Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Register skifte på voyager 2,5 tdi hjelp
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Øvrige modeller
View previous topic :: View next topic  
Author Message
tokaarva
V6


Joined: 27 Nov 2011
Posts: 11
Location: Saltdal

PostPosted: Sun Nov 27, 2011 7:36 pm    Post subject: Register skifte på voyager 2,5 tdi hjelp Reply with quote

hei, jeg lurte på om noen her inne vet sån ca hva det vil koste på et verksted å få skiftet reg kjede etter det er slitt.

jeg kjøpte meg en 1996 mod som var skiftet motor på for et år siden, å den er gått 150 000, å er gått ca 45000 siden motor byttet, så jeg skall kontakte verkstedet som byttet motoren for tidligere eier å høre om det er en garanti sak, å eventuelt om det ble byttet kjede ved montering .

hadde bilen i 3 dager... så skulle jeg gire fra 2 -3 gir så sa det bsssooom i motor rommet, da skjønte jeg hva det var så jeg slapp ikke klutshen i håp om å berge motoren.. så den stoppet momentant, å står i stein (så jeg ser for meg kjedet ligger i bunn å låser drevene )

så satser på at ikke noe annet er skadet.

Grunnen til jeg vil ha det ordnet er at det er ny klush nye dempere nye bremse kaliptere ny bremse kraft forsterker, strøken karroseri, nye sommer å vinter dekk billig i drift 0,51 på mila å det er genialt billig, å jeg syntes det er en sabla god bil å kjøre å god plass til oss å barna.

_________________
Mvh : Tony k. Voyager 1996 2,5tdi
Back to top
View user's profile Send private message
tokaarva
V6


Joined: 27 Nov 2011
Posts: 11
Location: Saltdal

PostPosted: Mon Nov 28, 2011 10:30 pm    Post subject: Reply with quote

var på verkstedet i dag, å de skulle feilsøke om det er reg kjede som er problemet, jeg fortalte hva som skjedde (nevnt ovenfor) de mente de hørtes ut som et stempel som ikke hadde fått smøring å dermed gått i stein.. er dette mulig uten å få feilmelding på olje lyset ?
_________________
Mvh : Tony k. Voyager 1996 2,5tdi
Back to top
View user's profile Send private message
tokaarva
V6


Joined: 27 Nov 2011
Posts: 11
Location: Saltdal

PostPosted: Tue Nov 29, 2011 10:51 pm    Post subject: Reply with quote

hei igjen, fikk svar fra verkstedet i dag, var diagnosert feil på registeret, så de plukka ned motoren å det viste seg at det lå en Bolt inni der som hadde kilet seg mellom tannjulet å kjeda så den hadde røket å derfor sto motoren i stein. men det var noe mystisk med denne bolten... da hører ikke til i motoren i det hele tatt sa verksted mesteren.

å da tenker jeg at jeg skall ta kontakt med det verkstedet i oslo ( abc auto maskin as ) som har skiftet motor å register på bilen like vell, selv om de kun hadde 3 mnd garanti på denne type arbeidutførelser..

dette skall jo ikke skje ?? de har rett å slett glemt en bolt inne i motoren.. rart at den har gått så lenge før det braka løst.

så vist de nekter eventuell kompensasjon så vurderer jeg å kontakte forbruker ombudet eller hva det noe en heter å forhøre meg om dette er noe de mener jeg skall få dekket eller ikke..

det verkstedet jeg får fikste bilen på nå stiller 5 år / 150 000km garanti på registeret.. det er langt mer en de usle 3 mnd i oslo da.

har du noe å si i dette om reklamasjon er et poeng eller ikke ?

_________________
Mvh : Tony k. Voyager 1996 2,5tdi
Back to top
View user's profile Send private message
V8POWER
426 HEMI - elephant


Joined: 17 Dec 2007
Posts: 146

PostPosted: Wed Nov 30, 2011 11:08 am    Post subject: Reply with quote

Skruen må jo nesten komme fra etsted. KAn jo ikke ha ligget løst inne i registerkjedet i 45000 km for så å sprette imellom? Hørtes merkelig ut.
Hvis verkstedet har byttet komplett ny motor vil jeg jo tro at den ble levert komplett med registeret montert?

_________________
1969 Dodge Charger 548
1973 Dodge Charger 440 SE til salgs
To much rice makes me sick.
Back to top
View user's profile Send private message
tokaarva
V6


Joined: 27 Nov 2011
Posts: 11
Location: Saltdal

PostPosted: Wed Nov 30, 2011 5:27 pm    Post subject: Reply with quote

motoren var gått 105 000 da den ble satt inn. var en bytte motor fra kodemnert bil.

fikk verksted raport i dag å der sto det at bolten m3 var et fremedlegeme i motoren. den hørte ikke til noen plass i registeret, å dermed jennglemt før register dekslet ble satt på.

det gamle verkstedet i oslo som har utført denne jobben nekter for at noe slikt kan skje eller har skjedd hos dem.. hva skall jeg da gjøre.. skall skrive en omfattene mail til forbrukerombudet om denne saken å høre hva de mener jeg bør gjøre.

verkstedet i oslo mener jeg skall ta med meg bilen inn til de, slik at de kan se på dette.. men bilen står nå på et verksted å blir ordnet.. å de nekter å ta i mot raporten de har skrevet, de vill ha bilen inn på kontroll.. enkelt å greit.. men jeg bor 150-170 mil nor for oslo å mener da dette skulle vere unødvendig med tanke på transport av bilen nedover..

er rimelig irritert....

