| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
moparkirkenes smallblock-poster
|
Posted: Fri May 13, 2011 9:03 pm Post subject: Ta av dashbordet |
|
|
Hei, som ny i klubben og fra det høye nord lurer jeg på om noen kan svare på et par tre spørsmål. 1. Hvordan tar man av dashbordet, tenkte å sende det til reparasjon sprukket en del. 2. Skiltet på skjermen er borte og jeg har kun VIN nr på bilen JS23U01125467, vet noen om man kan skaffe et nytt? det må vel finnes et register et sted i verden? 3. Har noen et fargekart, tenkte å lakke bilen i orginal farge. Bilen er en 70 modell r/t 440.
Ellers er jeg i full gang med restaurering og trenger tips om hvor man får tak i deler. Har allerede kontakt med Skedsmo. Jonny. |
|
| Back to top |
|
 |
mr.mopar Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Fri May 13, 2011 10:33 pm Post subject: |
|
|
du kan prøve http://www.gvgovier.com/
galen govier ha mye original dokumentasjon.men d er ikke gratis.
dashbordet er mulig og fjerne på 2 måter.enten tar du ut hele dashbordet med ramma og el nett.eller du kan ta ut instrumenter og alle andre løse deler i dashbordet for og komme til alle muttre.letteste er og ta ut hele komplett og så begynne og demontere.. _________________ 71 cuda 6.1 hemi
33 plymouth rod |
|
| Back to top |
|
 |
challenger 340 SixPack

|
Posted: Sat May 14, 2011 12:08 am Post subject: |
|
|
Hei, Jonny, og velkommen hit med ein spennande bil! Har du henta den fra utlandet eller funne i Norge? Dersom ikkje for eksempel Govier har bilen registrert så trur eg også fender tagen kan gjenskapes om du har funne eit build sheet i bilen. Viss ikkje bilen er/har vært plukket ned i molekyler tidlegere så kan du leite etter eit eller fleire build sheet:
* teipa bak eller oppå hanskerommet
* under ein av framstolene, stappa imellom fjærene
* bak seteryggens heilstøpte plastdeksel
* under baksetet, stappa imellom fjærene
* under hattehylla
* under teppet (kryss fingre for at bilen aldri har tatt inn vatn....)
* og har du fått med noken ekstra seter i handelen, så sjekk disse og
Rutinene for å legge ved build sheet varierte veldig på fabrikkane. Enkelte biler hadde ingen vedlagt, mens andre hadde 4-5 stykker. Det var heller ikkje uvanlig at biler kom med feil build sheet. Finn du eit skjema for ein annan bil i din bil, så ikkje kast det. Det kan være gull verdt for ein annen der ute! Fargekartet for 1970 Dodge så slik ut:
(klikk på bildet for å forstørre)
 _________________ A beer is 5 short of a six-pack  |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: Sat May 14, 2011 12:24 am Post subject: |
|
|
Hei! Har hentet den i Estland, fant den på mobile.de. Prøver å finne ut mer om bakgrunnen til bilen men det er ikke lett..... Takk for fargekartet!
Har plukket bilen ren innvendig og finner ikke noe dokument. Det er litt rust i begge brønnene under baksetet og noe i kofferten der eksosanlegget er festet. Det er ikke allverden, har en kompis som fixer dette, mulig vi kjøper noen ferdige deler. Vet du forresten hvordan dashbordet er festet, skal sende toppen til reparasjon. Jonny
Last edited by moparkirkenes on Sat May 14, 2011 12:31 am; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
challenger 340 SixPack

|
Posted: Sat May 14, 2011 12:26 am Post subject: |
|
|
Gratulerer! Har den vært flammelakkert over sort base? Husker ein i Estland (trur eg)  _________________ A beer is 5 short of a six-pack  |
|
| Back to top |
|
 |
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv

Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Sat May 14, 2011 1:08 am Post subject: |
|
|
Gratulerer med bil!
Har du bilder?
Hadde vore flott med en prosjekttråd med bilder av korleis du fixer dashen....Skal til med samme operasjon snart.... _________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: Mon Nov 21, 2011 4:56 pm Post subject: |
|
|
Hei, har du tatt ut dæsjen? Har plukka ut alt nu og er klar til lakkering.... Bare det at alt må slipes bort, prøvde å lakke men det gikk en uke og alt kokte.... Dæsjen sitter med en skrue på hver side ned mot innerskjermen. Ellers har du flere skruer helt oppe i frontruta, måtte bruke en flexi skrutrekker, tror det er greiest med ruta ute. Jeg skal ihvertfall remontere dæsjen med ruta ute. Ellers er det en kurant sak å demontere. Ja slapp ned rattstammen også.  _________________ *Dodge Challenger R/T 1970 440 magnum
*Red Lil Truck 1979
*Stingray 1973 |
|
| Back to top |
|
 |
|