| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
moparman Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Sat Sep 11, 2010 8:54 pm Post subject: Høsten vinteren 2010-2011 |
|
|
Syns dette forumet er dødt. Så jeg prøver og dra i gang en ny tråd.
Hvem gjør hva med bilen el garasjen.
Får begyne med meg sev
Holder på og bygge garasje så bilen blir det ikke gjort så mye med ( chargeren) Maxin blir vel resten av innredninga rivd ut av i høst.
_________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
| Back to top |
|
 |
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv

Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Sat Sep 11, 2010 9:05 pm Post subject: |
|
|
Her går det i dag i priming av garasjegolvet. Må legge dødt litt betongstøv som svever i lufta. Skal forhåpentligvis legge flis på golvet neste friperiode i desember,for jeg reiser på jobb til angola igjen snart.
Har bestilt bygging av turbo slant six til 70 challengeren,og fått på hylla Hurstskifter og Hemi torsjonsstaver og Bigblokk bladfjører som skal på ved første anledning.
Ny styresnekke er bestilt hos KS,og nye bremsedeler ligger på hylla,sammen med nye gummipropper til dørken. Dørene må ha et overhalingskitt til hengslene,og dette er visst også kommet på hylla. Eg er tydeligvis flinkere til å samle deler enn eg er å faktisk sette dei på bilen.
Har forferdelig lite fritid,men må gjere et ærlig forsøk på å få gjort litt med bilane på den tida som er tilgjengelig.
Firm feel stabstag fram og bak skal også på når tida strekker til,sammen med Polyurethan foringer på alt....
I bunn og grunn skal bilen gjerast klar til Hemi-konvertering,men med slant six turbo til å begynne med....
_________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
| Back to top |
|
 |
69GTS Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Sat Sep 11, 2010 9:37 pm Post subject: |
|
|
Siste tilskuddet som kom litt overraskende på.
Får nok prioritet i vinter.
Ny motor og gir.
_________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
| Back to top |
|
 |
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv

Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Sat Sep 11, 2010 9:49 pm Post subject: |
|
|
Åh,steike flott bil....
_________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
| Back to top |
|
 |
Dartdama Rekke-firer
|
Posted: Sat Sep 11, 2010 10:39 pm Post subject: Dart |
|
|
Jeg jobber med en 69 mod Dart. Håper å få den ferdig til sommeren 2012.
Må bare forminske bilder så skal jeg legge ut noen.
Bilen skal bygges med bøyle, som to seter. Den får en 383 ccm motor, 8 3/4 bakaksel, forsterkede fjærer og tosjonsstaver. 3000 stolespid convurter, ja det blir vel bil av det.
_________________ Dartdama |
|
| Back to top |
|
 |
odd arve Bigblock
|
Posted: Sat Sep 11, 2010 11:02 pm Post subject: |
|
|
hei
jeg skal oppdatere min ny inn kjøpte 1970 dodge coronet super be clone i vinter.
nye fram soler skal inn
sveise 5 rust hull i bagasjeroms gulv
pusse og lakke gulv inne i bil og i bagasjerom.
skifte hjelpesnekke
skifte rute i fører dør
skifte ledningsnet til motorog kople opp lednings nett til ryggelys
skifte diverse slanger i motor rom
montere originalt luftfilter hus
tette vannlekasje i dører.
montere super bee emblem i fronten.
montere ny orginal turteller.
legge nye asfalt matter i gulvet.
og mange andre småting som må restureres/detaljeres
så eg trur eg får masse til og gjere i vinter.
|
|
| Back to top |
|
 |
mr.mopar Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Sun Sep 12, 2010 10:30 am Post subject: |
|
|
skal montere inn en 392 hemi og a518 kasse i rodden samt montere inn en ny lufttank i rodden.så får jeg se om det blir tid til og lakke om bakskjermene som har fått seg noen buler fra innsiden.må vel ta og tektylere dem for det blir steinsprang
_________________ 71 cuda 6.1 hemi
33 plymouth rod |
|
| Back to top |
|
 |
Dartdama Rekke-firer
|
Posted: Sun Sep 12, 2010 10:36 am Post subject: Bilder av Dart prosjekt |
|
|
Her kommer det noen bilder fra mitt prosjekt
|
| Back to top |
|
 |
69GTS Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Sun Sep 12, 2010 11:03 am Post subject: Re: Dart |
|
|
| Dartdama wrote: | Jeg jobber med en 69 mod Dart. Håper å få den ferdig til sommeren 2012.
Bilen skal bygges med bøyle, som to seter. Den får en 383 ccm motor, 8 3/4 bakaksel, forsterkede fjærer og tosjonsstaver. 3000 stolespid convurter, ja det blir vel bil av det. |
Hei,
jeg har såvidt følgt med litt på Amcar forumet om bilen din. Den virker å vere i bedre stand enn en skulle tro ved første øyenkast.
Hvilke planer har du for 383 motoren? Effekt ?
Om bilen bare skal brukes til SL er det ingen vits å skifte torosjons stavene, kjører selv med 6er staver i Valianten min og det er ingen problem.
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
| Back to top |
|
 |
Dartdama Rekke-firer
|
Posted: Sun Sep 12, 2010 5:26 pm Post subject: Re: Dart |
|
|
| 69GTS wrote: | | Dartdama wrote: | Jeg jobber med en 69 mod Dart. Håper å få den ferdig til sommeren 2012.
Bilen skal bygges med bøyle, som to seter. Den får en 383 ccm motor, 8 3/4 bakaksel, forsterkede fjærer og tosjonsstaver. 3000 stolespid convurter, ja det blir vel bil av det. |
Hei,
jeg har såvidt følgt med litt på Amcar forumet om bilen din. Den virker å vere i bedre stand enn en skulle tro ved første øyenkast.
Hvilke planer har du for 383 motoren? Effekt ?
Om bilen bare skal brukes til SL er det ingen vits å skifte torosjons stavene, kjører selv med 6er staver i Valianten min og det er ingen problem. |
|
| Back to top |
|
 |
Dartdama Rekke-firer
|
Posted: Sun Sep 12, 2010 8:37 pm Post subject: Overraskende bra |
|
|
Darten er i utrolig bra stand, her er det ikke mye sveising nei. Det er litt i høyre baksjerm som må sveises. Jeg skal også stive opp ramma og tosjonsstavene er 0.92.
Når det gjelder motoren sto den i en Cuda som kommer fra England. Denne Cudan gikk 12.7 på Santapod med den motoren som også er forholdsvis ny bygd.
Jeg bygger en bil som skal være skilter på, men som jeg også kan kjøre Streat legal med også.
|
| Back to top |
|
 |
69GTS Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Sun Sep 12, 2010 10:14 pm Post subject: Re: Overraskende bra |
|
|
| Dartdama wrote: | Darten er i utrolig bra stand, her er det ikke mye sveising nei. Det er litt i høyre baksjerm som må sveises. Jeg skal også stive opp ramma og tosjonsstavene er 0.92.
Når det gjelder motoren sto den i en Cuda som kommer fra England. Denne Cudan gikk 12.7 på Santapod med den motoren som også er forholdsvis ny bygd.
Jeg bygger en bil som skal være skilter på, men som jeg også kan kjøre Streat legal med også. |
Høres spennende ut. Hva sier far i huset da? Han passer vel på at den ikke blir for kvikk
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
| Back to top |
|
 |
challenger 340 SixPack

