Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

div spm anngående ombygging av dart 270 65 mod(sekser)
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vidar-Alexander
Hemisfærisk aktiv


Joined: 08 Jan 2005
Posts: 491
Location: Sauda

PostPosted: Wed Mar 23, 2005 11:42 pm    Post subject: Reply with quote

Gi bud....
Litt for galt å gi det bort gratis... Rolling Eyes

_________________
80 Dodge W-150 Warlock Power Wagon. 360.
74 Dodge Dart Swinger 2dr.ht. 440.
X 90 Dodge Ram B350LT
X 72 Dodge Polara Custom Wagon. 440.
X 70 Dodge Dart Swinger 372.
X 74 Dodge Dart Custom 225.
X 74 Dodge Dart Custom Spesial Edition. 225 super six.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
posan
V6


Joined: 16 Mar 2005
Posts: 11

PostPosted: Sun Mar 27, 2005 2:03 am    Post subject: Reply with quote

Vidar-Alexander wrote:
Gi bud....
Litt for galt å gi det bort gratis... Rolling Eyes


500,-kr for 225 motoren og automatkassa og så henter kjetil ertenstein den for meg i mai eller noe sånt
hva er galt med 225 motoren og hva er nr. på holly gasser`n? er det med hel topp. litt mere info hadde vært greit


hvordan er det å trimme opp denne sekser`n?
tenkte på høyere komp, annen kam, annet innsug og større holly gasser, porte toppen, grenrør(headers?) osv?

og så lurer jeg på eksos-anlegget mitt.. mitt er mindre i diameter enn fiesta med 1,0 liter motor har jo.. er det riktig? ser også rart ut med så stor ræv på bilen med lille sugerøret under bilen. hvor stort kan jeg ha før jeg mister motstanden osv.

_________________
65 Dart 270
Back to top
View user's profile Send private message
Guest






PostPosted: Sun Mar 27, 2005 6:36 pm    Post subject: Reply with quote

Så du kjenner Kjetil ja, da får du hilse. Wink
Motoren er som sagt i deler, det vil si, at topp,manifoiler o.l. er demontert. Men blokka er urørt.
Vet ikke om jeg har forgasser til den. Eller om alle delene er der.
Men uansett så får du hvertfall masse bra deler. Wink
Back to top
Dart270
Bigblock


Joined: 09 Jan 2005
Posts: 93
Location: Akershus

PostPosted: Sun Mar 27, 2005 7:24 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:

hvordan er det å trimme opp denne sekser`n?
tenkte på høyere komp, annen kam, annet innsug og større holly gasser, porte toppen, grenrør(headers?) osv?

og så lurer jeg på eksos-anlegget mitt.. mitt er mindre i diameter enn fiesta med 1,0 liter motor har jo.. er det riktig? ser også rart ut med så stor ræv på bilen med lille sugerøret under bilen. hvor stort kan jeg ha før jeg mister motstanden osv.



Det er enkle motorer å trimme, Hyper Pack utgaven av 225 motoren fra begynnelsen av 60' tallet var oppgitt til 196 hk. Den var vistnok sterkere men oppgitte effekten ble medjustert for at skulle komme i snillere racingklasser.


En enkel måte å trimme motoren er kaldluftinntak. Den gamle 225 min gikk betraklig fortere med kaldluftinntak under støtfangeren.
Har du god kjøling, så kan du plukke av kjøleviften og sette på en termostatstyrt elektriskvifte som kun går ved behov.


Orginalt eksosanlegg var 1.88 tommer før eksospotten, og 1.75 tommer etter eksospotten.
Bruker du enkelt eksosanlegg funker det godt med hverfall 2.25". Jeg hadde det på motoren min.
Back to top
View user's profile Send private message
Guest






PostPosted: Mon Mar 28, 2005 2:20 pm    Post subject: Reply with quote

Dart270 wrote:
Quote:

hvordan er det å trimme opp denne sekser`n?
tenkte på høyere komp, annen kam, annet innsug og større holly gasser, porte toppen, grenrør(headers?) osv?

og så lurer jeg på eksos-anlegget mitt.. mitt er mindre i diameter enn fiesta med 1,0 liter motor har jo.. er det riktig? ser også rart ut med så stor ræv på bilen med lille sugerøret under bilen. hvor stort kan jeg ha før jeg mister motstanden osv.



Det er enkle motorer å trimme, Hyper Pack utgaven av 225 motoren fra begynnelsen av 60' tallet var oppgitt til 196 hk. Den var vistnok sterkere men oppgitte effekten ble medjustert for at skulle komme i snillere racingklasser.


En enkel måte å trimme motoren er kaldluftinntak. Den gamle 225 min gikk betraklig fortere med kaldluftinntak under støtfangeren.
Har du god kjøling, så kan du plukke av kjøleviften og sette på en termostatstyrt elektriskvifte som kun går ved behov.


