Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Bakaksel 2000 Dakota

Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips
View previous topic :: View next topic  
Author Message
7200liter
SixPack

PostPosted: Sun Apr 25, 2010 9:47 am    Post subject: Bakaksel 2000 Dakota Reply with quote

Dette gjelder en 2000 dodge dakota 4,7 4wd. Hvilken type bakaksel sitter det på denne typen og finnes det diff sperre å få tak i?
00 Dodge Dakota 4,7
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
svempa
Rekke-firer

PostPosted: Sat Nov 06, 2010 1:45 am    Post subject: Reply with quote

Er stor sannsynlighet du har en Dana 44 aksel, og den får du både LS og flere typer sperrer til, som ARB (luftstyrt), OX locker (wirwstyrt) , Auburn og Detroit locker som begge er automatisk.

Det er ikke lett å spise egg og bacon med gaffel og pistol (marve fleksnes)
Back to top
View user's profile Send private message
madvaa
Hemisfærisk aktiv

PostPosted: Sat Nov 06, 2010 6:05 pm    Post subject: Reply with quote

Jeg vil påstå at sjansene er større for at det sitter en 9,25" bakaksel på denne bilen, skal du kjøpe ny diff vil jeg anbefalle å kjøpe dette fra summit eller lignende, jeg spurte på steinar stolen og en til når jeg skulle ha til min, det kosta meg halvparten av hva det skulle ha å bestille den sjøl!!!! Jeg kjøpte detroit og er veldig fornøyd med den!
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
challenger
340 SixPack

PostPosted: Sat Nov 06, 2010 10:23 pm    Post subject: Reply with quote

-Viss det er av interesse så ligg det ei deleliste for første generasjon Durango 1998-2003 i denne linken: http://www.mediafire.com/?lzjgjnj0tem

Det står delenummer:
8.25" år 2000-03: axle housing 5003711AA og cover housing 3723681AC
9.25" år 2000-03: axle housing 5003755AB og cover housing 4384293AC
Så kan du ihvertfall leite etter delenummer under bilen om du ikkje ser forskjellen utseendemessig.

NB: eg tar ikkje ansvar for eventuelle feil i lista. Sånne lister som sirkulerer på nettet er kjent for å være mangelfulle/ukomplette Confused
Sjekk gjerne med merkeforhandler før du bestiller noke.

Ellers har eg lagra på harddisken litt ymse eg har kome over opp gjennom årene, men det er filer som er for store å sende deg på mail. Skulle noke av det under være av interesse så sender eg det til deg på ein cd i posten om du er medlem i WPC-klubben. Wink

Repair Manual Dakota 2001
Repair Manual Dakota 2002
Repair Manual Dakota 2003
Repair Manual Durango 2002
Parts Manual Durango 1998-2001
Parts Manual Durango 2000

Desse gratisversjonene av manualer garanterer eg heller ikkje for riktigheten i innholdet, men det er trivelige oppslagsverk som dei er. Trur eg lasta di ned i si tid fra ein russisk Chryslerdealer som hadde dei ubeskytta på serveren sin. Da er det for offentlig, å rekne Rolling Eyes

svempa
Rekke-firer

PostPosted: Sun Nov 07, 2010 3:48 am    Post subject: Reply with quote

madvaa wrote:
Jeg vil påstå at sjansene er større for at det sitter en 9,25" bakaksel på denne bilen, skal du kjøpe ny diff vil jeg anbefalle å kjøpe dette fra summit eller lignende, jeg spurte på steinar stolen og en til når jeg skulle ha til min, det kosta meg halvparten av hva det skulle ha å bestille den sjøl!!!! Jeg kjøpte detroit og er veldig fornøyd med den!
Du har nok rett der.
Er det før 2000 dakota har d44 eller kjører de bare med 8.25".
Er mest vant til Jeep og der går det stort sett i Dana aksler, foruten noen modeller av eldre Cherokee som kjører med Chrysler 8.25".

8.25" og Dana 44 er uansett like ang styrke og egentlig like lett å skaffe div differ til.

Det er ikke lett å spise egg og bacon med gaffel og pistol (marve fleksnes)
Back to top
View user's profile Send private message
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum