| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Krysslepp 426 HEMI - elephant

Joined: 10 Aug 2011 Posts: 101 Location: Spydeberg, Østfold
|
Posted: Thu Aug 18, 2011 7:51 pm Post subject: Satt på Xenon, plages med gjennomslag fra kabler |
|
|
Satt inn Xenon i ekstralysa i dag (nye lys/lamper også) men plages fælt med at strømmen går ut av kablene slik at ballastene kutter (noe de skal)
Hva er greia da ? Bytte til feitere kabling ? Ev kabler med tykkere gummi ?
Bruker 2.5kvadrat nå, trodde det holdt
er 55w Xenon btw
 |
|
| Back to top |
|
 |
challenger 340 SixPack

|
Posted: Fri Aug 19, 2011 1:00 am Post subject: |
|
|
Montere ekstra relè for å hindre spenningsfall? _________________ A beer is 5 short of a six-pack  |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Fri Aug 19, 2011 10:41 am Post subject: |
|
|
Rele er selvsagt på plass. Har forsket litt mer, og det er overslag. Så at strømmen gikk ut av kabelen og til jord. Det spraka skikkelig.
Settet er kjøpt hos Autolights, og når jeg skrev på facebooksiden dems om problemet så slettet de innlegget, og skrev mange timer senere at jeg måtte sende spørsmålet til support..................
Døv ting å gjøre. Tåler de ikke negativ omtale bør de ikke ha en åpen facebookside.
Settet skulle også være godt skjermet mot støy................Har jeg på radioen og slå på fjernlys blir det bare sus på radioen. Så godt skjerma er det ikke. Har et annet Xenonsett, fra Alarmero.no, og det er ikke slik.
Kommer ikke til å handle mer fra Autolight ihvertfall Bare ræl jo. Dårlig kvalitet på sokkelen til pærene også. BEGGE sokklene brakk av store deler ved bare å klemme de fast til reflektorene.......da kan det ikke være særlig holdbart. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Sun Aug 21, 2011 4:41 pm Post subject: |
|
|
| er fremdeles veldig ustabilt dette. Knitrer og spraker ut fra orginale kabler ned til pærene. får jeg ikke løst dette går det i søpla og nytt handles inn. Når det funker lyser det veldig bra, selvfølgelig, men som nenvt er det fryktelig ustabilt. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Mon Aug 29, 2011 10:27 pm Post subject: |
|
|
Nå har jeg fått ordna dette her. Leverandøren, Autolights har mistet meg som kunde, helt håpløs sjappe. Kommer ikke til å handle så mye som en tom eske derfra engang....
Knepet var å tre ekstra gummistrømpe utenpå eksisterende orginale kabler for å bedre isolasjonen, og dermed hindre overslag. Nå funker det greit.
Bilder med og uten Xenon. dvs nær og fjernlys.
 _________________ Skal jeg liksom skryte av noe på den linja her ?? Chrysler Voyager er jo ikke noe å skryte av:) |
|
| Back to top |
|
 |
challenger 340 SixPack

|
Posted: Mon Aug 29, 2011 10:41 pm Post subject: |
|
|
Joda - det blei forskjell! Slår det fortsatt inn på radioen? _________________ A beer is 5 short of a six-pack  |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Mon Aug 29, 2011 11:27 pm Post subject: |
|
|
Joa, det gjør det. Men hvis man velger en sender som er sterk, p4 eller Radio norge går det stort sett greit. Men litt irriterende er det jo. _________________ Skal jeg liksom skryte av noe på den linja her ?? Chrysler Voyager er jo ikke noe å skryte av:) |
|
| Back to top |
|
 |
|