| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Dart sport 75 Go wing

|
Posted: Sun Jul 25, 2010 6:26 pm Post subject: hvordan får jeg ut frontruta |
|
|
skal ha ut frontruta på min dodge dart sport. Har fåt av listene kunne sparkan ut men vil ha den hel skal kanse brukes seinere. Så vis noen har noe erfaring med dette så hadde det vært fint. _________________ Biler er ikke til pynt men skal brukes |
|
| Back to top |
|
 |
odd arve Bigblock
|
Posted: Sun Jul 25, 2010 11:53 pm Post subject: |
|
|
| ta ut kilen i pakningen og bret pakningen ut fra ruta da skal den komme ut ganske greit. |
|
| Back to top |
|
 |
Bippe Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Mon Jul 26, 2010 12:49 am Post subject: |
|
|
Jeg pleier å begyne i ett av de øvre hjørnene, og vippe pakningen åver ruteramme med noen einede verktøy. Men vær forsiktig, det skal ikke mye til for å sprekke ruta. Skal du bytte pakningen er det ganske grei å bare skjære den i stykker.
Skulle det gå galt og ruta sprekker, så tror jeg at jeg har en liggend. _________________ Been,s Garage
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL |
|
| Back to top |
|
 |
Hemidog Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Mon Jul 26, 2010 10:27 am Post subject: |
|
|
| Skjær ut pakningen, da har du størst sjangs for å redde ruta. |
|
| Back to top |
|
 |
Dart sport 75 Go wing

|
Posted: Tue Jul 27, 2010 7:42 pm Post subject: |
|
|
tok den ut i dag men den sprak flere steder så jeg trenger en ny forntrute og bakrute. andere ting til dodge dart sport kan også være interesangt.
tak for jelpen _________________ Biler er ikke til pynt men skal brukes |
|
| Back to top |
|
 |
64imperial Blyfot

|
Posted: Tue Jul 27, 2010 11:07 pm Post subject: |
|
|
Til alle som anbefaler å skjære i stykker pakningene for å ta ut ruter fra bilene våre:
HUSK AT DET OFTE KAN VÆRE VANSKELIGERE (OG DYRERE) Å FÅ TAK PAKNINGER ENN VINDUER!
Dersom vinduene kan taes ut på normal måte, enten ved å jobbe seg rundt pakningen eller ved å "skjære" den ut (KUN DERSOM DEN ER LIMT, OG IKKE HAR GUMMIPAKNING) ved hjelp av f.eks. en sveisetråd, kan vi la være å "sløse bort" originaldeler som andre kan ha behov for. Dette gjelder ikke nødvendigvis der hvor reproduserte pakninger er å opprdrive. _________________ Det koster alltid litt ekstra å kjøre første klasse |
|
| Back to top |
|
 |
Amcarfreak V6
|
Posted: Mon Aug 02, 2010 1:39 pm Post subject: |
|
|
har snakket med glass butikker som olsen glass.. der ville et rutebytte komme på ca 1500.. i stedet for og risikere knus og/eller sprekker, om du ikke har god erfaring, ville jeg satt bort til dem som jobber med dette i stedet..  _________________ Eier:
87 Suburban x2
69 Crononet stw
Tidligere bil:
66 Buick Skylark
95 Audi A6 2,8i
67 Jeep Wagoneer
85 Oldsmobile Cutlass Custom
69 Oldsmobile 98
71 Chrysler 300
69 Dodge Polara
85 Oldsmobile Regancy 98 Brougham
74 Dodge Dart |