| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Krysslepp 426 HEMI - elephant

Joined: 10 Aug 2011 Posts: 101 Location: Spydeberg, Østfold
|
Posted: Wed Aug 24, 2011 7:26 pm Post subject: Hvordan feste takstativ på Voyager uten rails ? |
|
|
Bilen min har ikke rails. Kan heller ikke se noen fester/hull/skyvelokk som gjør at man kan få på et stativ oppå der.
Må jeg røske av de lange gummiremsene på taket ? Er det noe under de ?
|
|
| Back to top |
|
 |
challenger 340 SixPack

|
Posted: Wed Aug 24, 2011 10:12 pm Post subject: |
|
|
Eg er usikker på den konstruksjonen der. Har du instruksjonsboka til bilen så står det nok nevnt der. På Durango må bagasjeluka åpnes og så er det to små pilter bakerst på de lange plastskinnene på hver side som må løsnes for å tre på/fjerne (originale) lastebøyler. Disse kan låses i fire-fem faste posisjoner på plastskinnene. Veldig lettvint
_________________ A beer is 5 short of a six-pack  |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Wed Aug 24, 2011 10:49 pm Post subject: |
|
|
Joa, jeg har instruksjonsboka, og har bladd litt i den Men den nevner kun biler med rails (hvis jeg ikke husker feil) Men skal ta en titt.
Har plukka litt på den plast/gummien på taken, men ikke tenkt på at den kanskje kan trekkes bakover. Så det skal jeg se på.
Alternativet blir som jeg gjorde på en Toyota jeg hadde. Dro på hoggeren og plukka av rail fra en..... Passat Og bolta det fast. Må ned litt med taktrekk da, men det funker jo.
Men håper jeg slipper det
|
|
| Back to top |
|
 |
ChrGrVoy smallblock-poster
|
Posted: Sat Aug 27, 2011 9:34 am Post subject: |
|
|
Finn en rails hos huggern!
Praktisk er det også, absolutt verdt tiden det tar å montere.
_________________ 05 GrVoy 2,8
00 GrVoy 3,3
92 Sierra 2,0 |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Sat Aug 27, 2011 10:38 am Post subject: |
|
|
Jo jeg vet. Problemet er at jeg har en skulder/arm som ikke vil heeelt det samme som meg. Så jeg vil helst unngå det
Men så et avtrykk i møkka på taket, like i forkant av skyvedørene. Der ser det ut som det har sitti noe. Var et sånt avlangt merke, som et stativfeste. Må stikke til Torshov etc og se hva som finnes.
Men rail er mye bedre, helt klart.
|
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Tue Nov 01, 2011 9:40 pm Post subject: |
|
|
Da har jeg fått tak i orginalt stativ, Thule. Fant på Finn.no til 400 kroner Nytt skal de ha 1600 på Mekonomen, så det var jo greit å spare noen slanter.
_________________ Skal jeg liksom skryte av noe på den linja her ?? Chrysler Voyager er jo ikke noe å skryte av:) |
|
| Back to top |
|
 |
|