Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

reg dato 1971 modell Barracuda

Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jan
SixPack

PostPosted: Tue Aug 16, 2011 8:33 pm    Post subject: reg dato 1971 modell Barracuda Reply with quote

Hei,

Er det noen som vet hvordan jeg kan finne ut hvilken dato Barracudaen min er første registrert??
Det hadde vært SÅ mye enklere å få den registrert om jeg kunne dokumentere at den er førstegangsregistrert før 1 April 1971.
Vin nr er BH23G1B238650, så er det noen som kan hjelpe er jeg happy...

Mvh Jan
Back to top
View user's profile Send private message
Goldenlion
426 HEMI - elephant

PostPosted: Tue Aug 16, 2011 8:46 pm    Post subject: Reply with quote

Kan leses fra fender tag'en.
Vet ikke om det er 100% pålitelig, dessverre.

http://www.stockmopar.com/mopar-fender-tag-decoder.php

Jan
SixPack

PostPosted: Wed Aug 17, 2011 5:19 am    Post subject: Reply with quote

Kan jeg lese reg dato der??
Vet jeg kan lese prod. dato og denne er i februar tror jeg, er i utlandet på jobb så får ikke sjekka tagen nå.

Mvh Jan
Back to top
GTX
426 HEMI - elephant

PostPosted: Wed Aug 17, 2011 9:25 pm    Post subject: Reply with quote

Jan wrote:
Kan jeg lese reg dato der??
Vet jeg kan lese prod. dato og denne er i februar tror jeg, er i utlandet på jobb så får ikke sjekka tagen nå.

Mvh Jan

Hei Jan Smile

Så nå nærmer det seg registrering Laughing
Har du "title" på bilen eller "bill of sale" ? Normalt så står 1.gangs reg.på "title"`en. Tror det kan være avhengig av delstat og kopier opp i gjennom tida. Min bil var reg. ca. 6 uker etter produksjon(10-70) og jeg hadde original "title" fra Pennsylvania, veldig greit ved reg.siden bilen er `71 modell. Er ikke sikker på om Carfax finner biler så langt bakover.

Jan
SixPack

PostPosted: Thu Aug 18, 2011 5:25 am    Post subject: Reply with quote

Hei,

Ja nærmer seg registrering. Jeg er på jobb i Qatar så fikk en kamerat til å vise bilen på biltilsynet i Drammen. De likte ikke alt de så...bla store bremseskiver gjør at jeg må ha store hjul osv. De tok masse bilder og skulle sende rapporten i posten..Jeg får sjekka hva som står på title, men jeg mener det står bare 1971...

Jan
Back to top
GTX
426 HEMI - elephant

PostPosted: Thu Aug 18, 2011 4:58 pm    Post subject: Reply with quote

Jan wrote:
Hei,

Ja nærmer seg registrering. Jeg er på jobb i Qatar så fikk en kamerat til å vise bilen på biltilsynet i Drammen. De likte ikke alt de så...bla store bremseskiver gjør at jeg må ha store hjul osv. De tok masse bilder og skulle sende rapporten i posten..Jeg får sjekka hva som står på title, men jeg mener det står bare 1971...

Jan

Du kan jo velge å vise bilen ved en annen trafikkstasjon,en kjenning fikk vansker i Drammen med en `67 modell pga skiver både foran og bak Rolling Eyes .Han viste den et annet sted og fikk godkjent bilen der.Jeg valgte Hønefoss. Veldig hyggelig sted med dyktige folk Smile Normalt ble bilene bygd på bestilling fra kunden/forhandler ref. fendertag.(akkurat som nå)Sannsyneligheten for at den har fått title før 1.apr.`71 er etter min mening stor,det var jo viktig å få ut bilene raskt til kundene(akkurat som nå).Min erfaring fra bransjen,drøyt 20 år,er at bilene(europeiske) ble registrert 3-6 uker etter prod.avhengig av frakt/tollklarering.
Blir interessant å se hva som skjer. Lykke til Smile

GTX
426 HEMI - elephant

PostPosted: Thu Aug 18, 2011 5:20 pm    Post subject: Reply with quote

Hei Jan

Har sendt deg en pm Cool

Gunnar

Iserunner
Hemisfærisk aktiv

PostPosted: Mon Aug 29, 2011 8:37 pm    Post subject: 1. gangs reg. Reply with quote

Fender tag og broadcast sheet er ferdig før bilen ble produsert. Derfor er det kun planlagt produksjonsdato som står der. Derfor trengs det andre papirer for å finne 1. gangs reg. i USA, tror jeg! Men jeg har latt meg fortelle at planlagt produksjonsdato kan være godt nok på biltilsynet. Det går an å prøve seg!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jan
SixPack

PostPosted: Tue Aug 30, 2011 5:16 am    Post subject: Reply with quote

Har fått sjekkka planlagt prod dato. Dette er 3 des 1970, så skal ta kontakt med biltilsynet når jeg kommer hjem fra jobb.

Jan
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum