View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
earlyfish Bigblock
Joined: 21 Nov 2007 Posts: 70 Location: Elverum
|
Posted: Sat Feb 27, 2010 1:03 am Post subject: |
|
|
Er klar over at dette er som å banne i kjerka. Men det er vel dessverre en av grunnene til at amerikansk bilproduksjon er frakjørt av den asiatiske når det gjelder salg.
Dette sier ingenting om hvor utrolig kjedelig disse bilene er og hvor mye fetere det er å kjøre noe som virkelig drar skinnet av pølsa og som ikke er designet av en datamaskin for å ha lavest mulig luftmotstand osv. Der er det ingenting som slår støpejern fra Detroit! _________________ 1988 LeBaron conv.
70 Duster
65 Barracuda
47 Plymouth Special DeLuxe
Rust never sleeps |
|
Back to top |
|
|
69three hundred smallblock-poster
Joined: 21 Jan 2010 Posts: 18
|
Posted: Sun Feb 28, 2010 4:45 pm Post subject: |
|
|
Vi som styrer med gamle biler vet hva som er best, ingen tror vel at en
japse fra -57 som har stått de 10 siste hadde starta med en gang og
el. ruter hadde fungert. Må være glad om noe el. fungerer etter 10 år i
daglig bruk på disse. _________________ 69 three hundred cab
57 imperial 2dht
01 grand cherokee
04 sebring |
|
Back to top |
|
|
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
Posted: Sun Feb 28, 2010 8:58 pm Post subject: |
|
|
69three hundred wrote: | Vi som styrer med gamle biler vet hva som er best, ingen tror vel at en
japse fra -57 som har stått de 10 siste hadde starta med en gang og
el. ruter hadde fungert. Må være glad om noe el. fungerer etter 10 år i
daglig bruk på disse. |
Og hadde vi brukt like mye penger tid og stella like godt med en japse fra 57. Som det vi gjør med en amcar. Så hadde den startet og hvert like fin.
Men det er ikke i vår interesse.
Hadde jeg kjørt like mye med amcar bilen min som med japsen uten og gjøre noe. DA KUNNE JEG HOGD DEN OG. Men takk til mine japse biler for at di ikke trenger å bli skrudd på.
Da kan jeg bruke tid penger og arbeidslyst på hobbyn min _________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
Back to top |
|
|
69three hundred smallblock-poster
Joined: 21 Jan 2010 Posts: 18
|
Posted: Mon Mar 01, 2010 12:24 am Post subject: |
|
|
Dette er bare piss N O og det burde du skjønne. Snakker om biler
som ikke er gjort en dritt med på 10 år nå da. Eller er alle i
scoop (skoeskelauget) like firkanta? He he _________________ 69 three hundred cab
57 imperial 2dht
01 grand cherokee
04 sebring |
|
Back to top |
|
|
Bippe Hemisfærisk aktiv
Joined: 09 Feb 2005 Posts: 357 Location: Horten
|
Posted: Mon Mar 01, 2010 1:32 am Post subject: |
|
|
Fult mulig en japps i fra 57 hadde startet. Problemet er bare det at det er bare motor, plast, gummi og glass igjen for resten var rustet bort. Litt sån som Coroneten min, fungerer mekanisk, men veisaltet terer på karosseriet. Heldigvis er det greit å sveise på gamle Dodgen i motsettning til det åverlegerte skrapjærnet jappse bilen er lagd av. _________________ Been,s Garage
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL |
|
Back to top |
|
|
69GTS Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Feb 2007 Posts: 1138 Location: Bergen
|
Posted: Mon Mar 01, 2010 2:34 pm Post subject: |
|
|
Husker godt de gamle 70 talls Mazdaene 929 818 616 de rustet noe helt eventyrlig. Franske Chrysler gikk også rimlig fort tilbake til naturen. _________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
Back to top |
|
|
Zigma Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Oct 2008 Posts: 255 Location: Norway->Trondheim->Buvika
|
Posted: Sun Oct 24, 2010 7:34 pm Post subject: |
|
|
hehe
på'n igjen med samme forbanede drit bil skulle bytte bremseklosser bak. Med en vanlig lednøkkel ca:12-13 cm lang. så vridmomententet blir jo ikke så stort med en så liten nøkkel, men joda det kjentes lit seikt ut å skru SNAPP så røk glidebolten til kaliperen ret av......... så her står jeg da uten bremser på min "eminente" Toyota HEHE
Må prøve og være lit seriøs også da slik jeg ser problemet med mange japanske biler så er styrke i div. gods bolter og etc. alt for svakt, og da så lenge bilen går og går så får du ikke problemer før du må utføre noe som skulle være en enkel service |
|
Back to top |
|
|
mr.brudevoll Go wing
Joined: 24 Sep 2009 Posts: 67 Location: Ulsteinvik
|
Posted: Mon Oct 25, 2010 5:46 pm Post subject: |
|
|
He he.. FANTASTISK overskrift på ein tråd.... som nok passer de fleste biler vil eg tru..... |
|
Back to top |
|
|
|