|
Posted: Mon Sep 13, 2010 4:22 pm Post subject: |
|
|
Ny bil igjen, Cato? Grattis! Ser frem til fleire bilder og info på den
Challenger min er på ein forgasserservice så nå står det ein BMW 3'er coupe i garasjen her som poleres opp før salg. Fetter sin bil
_________________ A beer is 5 short of a six-pack  |
|
| Back to top |
|
 |
Dartdama Rekke-firer
|
Posted: Mon Sep 13, 2010 8:33 pm Post subject: Re: Overraskende bra |
|
|
| 69GTS wrote: | | Dartdama wrote: | Darten er i utrolig bra stand, her er det ikke mye sveising nei. Det er litt i høyre baksjerm som må sveises. Jeg skal også stive opp ramma og tosjonsstavene er 0.92.
Jeg bygger en bil som skal være skilter på, men som jeg også kan kjøre Streat legal med også. |
Høres spennende ut. Hva sier far i huset da? Han passer vel på at den ikke blir for kvikk  |
Nei, far i huset fikk vel klar beskjed av Rikard Bugge om hvem som skal være fører og hvem som skal sørge for at bilen forflytter seg i riktig hastighet. Så jeg regner med at den blir kvikk nok.
|
| Back to top |
|
 |
moparman Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Mon Sep 13, 2010 8:37 pm Post subject: Re: Overraskende bra |
|
|
| Dartdama wrote: | | 69GTS wrote: | | Dartdama wrote: | Darten er i utrolig bra stand, her er det ikke mye sveising nei. Det er litt i høyre baksjerm som må sveises. Jeg skal også stive opp ramma og tosjonsstavene er 0.92.
Høres spennende ut. Hva sier far i huset da? Han passer vel på at den ikke blir for kvikk  |
Nei, far i huset fikk vel klar beskjed av Rikard Bugge om hvem som skal være fører og hvem som skal sørge for at bilen forflytter seg i riktig hastighet. Så jeg regner med at den blir kvikk nok.  |
En skal ikke tru alt en hører.
Nei har ingen planer om og prøve og følge den, før jeg har 540 cid
_________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
| Back to top |
|
 |