| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
panther pink Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Thu Mar 03, 2011 10:37 pm Post subject: Interiørbelysning og panel dimmer 71 Challenger |
|
|
Jeg lurer på om det er noe bryter til interiørbelysningen noe sted?
Panel dimmeren min dimmer ikke........ Lyser bare på full guffe.
Er interiørbelysningen på samme bryter? _________________ 04 PT Cruiser Limited Edition |
|
| Back to top |
|
 |
odd arve Bigblock
|
Posted: Fri Mar 04, 2011 2:06 pm Post subject: |
|
|
det stemer nok det  |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: Fri Mar 04, 2011 7:28 pm Post subject: |
|
|
| odd arve wrote: | det stemer nok det  |
Forklar _________________ 04 PT Cruiser Limited Edition |
|
| Back to top |
|
 |
Widing Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Sat Mar 05, 2011 1:30 am Post subject: |
|
|
Vet ikke hvordan det er i 71. Men på 70 model (cuda) så dimmer dimmebrytern kun instrument panlet og gear kasse skfitren (på automat). Ikke taklyset. Og du kan ikke skru på taklyste med dimmern heller. Men jeg tror du kan i senere e-body utgaver... _________________ 70 'Cuda - 383 - A833 http://cuda.widing.biz/ |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: Sat Mar 05, 2011 1:33 am Post subject: |
|
|
Jeg visste at det ikke går ann å dimme interiørlyset
Dimmeren dimmer ikke instrumentlyset eller........
Sikkert bryteren som er ødelagt. _________________ 04 PT Cruiser Limited Edition |
|
| Back to top |
|
 |
odd arve Bigblock
|
Posted: Sat Mar 05, 2011 11:53 am Post subject: |
|
|
| det skal vell gå an å skrue på tak lyset i den eine enden av den bryteren |
|
| Back to top |
|
 |
Widing Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Sat Mar 05, 2011 1:35 pm Post subject: |
|
|
Går ikke ann å skru på taklyste på min dimmebryter. Ikke den som satt der originalt. Men den jeg byttet til (NOS) så er brytren laget til det. Det var ikke den som satt der originalt. Har byttet alt av el-ledinger under dashen, men forsatt ikke noe lys i taket ved å skru på dimmer switchen. Men det virker når jeg åpner dørene
Kan hende dette var ennoe som først kom i 71 modellene
Mye egent og sært på 70 modell E-body _________________ 70 'Cuda - 383 - A833 http://cuda.widing.biz/ |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: Sat Mar 05, 2011 10:56 pm Post subject: |
|
|
Takker
Da skal jeg dra i garasjen å sjekke ut den bryteren litt nærmere de nærmeste dagene  _________________ 04 PT Cruiser Limited Edition |
|
| Back to top |
|
 |
challenger 340 SixPack

|
Posted: Sun Mar 06, 2011 7:57 pm Post subject: |
|
|
Dimmebryter i min bil funket også bare på maks og jeg søkte tidligere rundt om info på dette. Kom opp med at bryteren er utsatt for å ryke og mange tidligere eiere (eller verksted om ny bryter ikke lot seg skaffe?)koblet enkelt en bypass som gav full spenning til panelet hele tiden når park- /hovedlysene er tent. Slik var det gjort på min også. Vær obs om du skal demontere det lille panelet alle bryterne sitter på, legg gjerne ett håndkle e.l. over resten av instrumentpanelet som beskyttelse. Det er trangt å lirke det ut og all verdens kabler sitter der og holder tilbake før du får det ut. Og med det samme du har panelet ute så sjekk at du har gode jordinger bak der! _________________ A beer is 5 short of a six-pack  |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: Sun Mar 06, 2011 8:28 pm Post subject: |
|
|
Interessent lesing
Jeg sluker tipsene jeg får!
Jeg skal ha ut hele instrument panelet likevel for jeg har kjøpt ny woodgrain. (treimitasjon) da disse er litt slitt på min bil.
Det er nok koblet en sånn bypass på min bil.
Men da du nevner jording så lurer jeg også på en annen ting.......
Turtelleren min har oppført seg litt rart. Det virker som den viser riktig helt til jeg får på lys og setter på div forbrukere. Da viser den mer. Turtallet går opp og den får en "voltmeter" virkning
Det er kanskje tegn på at det er dårlig jording i instrumentene mine? _________________ 04 PT Cruiser Limited Edition |
|
| Back to top |
|
 |
|