| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Kim Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Mon Jun 14, 2010 10:17 pm Post subject: Vibrasjon i dodge demon |
|
|
Har fått en vibrasjon i demonen min,har også byttet kryss,felger og dekk men er der fremdeles,er på et viss turtall,noen som kan gi meg noen tips før jeg plukker ned hele bilen for å undersøke problemet. bilen er utstyrt med 340,aut,8 3/4 med diff.
Kim |
|
| Back to top |
|
 |
69GTS Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Mon Jun 14, 2010 11:40 pm Post subject: |
|
|
Har faktisk samme problemet selv i min -69 Dart ved ca 80-90km/t.
Skal prøve å bytte mellomakselen først, om ikke det hjelper har jeg tenkt å gå over vinklene på motor/gir - mellomaksel - bakaksel.
Det står beskrevet i shop manualen hvordan det skal måles og justeres men der bruker de noen "braketter" ved målingen som jeg ikke har.
Så om det er noen som har gjort dette med hell så må de gjerne dele av sine erfaringer. _________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
| Back to top |
|
 |
odd arve Bigblock
|
Posted: Tue Jun 15, 2010 6:11 pm Post subject: |
|
|
har dere prøvd og skifte den foringen som sitter bakerst i girkassen
den som joken glir i. |
|
| Back to top |
|
 |
Kim Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Tue Jun 15, 2010 8:25 pm Post subject: |
|
|
| 69GTS wrote: | Har faktisk samme problemet selv i min -69 Dart ved ca 80-90km/t.
Skal prøve å bytte mellomakselen først, om ikke det hjelper har jeg tenkt å gå over vinklene på motor/gir - mellomaksel - bakaksel.
Det står beskrevet i shop manualen hvordan det skal måles og justeres men der bruker de noen "braketter" ved målingen som jeg ikke har.
Så om det er noen som har gjort dette med hell så må de gjerne dele av sine erfaringer. |
Har vib på så si samme km jeg også,jeg har ny mellom aksling så synes det er rart om det er den,men var under bilen og titta på girkasse festet idag og der var det shimsa opp med div plater,så skal bytte girkasse feste og se hvordan det blir,fort mulig at det er noe med vinklingen mellom motor,gir,bakaksel. jævla irriterende er det uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
sunnmøring Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Tue Jun 15, 2010 8:37 pm Post subject: Re: Vibrasjon i dodge demon |
|
|
| Kim wrote: | Har fått en vibrasjon i demonen min,har også byttet kryss,felger og dekk men er der fremdeles,er på et viss turtall,noen som kan gi meg noen tips før jeg plukker ned hele bilen for å undersøke problemet. bilen er utstyrt med 340,aut,8 3/4 med diff.
Kim | skjedde noe liggnende med meg etter eg skifta kryss på ein volvo. det var ikke mykje som skulle til. det var i 70-80km/t. gikk over i 90-100. _________________ Dodge super bee 69
Plymouth Road Runner 71 |
|
| Back to top |
|
 |
Kim Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Mon Jun 21, 2010 8:18 pm Post subject: |
|
|
| Har plukka ned girkasse festet idag og det var for det første kava ferdig og så var det shimse opp med ymse stål plater,så tror nok vinklingen har vært feil,blir rart å se når jeg får bytta til nytt. |
|
| Back to top |
|
 |
69GTS Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Mon Jun 21, 2010 11:00 pm Post subject: |
|
|
| Kim wrote: | | Har plukka ned girkasse festet idag og det var for det første kava ferdig og så var det shimse opp med ymse stål plater,så tror nok vinklingen har vært feil,blir rart å se når jeg får bytta til nytt. |
Du får holde oss oppdatert _________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
| Back to top |
|
 |
Kim Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Mon Jul 19, 2010 11:41 pm Post subject: |
|
|
| Girkasse feste ble byttet,men er fremdeles vibrasjon,tror dette rett og slett kommer ifra kardang. |
|
| Back to top |
|
 |
383Scamp Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Wed Jul 21, 2010 1:22 am Post subject: |
|
|
Har dere noen gang sett det stålloddet som er skrudd på bak på halen av girkassen ?
Jeg har alltid kastet det , men det er blitt montert for å løse sånne mysterier som dette .
Fabrikken hadde dette problemet på mange biler og da monterte de disse loddene .
Hvis vinklene er greie , foringen er hel og lageret til yoken inni kassen er bra og yoken ikke er slitt og det ikke er ubalanse eller slitt krys så monter det loddet . _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Kim Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Wed Jul 21, 2010 10:40 am Post subject: |
|
|
| Stemmer det loddet har jeg sett på flere girkasser,skal montere et slikt og se hva som skjer. |
|
| Back to top |
|
 |
dartsport-74 Go wing

