| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
ChrGrVoy smallblock-poster
|
Posted: Sat Aug 20, 2011 11:18 pm Post subject: OBD II verktøy |
|
|
Ser på nettet at flere kan levere OBD II håndscannere og programvare til PC. Er dette kompatibelt for bruk til min 2005 mod Chrysler 2,8 CRD? Hva er mest "brukervennlig"?
Må skifte automatkassa, og har blitt fortalt at OBD må "resettes" (selv om motorlampe IKKE lyste?).
Håper på raskt svar........... _________________ 05 GrVoy 2,8
00 GrVoy 3,3
92 Sierra 2,0 |
|
| Back to top |
|
 |
panther pink Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Sun Aug 21, 2011 12:12 am Post subject: |
|
|
Har en kompis som byttet kasse i sin bil og han måtte resette sin før det virket som det skulle.
Nå hadde han riktig nok en eldre modell......
Men jeg hadde kontaktet noen med sånt utstyr og nullstillt feilkoden du får når elektronikk er byttet ut. _________________ 04 PT Cruiser Limited Edition |
|
| Back to top |
|
 |
challenger 340 SixPack

|
Posted: Sun Aug 21, 2011 7:24 pm Post subject: |
|
|
Eg har kjøpt OBD II scanner av rimelig type fra eBay. Har ingen erfaring med andre typer, men denne fungerer fint til å avlese feilkoder og resette f.eks. Check Engine lampe på min 99 Durango. Enkelte biler kan du avlese feilkoder på km-tellaren ved å vri nøkkelen av og på ett bestemt antall ganger. Er du WPC-medlem så får du låne scanneren min til evt. resette computeren, om du er forbi her. _________________ A beer is 5 short of a six-pack  |
|
| Back to top |
|
 |
panther pink Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Sun Aug 21, 2011 11:19 pm Post subject: |
|
|
| challenger wrote: | | Eg har kjøpt OBD II scanner av rimelig type fra eBay. Har ingen erfaring med andre typer, men denne fungerer fint til å avlese feilkoder og resette f.eks. Check Engine lampe på min 99 Durango. Enkelte biler kan du avlese feilkoder på km-tellaren ved å vri nøkkelen av og på ett bestemt antall ganger. Er du WPC-medlem så får du låne scanneren min til evt. resette computeren, om du er forbi her. |
Det kaller jeg service  _________________ 04 PT Cruiser Limited Edition |
|
| Back to top |
|
 |
ChrGrVoy smallblock-poster
|
Posted: Tue Aug 23, 2011 7:38 pm Post subject: |
|
|
Ja det kaller vi SERVICE..!!..!!
WPC får et nytt medlem denne uken.....
Noen råd og tips vedrørende de andre temaene jeg postet? _________________ 05 GrVoy 2,8
00 GrVoy 3,3
92 Sierra 2,0 |
|
| Back to top |
|
 |
69daytona super_coupe
|
Posted: Tue Aug 23, 2011 9:58 pm Post subject: |
|
|
| Ellers så sletter min 04 grand voyager feil kodene i steg 1 med batteriet av i 10min. (det er nok til at den prøver på nytt uten varsel lamper på i ca 30-40km) |
|
| Back to top |
|
 |
|