| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
ingvar smallblock-poster
|
Posted: Mon Aug 08, 2011 8:16 pm Post subject: Svår startad efter tändinställning |
|
|
Hej, Jag justerade tändningen idag på min Dodge -59 361.
Ställde in med lampa 10 grader BTC bilen kanon bättre än tidigare då den låtit lite seg. Nu varvar den villigt och känns mer kraftfull. Den stod innan på 8 grader. Men nu är den mycket mer svårstartad går tungt på startmotorn var kan det vara som gör detta.
Ingvar |
|
| Back to top |
|
 |
Krille V6
|
Posted: Wed Aug 10, 2011 12:00 am Post subject: |
|
|
| Kolla så inte batteriet är kass bara, eller ifall tändningen ligger på hela tiden. Testa att mäta vid tändspolen eller fördelarens + sida mot jord. Kör lite på startmotorn och kolla igen på samma sak. Med tändningen helt av då när du mäter. Där skall inte finnas kontakt. Om rotorn hamnar i slutet läge när du stänger av och tändningen ligger på så kommer den suga ur batteriet. |
|
| Back to top |
|
 |
ingvar smallblock-poster
|
Posted: Wed Aug 10, 2011 12:36 am Post subject: |
|
|
| Hej och tack för svar. Det verkar vara glapp i start solenoiden när jag rör den är det glapp i ena sidan. Men då startar den ok igen vid tio grader. Jag blev fundersam om inte lägena stämde på vevaxeln och plåten med inställning. Men det är ju inte någon större skjuss på startmotorn men den går igång. |
|
| Back to top |
|
 |
|