| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
ingvar smallblock-poster
|
Posted: Sun May 08, 2011 2:40 pm Post subject: Dodge Custom Royal -59 Läckande Power steering |
|
|
| Hej, Min reservoar till power steering läcker i nederkanten. Hur byter man packning i en sådan, Muttern som sitter på hjulet är intergrerat och går ej att lossa. så min fråga är själva tanken med pumpen på tryckt eller hur sitter denna fast. det sitter en ring på insidan av remhjulet som jag knackat på utan resultat. kan inte hitta i manualen hur man plocka isär en sådan pump. |
|
| Back to top |
|
 |
Exnerman Rekke-firer
|
Posted: Wed May 11, 2011 9:43 pm Post subject: |
|
|
Jeg går ut i fra at du har en TRW pumpe. Demonter festebrakettene til pumpen. Bak på pumpen er braketten festet med 2 bolter. Når du har fjernet disse, er det bare å ta en skrutrekker og vippe oljetanken fra pumpen. Da er det bare å skifte den store O-ringen på pumpehuset.
Skal du skifte tetningsringen foran må du ha en spesiell avtrekker for å få av reimhjulet. Dette er presset på akselen. Press deretter på reimhjulet før du montereroljetanken. Pass på og legg an pumpen mot enden av akselen når du presser. Nå skulle pumpen være tett ! _________________ "We`ll do fins until someone shows me something better" -Virgil Exner |
|
| Back to top |
|
 |
ingvar smallblock-poster
|
Posted: Mon May 30, 2011 11:30 pm Post subject: |
|
|
| Hej och tack för svar, Ursäkta att jag inte svarat tidigare men jag fick åka ut och jobba. Jag vet inte om det är en TRW men det stämmer att det sitter 2 bultar till själva spännanordningen. |
|
| Back to top |
|
 |
|