| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
MrA Rekke-firer
|
Posted: Fri Jul 22, 2011 2:15 pm Post subject: Felger 70 GTX |
|
|
Hva er max bredde man kan ha på felger da det er snakk om orginal bil?
Tenker og gå for 7x17" eller 7x18" felger fram men usikker om 10" går bak?
Har sendt mail ang noen felger men fikk dette svar tilbake:
åsen innpress de skal være på de = back space, her kan man velge en del forskjellige str. men da må jeg igjen vite bredde og caliper klaring du skal ha. Caliper klaring = pad height der har man 3 forskjellige klaringer å velge i mellom, de er 0,89" . 1,19" og 2,05".
( har ikke fortiden skiver men blir vel montert ettervært, så må vel ta høyde for det?)
Er egentlig helt grønn på dette feltet så svar mottas med stor takk  |
|
| Back to top |
|
 |
69GTS Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Sat Jul 23, 2011 12:02 pm Post subject: |
|
|
Hei, kan ikke hjelpe de med hvor brede felger du kan ha på bilen din da jeg ikke har en slik selv, men kan tipse deg om hvordan du kan måle litt.
Skiver / caliperer klaring blir garantert ikke noe problem om du skal ha 17" eller større felger, så det mener jeg du kan bare se bort fra.
Hvor mye Backspace du kan ha kan du mål ved å ta et mål fra anleggsflaten på trommelen (der hvor felgen legger på) og inn til bladfjæren. (På Valianten min er 4" max).
På samme måten kan du måle fra trommelen og ut til skjermen.
Husk å mål på begge sider av bilen da det ikke alltid er likt på begge sider. Snakker av erfaring.
Tenk også på at dekkene ofte er breiere enn felgen.
Men det aller beste er om du har mulighet for å låne et sett felger og dekk å prøve på  _________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
| Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You can attach files in this forum You can download files in this forum
|