som toyota, vw, audi og annen drit bruker. _________________ 69 three hundred cab
57 imperial 2dht
01 grand cherokee
04 sebring |
|
Back to top |
|
|
belvis Hemisfærisk aktiv
Joined: 22 Sep 2007 Posts: 253 Location: øygarden
|
Posted: Thu Feb 25, 2010 1:07 pm Post subject: |
|
|
69three hundred wrote: | Dette hadde aldri skjedd på en stratus. Denne har nemlig ikke en liten
låsering i enden, som skal holde den inne. Den har gjennomgående aksel
som blir festa på utsida med mutter, mye bedre og mer solid system
enn det som toyota, vw, audi og annen drit bruker. |
Nå tror eg du er helt på bærtur _________________ 55 Dodge custom royal lancer 270 cid hemi
66 Plymouth belvedere 446 cid
67 Dodge Coronet 500 cid
99 Dodge Ram 2500 5.9td 24v |
|
Back to top |
|
|
69three hundred smallblock-poster
Joined: 21 Jan 2010 Posts: 18
|
Posted: Thu Feb 25, 2010 1:59 pm Post subject: |
|
|
På bærtur kan du være selv, jeg har bytta forhjulslager på de nevnte
biler og vet hva jeg snakker om, hadde en -99 og vet ikke om det
er annet system på eldre enn dette. _________________ 69 three hundred cab
57 imperial 2dht
01 grand cherokee
04 sebring |
|
Back to top |
|
|
belvis Hemisfærisk aktiv
Joined: 22 Sep 2007 Posts: 253 Location: øygarden
|
Posted: Thu Feb 25, 2010 2:08 pm Post subject: |
|
|
Drivleddet er festet til drivaksel med klips som på dei fleste andre biler ,
Mutteren du løste for å bytte hjullager går på drivleddet ikkje akslingen. _________________ 55 Dodge custom royal lancer 270 cid hemi
66 Plymouth belvedere 446 cid
67 Dodge Coronet 500 cid
99 Dodge Ram 2500 5.9td 24v |
|
Back to top |
|
|
Zigma Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Oct 2008 Posts: 255 Location: Norway->Trondheim->Buvika
|
Posted: Thu Feb 25, 2010 11:30 pm Post subject: |
|
|
10.4 |
|
Back to top |
|
|
earlyfish Bigblock
Joined: 21 Nov 2007 Posts: 70 Location: Elverum
|
Posted: Fri Feb 26, 2010 5:18 pm Post subject: |
|
|
Sorry, men statistikken sier vel at Toyota har vært den mest driftssikre bilen i flere år på rad. Har vel aldri sett Chrysler/Mopar der. _________________ 1988 LeBaron conv.
70 Duster
65 Barracuda
47 Plymouth Special DeLuxe
Rust never sleeps |
|
Back to top |
|
|
Zigma Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Oct 2008 Posts: 255 Location: Norway->Trondheim->Buvika
|
Posted: Fri Feb 26, 2010 11:33 pm Post subject: |
|
|
earlyfish wrote: | Sorry, men statistikken sier vel at Toyota har vært den mest driftssikre bilen i flere år på rad. Har vel aldri sett Chrysler/Mopar der. |
Haha dette må vel være banning her på forumet
Men sant er det nok so whot Gleder meg til våren ut og kjøre Valiant som bråker noe jevlig knirker fjering alla sprettball ingen servostyring GLEDER meg |
|
Back to top |
|
|
|