Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

registrering å lite skilt..

 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Off topic - Bil
View previous topic :: View next topic  
Author Message
beep beep
Bigblock


Joined: 01 Feb 2005
Posts: 71
Location: løten

PostPosted: Fri Feb 11, 2005 6:06 pm    Post subject: registrering å lite skilt.. Reply with quote

har nå registrert en bil jeg kjøpte avregistrert å uten skilter 86 Chevrolet Caprice stv.(skal være vinterbil å bruksbil)

i forbindelse med den registreringen ble det mange turer til biltilsynet på hamar..

Bilen var avskiltet pga. mangel på eu-kontrol. kun en liten filleting som jeg utbedret kjapt.. måtte ha prøve skilter for å hente bilen når jeg kjøpte den.. 275kr for ett døgn.. prøveskilter en gang til for eu-kontrol.. fikk en liten feil på den kontrollen.. så ble det nok en tur med prøveskilter.. men dette er vel greit nok pga bilen skal jo være i forskriftsmesig stand osv..

så var det registreringen da.. å årsavgiften for dette året måtte betales før jeg fikk skilter, selv om den ikke forfaller før 15 mars..

skiltene var innlevert til biltilsyn på en annen del av landet.. så jeg ba biltilsynet om å få dem tilsendt så dem var der til jeg skulle registrere bilen.. det gikk ikke, pga den praksisen hadde dem slutta med.. så jeg måtte bestille nye.. (425kr ekstra å ut med) så jeg ba dem å bestille dem da så dem var der når jeg skulle registrere bilen.. men! det kunne de ikke gjøre før bilen var godkjent å reg.avgift å årsavgift var betalt, så enden på historien ble at jeg måtte reise til biltilsynet med kvittering på betalte avgifter. slik at jeg fikk vognkortet.. så ble det bestilt skilter(måtte betale på forskudd) så kunne jeg komme tilbake ett par dager senere for å hente skiltene(nok en tur for samme sak) men jeg har lakt merke til at mange kjører rundt med små skilter.. som passer på orginalskiltplass på amerikanske biler.. så jeg ba om å få lite skilt så det passer på bilen, det kunne jeg kun få ha bak på bilen ble jeg fortalt.. men jeg sa at det var ok å ba om ett lite skilt i tillegg til ett vanlig.. men det gikk ikke! pga. da måtte bilen fremvises for biltilsyn, så dem kunne se att det ikke var plass til det vanlige.. så jeg endte med å bestille to vanlige da.. så kan jeg reise dit å vise bilen så jeg kan få bestilt ett lite skilt.. (da må jeg levere det gamle som er bare noen dager gammelt til makulering) synes dette er litt for dumt å blir unødvendig dyrt.. går mye bensin da en må kjøre så mange turer frem å tilbake..

lurer på om dette er vanlig praksis på alle biltilsyn i landet???

beep beep
Back to top
View user's profile Send private message
Vidar-Alexander
Hemisfærisk aktiv


Joined: 08 Jan 2005
Posts: 491
Location: Sauda

PostPosted: Mon Feb 14, 2005 1:14 pm    Post subject: Reply with quote

Velkommen til Firkant staten Norge!! Rolling Eyes Embarassed
_________________
80 Dodge W-150 Warlock Power Wagon. 360.
74 Dodge Dart Swinger 2dr.ht. 440.
X 90 Dodge Ram B350LT
X 72 Dodge Polara Custom Wagon. 440.
X 70 Dodge Dart Swinger 372.
X 74 Dodge Dart Custom 225.
X 74 Dodge Dart Custom Spesial Edition. 225 super six.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Guest






PostPosted: Sun Sep 18, 2005 10:09 am    Post subject: Reply with quote

Velkommen til NORGE og OLADUNK
Back to top
challenger
340 SixPack


Joined: 07 Jan 2005
Posts: 1753
Location: Hvam

PostPosted: Sun Sep 18, 2005 4:47 pm    Post subject: Reply with quote

Blir ikkje overraska over den historien, og trur nok ikkje det er meir fleksibelt på andre trafikkstasjoner heller. Det er paragrafryttere der som jobber etter reglene uten smidighet.
_________________
A beer is 5 short of a six-pack
Back to top
View user's profile Send private message
Bippe
Hemisfærisk aktiv


Joined: 09 Feb 2005
Posts: 357
Location: Horten

PostPosted: Sun Sep 18, 2005 5:23 pm    Post subject: Reply with quote

Har samme problemet med lite skilt på en bil som merke ikke einer seg å nevne her. Men jeg gadd ikke alle turene til bildiktaturet eee biltilsynet, så jeg krøllet skiltene til de passet sån nogenlunde og monterte dem. Det ser ikke pent ut og skiltlyset havnet bak skiltet, men jeg kjører nå gratis i bomringen for skiltene er jo ikke leselige lengere.
_________________
Been,s Garage
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
beep beep
Bigblock


Joined: 01 Feb 2005
Posts: 71
Location: løten

PostPosted: Mon Sep 19, 2005 6:31 pm    Post subject: Reply with quote

Har brukt den nevnte bilen ei god stund nå... er jo litt gøy at skiltet foran er bilens laveste pungt da.. hehe.. det skraper nedi i fartsdumper osv... skiltet blir brettet under fangeren osv.. pleier å brette det tilbake en gang iblant..

Har tenkt litt på hva dem sa på hamar trafikkstasjon.. jeg kunne ikke få lite skilt foran.. pga det kunne være vanskelig å se i fotobokser ol.
men det må da bli værre når hele tallrekken er brettet inn å borte under front fangeren???

fotoboksen tar vel bilder av fartssynderen.. å bildene kan da vel forstørres vis det skulle være vanskelig å tyde skilt nr.. men byråkratiet har kansje ikke slike muligheter??

beep beep
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Off topic - Bil All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group