| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
kristoao Go wing
|
Posted: Thu Sep 02, 2010 8:18 pm Post subject: trøbbel 8 3/4 |
|
|
Hadde en oljelekasje ut stikkakslingene mine, store slakker på begge sider inn ut opp ned osv. Dette er vel årsaken til lekasjen, at jeg ikke har nok spenn på akslingene så de vandrer.
Har nå skaffet noen gamle avstandsstykkene som vistnok skal stå mellom stikkakslingene.Når skal de benyttes? på min gamle diff var det ikke noe hull mellom akslingene og på min nye diff er det kun et lite hull på 3-4 mm, altså for liten diameter for at avstandsstykkene skal kunne settes inn.De vil derfor bygge ut ca 2cm(?), noe som da trolig vil være alt for mye.
Forstår ikke hvordan dette skal fungere.?
Noen som kan forklare? _________________ 1970 Dodge Charger R/T SE 500cui 727 8 3/4 489 |
|
| Back to top |
|
 |
moparman Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Thu Sep 02, 2010 10:40 pm Post subject: Re: trøbbel 8 3/4 |
|
|
| kristoao wrote: | Hadde en oljelekasje ut stikkakslingene mine, store slakker på begge sider inn ut opp ned osv. Dette er vel årsaken til lekasjen, at jeg ikke har nok spenn på akslingene så de vandrer.
Har nå skaffet noen gamle avstandsstykkene som vistnok skal stå mellom stikkakslingene.Når skal de benyttes? på min gamle diff var det ikke noe hull mellom akslingene og på min nye diff er det kun et lite hull på 3-4 mm, altså for liten diameter for at avstandsstykkene skal kunne settes inn.De vil derfor bygge ut ca 2cm(?), noe som da trolig vil være alt for mye.
Forstår ikke hvordan dette skal fungere.?
Noen som kan forklare? |
Har du sett i shop manualen. På den ene siden av bakakselen din. Sitter det justering til sideslaken på akslene. Du må justere slaken der. _________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
| Back to top |
|
 |
kristoao Go wing
|
Posted: Fri Sep 03, 2010 7:59 am Post subject: |
|
|
ja, men ska jeg ikke benytte avstandshylsene mellom akslingene? ( og diffen) _________________ 1970 Dodge Charger R/T SE 500cui 727 8 3/4 489 |
|
| Back to top |
|
 |
71HEMI Route 66

|
|
| Back to top |
|
 |
kristoao Go wing
|
Posted: Fri Sep 03, 2010 3:10 pm Post subject: |
|
|
ja, fikk også nyss om green nå nylig, men tenkte i allefall å berge sessongen ut med lagrene som jeg nylig monterte. Dette har jo fungerte vel å de tidligere år. _________________ 1970 Dodge Charger R/T SE 500cui 727 8 3/4 489 |
|
| Back to top |
|
 |
earlyfish Bigblock

|
Posted: Fri Sep 03, 2010 10:16 pm Post subject: |
|
|
Green lagrene tåler IKKE sideveis belastning. Se på anbefalingen fra Mopar Performance: "For dragrace use only"... _________________ 1988 LeBaron conv.
70 Duster
65 Barracuda
47 Plymouth Special DeLuxe
Rust never sleeps |
|
| Back to top |
|
 |
Hemidog Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Fri Sep 03, 2010 10:58 pm Post subject: |
|
|
Green vs Tapered er en evig debatt.
Erfaringer til folk med green bearings er nesten bare positive ifølge det jeg har hørt, venner har kjørt tusenvis av problemfrie mil.
Lagrene eliminerer sidejustering av stikkakslingene, men tåler som sagt ikke like mye sidebelastning som tapered bearings.
Personlig holder jeg meg til tapered. |
|
| Back to top |
|
 |
kristoao Go wing
|
Posted: Sat Sep 04, 2010 8:33 am Post subject: |
|
|
men spm i første post, jeg lurer mer på hvordan dette med avstandshylsene skal være. Jeg har ikke green. Skal jeg da ha avstanshylsene? De bygger jo ut flere cm, noe som må være for mye?? _________________ 1970 Dodge Charger R/T SE 500cui 727 8 3/4 489 |
|
| Back to top |
|
 |
Bippe Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Sat Sep 04, 2010 7:28 pm Post subject: |
|
|
 _________________ Been,s Garage
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL |
|
| Back to top |
|
 |
kristoao Go wing
|
Posted: Tue Sep 07, 2010 4:14 pm Post subject: |
|
|
Takk for info, men henger fortsatt ikke helt med. Min LS er fra Auburn, og det hullet jeg har der er ca samme dimmensjon som "Lock pin" som er vist på bildet til Bippe. Altså jeg har ikke noe hull slik at jeg får plass til " axle shaft thrust spacer".
Vil dette si at jeg smekker inn akslingene igjen og bare justerer slakken med justeringen på den ene side av akslingen? _________________ 1970 Dodge Charger R/T SE 500cui 727 8 3/4 489 |
|
| Back to top |
|
 |
|