_________________
Mvh : Tony k. Voyager 1996 2,5tdi
Back to top
View user's profile Send private message
tokaarva
V6


Joined: 27 Nov 2011
Posts: 11
Location: Saltdal

PostPosted: Wed Nov 30, 2011 6:17 pm    Post subject: Reply with quote

Har nå sent mail til forbruker ombudet om saken med verksted raporten å kviteringer å lignede, å venter på svar fra dem..
_________________
Mvh : Tony k. Voyager 1996 2,5tdi
Back to top
View user's profile Send private message
challenger
340 SixPack


Joined: 07 Jan 2005
Posts: 1753
Location: Hvam

PostPosted: Fri Dec 02, 2011 7:17 pm    Post subject: Reply with quote

Kjedelig opplevelse du har hatt med "ny" bil. Eg antar at bilen din er kjøpt i lav prisklasse og da er det som regel "garanti-ut-porten" som gjelder, eller 7-8 dager. Egentlig syns eg det var positivt av verkstedet som bytta motor å tilby seg å sjå over dette så lenge som eit år etterpå. Men igjen så kan det jo tenkes at dei spekulerer i at det vil koste deg meir å frakte bilen dit enn å ta saken sjøl Rolling Eyes

Uansett veldig ubeleilig at problemet inntraff like etter et eierskifte på bilen Crying or Very sad

_________________
A beer is 5 short of a six-pack
Back to top
View user's profile Send private message
tokaarva
V6


Joined: 27 Nov 2011
Posts: 11
Location: Saltdal

PostPosted: Fri Dec 02, 2011 7:21 pm    Post subject: Reply with quote

jepp, veldig ubeleilig..

men men, thats life Wink

ja lav pris er det jo, på en måte da Razz

bilen er strøken da.. ripe fri i lakken. 110% rustfri strøkent interiør.. osv

eneste bortset fra motoren da er lyktene.. men det er jo et kjent problem da.. tenkte å kjøpe disse http://www.slickcar.com/details/39390-projector-headlights.asp
noen som har kjenskap til disse ? med tanke på pkk olignende Wink

_________________
Mvh : Tony k. Voyager 1996 2,5tdi
Back to top
View user's profile Send private message
challenger
340 SixPack


Joined: 07 Jan 2005
Posts: 1753
Location: Hvam

PostPosted: Fri Dec 02, 2011 7:38 pm    Post subject: Reply with quote

90-tals amerikanere har horribel dårlig effekt av frontlyset. Det kreves lyktespylere og automatisk høyderegulering for å kjøre med xenon i hovedlampene og det gir toer-mangel på PKK, d.v.s. feil som må utbedres og bilen vises for etterkontroll. Velger du å oppgradere lampene så vær nøye med valget da mange typer ikkje lar seg kombinere med feilavlesninger for pærefeil på dashbordet (CANBUS). Dette gjelder særlig typer som er kombinert med LED-belysning. Har bilen din automatisk kjørelys fra fabrikk, eller forhandlerinstallert i Norge, så kan dette også gje deg noken problemer. Men lyset/effekten er eg sikker på du vil nyte godt av, aha-opplevelse. Idea
_________________
A beer is 5 short of a six-pack
Back to top
View user's profile Send private message
mr.mopar
Hemisfærisk aktiv


Joined: 24 Feb 2007
Posts: 449
Location: mosjøen

PostPosted: Sat Dec 03, 2011 12:03 am    Post subject: Reply with quote

husk på når du kjøper lykter fra usa at da får du us pærer og må bytte pære sokkel
_________________
71 cuda 6.1 hemi

33 plymouth rod
Back to top
View user's profile Send private message
tokaarva
V6


Joined: 27 Nov 2011
Posts: 11
Location: Saltdal

PostPosted: Sat Dec 03, 2011 2:39 am    Post subject: Reply with quote

ok Smile takk for tipset Smile

tenkte først å polere ned plasten på lyktene, men det ser ut som tidligere eier har hatt mere en 55w perer i.. de er sotete på innsiden, å dermed er det ikke noe vits...

karnsje finne meg noen gode brukte da..

_________________
Mvh : Tony k. Voyager 1996 2,5tdi
Back to top
View user's profile Send private message
challenger
340 SixPack


Joined: 07 Jan 2005
Posts: 1753
Location: Hvam

PostPosted: Sat Dec 03, 2011 9:54 pm    Post subject: Reply with quote

I stedet for gode brukte, ville eg sjekket prisen på nye av original type fra USA. Det er gjerne like rimelig som brukte i Norge, sjøl med frakt og momsen. Og da er det nytt!
_________________
A beer is 5 short of a six-pack
Back to top
View user's profile Send private message
tokaarva
V6


Joined: 27 Nov 2011
Posts: 11
Location: Saltdal

PostPosted: Sun Dec 04, 2011 11:33 pm    Post subject: Reply with quote

Smile
_________________
Mvh : Tony k. Voyager 1996 2,5tdi
Back to top
View user's profile Send private message
tokaarva
V6


Joined: 27 Nov 2011
Posts: 11
Location: Saltdal

PostPosted: Mon Dec 05, 2011 4:56 pm    Post subject: Reply with quote

det ble 29800,- for reperasjonen ....
_________________
Mvh : Tony k. Voyager 1996 2,5tdi
Back to top
View user's profile Send private message
challenger
340 SixPack


Joined: 07 Jan 2005
Posts: 1753
Location: Hvam

PostPosted: Wed Dec 07, 2011 5:37 am    Post subject: Reply with quote

pjuuuh - solid sum utlegg på gammal bruksbil Confused
_________________
A beer is 5 short of a six-pack
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Øvrige modeller All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group