Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Hva skal jeg gjøre - Chrysler Le Baron 91

 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Øvrige modeller
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LeBaron91
Slant Six


Joined: 31 Oct 2011
Posts: 1

PostPosted: Mon Oct 31, 2011 11:26 am    Post subject: Hva skal jeg gjøre - Chrysler Le Baron 91 Reply with quote

Hei!

Jeg fikk førerkort forrige uke og har overtatt et "arvegods", en 91 modell Le Baron V6 Cabriolet. Den ble ført inn i Norge ifjor og har kun vært kjørt sommerstid i Florida og Spania før det. Den har kun gått 18' Miles på 20 år, og har vært veldig godt vedlikeholdt av en bilentusiast i alle år.

I utgangspunktet tenkte jeg som slik at nå er bilen såpass gammel at den har gjort sitt og at det ikke gjør noe om den forfaller om jeg tar den i bruk på vinterstid osv.

Problemet jeg har er at når kollegaene på jobb så bilder av bilen så mener de det er en skam å kjøre den på vinter og at de vemmes med tanken på å misbruke den vinterstid og av en blodfersk sjafør.

Jeg bor i byen og har en innendørs oppvarmet garasjeplass. Har i utgangspunktet ikke lyst å måtte kjøpe bil nr 2 som må gateparkeres bare for å oppbevare en eldre bil i garasjen vinterstid.

Er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre, er det noe interesse for en sånn modell hos entusiaster som tilsier at jeg ikke bør kjøpe vinterdekk på den for å kjøre den som en vanlig bil? Bilen er utrolig god å kjøre og alt funker jo på den.

Vil bilen bli totalt ødelagt etter noen norske vintre? Den vil ikke bli brukt daglig, blir stort sett i helger.

Vinterdekk virker litt vanskelig å få tak i på denne modellen, dimensjonene 195/75 R14 virker ikke å være dagligdags. Noen tips? Har kun funnet dekkteam som virker å ha piggdekk til denne dimensjonen.

Takk for eventuell svar og innspill!
Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Fiftyseven
426 HEMI - elephant


Joined: 11 Mar 2007
Posts: 111
Location: Kongsberg

PostPosted: Mon Oct 31, 2011 1:29 pm    Post subject: Le Baron Reply with quote

Spør på dekkfirma hva som kan brukes alternativt til din dekkdimensjon.
Og ja, jeg ville nok bare brukt den som sommerbil, da har du en fin sommercruiser i mange år.. Cool Cool

_________________
Chrysler Saratoga 2dHT 1957
Chrysler Grand Voyager SE 2005
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vidar-Alexander
Hemisfærisk aktiv


Joined: 08 Jan 2005
Posts: 491
Location: Sauda

PostPosted: Mon Oct 31, 2011 3:53 pm    Post subject: Reply with quote

Uten at jeg skal si noe om dine kjøreferdigheter, så kan jeg jo si av erfaring og av hva annet jeg har sett opp gjennom årene.
Om ikke vinteren og saltet ville ødelagt bilen, så er det å kjøre amerikansk bil på norske vinterveier av og til litt ekstremsport. Hvertfall om man er en ny/ung sjåfør med få vintere på samvittigheten.
Om du er forsiktig, så er hvertfall muligheten stooor, for at noen andre kommer rasende rett inn i din bil....
Da er det trasig om det er en slik bil i en slik tilstand det skal gå ut over.
Så, med godt vedlikehold, så tåler den nok greit en vinter og ti, men oddsen blir jo en helt annen for div. bulker og skader.

Jeg hadde ikke kjørt denne på vinteren, og spesiellt ikke om jeg var en uerfaren vinter bilist.

_________________
80 Dodge W-150 Warlock Power Wagon. 360.
74 Dodge Dart Swinger 2dr.ht. 440.
X 90 Dodge Ram B350LT
X 72 Dodge Polara Custom Wagon. 440.
X 70 Dodge Dart Swinger 372.
X 74 Dodge Dart Custom 225.
X 74 Dodge Dart Custom Spesial Edition. 225 super six.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
challenger
340 SixPack


Joined: 07 Jan 2005
Posts: 1753
Location: Hvam

PostPosted: Tue Nov 01, 2011 12:17 am    Post subject: Reply with quote

Du framstiller den som at den er for fin til å rasere med norsk veisalt og piggdekkskit fra veiene Confused
_________________
A beer is 5 short of a six-pack
Back to top
View user's profile Send private message
Zigma
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Oct 2008
Posts: 255
Location: Norway->Trondheim->Buvika

PostPosted: Tue Nov 01, 2011 12:27 am    Post subject: Reply with quote

Gode dekk, en runde med skikkelig understelsbehandling ikke glemm deler i hjuloppheng ( det er det mange understelsbehandlere som gjør).

Tut og kjør

Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Øvrige modeller All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group