|
Posted: Tue Aug 10, 2010 3:08 pm Post subject: |
|
|
jeg har dartsport med 340 904 og 81/4 ...
vibrasjon som merkes best når jeg holder 80 km/t .
gir feste foringen min var utslitt og jeg kjøpte en ny i urethan , da kom vibrasjonen ennda bedre frem , sendte mellomaksling til balansering , da blei d mye bedre, men frotsatt vibrasjon .
når jeg tar tak i yoken så er d litt slakk oppned , lurer på om denne foringen min inni der er ferdig ?? hadde kassen til overhaling , vet ikke om denne ble byttet ...
har heller ikke sånn lodd... noen som har sett det selges noen sted ? _________________ JO GALLNARE JO BERE |
|
| Back to top |
|
 |
69GTS Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Tue Aug 10, 2010 9:55 pm Post subject: |
|
|
Jeg har byttet mellomakslingen nå (komplett ny fra KS Auto) og ble vel kvitt 90% av vibrasjonene som var.
Det virker som om det kan være litt forskjellige årsaker som forårsaker vibrasjoner i bil. Men ut fra det som er skrevet her virker det som de fleste har det rundt 80-90 km/t. Er det tilfeldig eller ? _________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
| Back to top |
|
 |
Øyvind Mopar Go wing

|
Posted: Sat Sep 25, 2010 6:05 pm Post subject: |
|
|
| 69GTS wrote: | Jeg har byttet mellomakslingen nå (komplett ny fra KS Auto) og ble vel kvitt 90% av vibrasjonene som var.
Det virker som om det kan være litt forskjellige årsaker som forårsaker vibrasjoner i bil. Men ut fra det som er skrevet her virker det som de fleste har det rundt 80-90 km/t. Er det tilfeldig eller ? |
Nei, det er ikke tilfeldig. Det følger resonansen i mellomakselen. Sjekk at det ikke er slakk i pinionen (skal være null) og minst mulig slakk i gearkasse foringen der yoken stikker inn. Et par tiendels mm slakk her gir typisk slike vibrasjoner, og er dessverre normalt. Jeg dreide en bronseforing en gang til en Aspen, med helt andre toleranser, og da ble den helt OK.
Mvh _________________ Hovedleverandør av Mopar Engine Performance og rimelige motoroverhalinger. Har stort delelager av std og trimdeler. Har mastergrad på trimming av Hemi! Bygger motorer på heltid!
Mitt mål er: TRADISJONELL NORSK KVALITET TIL AMERIKANSKE PRISER |
|
| Back to top |
|
 |
Widing Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Sun Sep 26, 2010 10:17 pm Post subject: |
|
|
'cudan min begynner å riste når jeg ligger i 75 miles og høyere. Kun når jeg ligger i å cruiser i den faret ved pådrag er ikke risringen der... Hadde akkurat samme symtomene på en 70 Charger jeg hadde, men der hadde jeg også en vribrasjon i 30 km/t. på 'cudan har jeg skifta hjul, overhalt mellomaksel bytta yoke, kryss, etc Og kassa var overhalt rett før jeg fikk bilen. Alle hjulager er bytta foran og bak. Så jeg vet ikke hva annet jeg skal gjøre... _________________ 70 'Cuda - 383 - A833 http://cuda.widing.biz/ |
|
| Back to top |
|
 |
Øyvind Mopar Go wing

|
Posted: Sun Sep 26, 2010 11:03 pm Post subject: |
|
|
| Jørgen Widing wrote: | | 'cudan min begynner å riste når jeg ligger i 75 miles og høyere. Kun når jeg ligger i å cruiser i den faret ved pådrag er ikke risringen der... Hadde akkurat samme symtomene på en 70 Charger jeg hadde, men der hadde jeg også en vribrasjon i 30 km/t. på 'cudan har jeg skifta hjul, overhalt mellomaksel bytta yoke, kryss, etc Og kassa var overhalt rett før jeg fikk bilen. Alle hjulager er bytta foran og bak. Så jeg vet ikke hva annet jeg skal gjøre... |
Jeg kan ta en titt på slarken mellom yoken og kassa når du kommer innom til våren, kan sette på et måleur og sjekke om OK eller ikke.....
Mvh
Øyvind Mostad _________________ Hovedleverandør av Mopar Engine Performance og rimelige motoroverhalinger. Har stort delelager av std og trimdeler. Har mastergrad på trimming av Hemi! Bygger motorer på heltid!
Mitt mål er: TRADISJONELL NORSK KVALITET TIL AMERIKANSKE PRISER |
|
| Back to top |
|
 |
|