| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Jan SixPack
|
Posted: Tue Aug 16, 2011 8:33 pm Post subject: reg dato 1971 modell Barracuda |
|
|
Hei,
Er det noen som vet hvordan jeg kan finne ut hvilken dato Barracudaen min er første registrert??
Det hadde vært SÅ mye enklere å få den registrert om jeg kunne dokumentere at den er førstegangsregistrert før 1 April 1971.
Vin nr er BH23G1B238650, så er det noen som kan hjelpe er jeg happy...
Mvh Jan |
|
| Back to top |
|
 |
Goldenlion 426 HEMI - elephant

|
|
| Back to top |
|
 |
Jan SixPack
|
Posted: Wed Aug 17, 2011 5:19 am Post subject: |
|
|
Kan jeg lese reg dato der??
Vet jeg kan lese prod. dato og denne er i februar tror jeg, er i utlandet på jobb så får ikke sjekka tagen nå.
Mvh Jan |
|
| Back to top |
|
 |
GTX 426 HEMI - elephant
|
Posted: Wed Aug 17, 2011 9:25 pm Post subject: |
|
|
| Jan wrote: | Kan jeg lese reg dato der??
Vet jeg kan lese prod. dato og denne er i februar tror jeg, er i utlandet på jobb så får ikke sjekka tagen nå.
Mvh Jan |
Hei Jan
Så nå nærmer det seg registrering
Har du "title" på bilen eller "bill of sale" ? Normalt så står 1.gangs reg.på "title"`en. Tror det kan være avhengig av delstat og kopier opp i gjennom tida. Min bil var reg. ca. 6 uker etter produksjon(10-70) og jeg hadde original "title" fra Pennsylvania, veldig greit ved reg.siden bilen er `71 modell. Er ikke sikker på om Carfax finner biler så langt bakover. _________________ There`s no replacement for displacement....... |
|
| Back to top |
|
 |
Jan SixPack
|
Posted: Thu Aug 18, 2011 5:25 am Post subject: |
|
|
Hei,
Ja nærmer seg registrering. Jeg er på jobb i Qatar så fikk en kamerat til å vise bilen på biltilsynet i Drammen. De likte ikke alt de så...bla store bremseskiver gjør at jeg må ha store hjul osv. De tok masse bilder og skulle sende rapporten i posten..Jeg får sjekka hva som står på title, men jeg mener det står bare 1971...
Jan |
|
| Back to top |
|
 |
GTX 426 HEMI - elephant
|
Posted: Thu Aug 18, 2011 4:58 pm Post subject: |
|
|
| Jan wrote: | Hei,
Ja nærmer seg registrering. Jeg er på jobb i Qatar så fikk en kamerat til å vise bilen på biltilsynet i Drammen. De likte ikke alt de så...bla store bremseskiver gjør at jeg må ha store hjul osv. De tok masse bilder og skulle sende rapporten i posten..Jeg får sjekka hva som står på title, men jeg mener det står bare 1971...
Jan |
Du kan jo velge å vise bilen ved en annen trafikkstasjon,en kjenning fikk vansker i Drammen med en `67 modell pga skiver både foran og bak .Han viste den et annet sted og fikk godkjent bilen der.Jeg valgte Hønefoss. Veldig hyggelig sted med dyktige folk Normalt ble bilene bygd på bestilling fra kunden/forhandler ref. fendertag.(akkurat som nå)Sannsyneligheten for at den har fått title før 1.apr.`71 er etter min mening stor,det var jo viktig å få ut bilene raskt til kundene(akkurat som nå).Min erfaring fra bransjen,drøyt 20 år,er at bilene(europeiske) ble registrert 3-6 uker etter prod.avhengig av frakt/tollklarering.
Blir interessant å se hva som skjer. Lykke til  _________________ There`s no replacement for displacement....... |
|
| Back to top |
|
 |
GTX 426 HEMI - elephant
|
Posted: Thu Aug 18, 2011 5:20 pm Post subject: |
|
|
Hei Jan
Har sendt deg en pm
Gunnar _________________ There`s no replacement for displacement....... |
|
| Back to top |
|
 |
Iserunner Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Mon Aug 29, 2011 8:37 pm Post subject: 1. gangs reg. |
|
|
| Fender tag og broadcast sheet er ferdig før bilen ble produsert. Derfor er det kun planlagt produksjonsdato som står der. Derfor trengs det andre papirer for å finne 1. gangs reg. i USA, tror jeg! Men jeg har latt meg fortelle at planlagt produksjonsdato kan være godt nok på biltilsynet. Det går an å prøve seg! |
|
| Back to top |
|
 |
Jan SixPack
|
Posted: Tue Aug 30, 2011 5:16 am Post subject: |
|
|
Har fått sjekkka planlagt prod dato. Dette er 3 des 1970, så skal ta kontakt med biltilsynet når jeg kommer hjem fra jobb.
Jan |
|
| Back to top |
|
 |
|