Orginalt eksosanlegg var 1.88 tommer før eksospotten, og 1.75 tommer etter eksospotten.
Bruker du enkelt eksosanlegg funker det godt med hverfall 2.25". Jeg hadde det på motoren min.


kjørte du uten luft-filter når du hadde kaldluftinntak? for jeg er har en blank kromma boks med luft rundt hele og den får jo varm luft fra motor og eksos manifold.

hva er forskjellen på holly 1920 og holly 1945? kun diameter på spjeldet? for jeg har drivet byttet aks-pumpe osv. fra 1945 til 1920. husker du hvilken dyse størrelse du kjørte på?

med 2.25" eksos-anlegg, ble det mye mere støy? jeg har lurt på å det blir simons selv bygget eksos, mitt er rusta i filler.

forresten jeg ringer deg til uka angående den automat-kassa. og ser om jeg får hentet den.
Back to top
Guest






PostPosted: Mon Mar 28, 2005 2:24 pm    Post subject: Reply with quote

Anonymous wrote:
Så du kjenner Kjetil ja, da får du hilse. Wink
Motoren er som sagt i deler, det vil si, at topp,manifoiler o.l. er demontert. Men blokka er urørt.
Vet ikke om jeg har forgasser til den. Eller om alle delene er der.
Men uansett så får du hvertfall masse bra deler. Wink


jeg kunne trenge en hel fordeler. for jeg syns jeg kjenner litt slakk i fordeler-akselen på min. og kunne trenge oxo en hel eksos manifold for min har sprekket/rustet.
Back to top
posan
V6


Joined: 16 Mar 2005
Posts: 11

PostPosted: Mon Mar 28, 2005 2:46 pm    Post subject: Reply with quote

dem to siste gjest sitat er meg

jeg kunne trenge hele pene alu-lister som er fronten og på sidene på bilen og så trenger jeg frontrute gummi-list og koffert-lokk gummi list
kunne trenge en komplett bak-skjerm venstre side bak

er dette her mulig å få taki nytt lengere?

er det mulig å få taki servo-snekke til denne bilen? jeg kan jo ratte en del før det skjer noe.

og hva anbefaler dere av foringer i forstilling(poly eller org.?) og støtdempere? dart`n er litt myk foran( føles som en båt å kjøre)
kjører med gabirel eller hva det står på demper`n på dart`n

jeg vil at dart`n skal ha komfor,men sitte brukbart på veien. hvis jeg slakker av torson-staven så blir den lavere, men vil jeg miste stivheten da?

hvilken dekk og felg størrelse er det plass til på dart`n.

og hva er innpresset/off-set på felgene?. for jeg finner ikke noe på felgene jeg har.

_________________
65 Dart 270
Back to top
View user's profile Send private message
Dart270
Bigblock


Joined: 09 Jan 2005
Posts: 93
Location: Akershus

PostPosted: Mon Mar 28, 2005 3:36 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:

Kjørte du uten luft-filter når du hadde kaldluftinntak? for jeg er har en blank kromma boks med luft rundt hele og den får jo varm luft fra motor og eksos manifold.

hva er forskjellen på holly 1920 og holly 1945? kun diameter på spjeldet? for jeg har drivet byttet aks-pumpe osv. fra 1945 til 1920. husker du hvilken dyse størrelse du kjørte på?

med 2.25" eksos-anlegg, ble det mye mere støy? jeg har lurt på å det blir simons selv bygget eksos, mitt er rusta i filler.


Aldri kjør uten luftfilter, motoren blir ødelagt iløpet av kort tid.
Jeg hadde en luftfilterboks med snorkel, og slange som gikk ned til underkant av støtfangeren der var det en trakt.
I fart ble en Ram Air effekt. Det fungerte meget bra på min bil.

Etter det jeg har hørt ble Holley 1920 byttet ut med Holley 1945 for å få lavere avgasser. Jeg kjøre med std. dyse. Skal prøve å sjekke hva det var.

Det var ikke mye støy med 2.25" anlegget mitt, men eksospoten har mest å si for lydnivået. Jeg brukte en "snill" turbopotte.

_________________
1968 Dart 270 2 drht
Back to top
View user's profile Send private message
Vidar-Alexander
Hemisfærisk aktiv


Joined: 08 Jan 2005
Posts: 491
Location: Sauda

PostPosted: Tue Mar 29, 2005 11:51 pm    Post subject: Reply with quote

Anonymous wrote:
Anonymous wrote:
Så du kjenner Kjetil ja, da får du hilse. Wink
Motoren er som sagt i deler, det vil si, at topp,manifoiler o.l. er demontert. Men blokka er urørt.
Vet ikke om jeg har forgasser til den. Eller om alle delene er der.
Men uansett så får du hvertfall masse bra deler. Wink


jeg kunne trenge en hel fordeler. for jeg syns jeg kjenner litt slakk i fordeler-akselen på min. og kunne trenge oxo en hel eksos manifold for min har sprekket/rustet.



Utrolig irriterende at man må logge inn hver gang ja.
Til Denne 225 følger det med en komplett fordeler, og manifoilene er strøkne. Wink

_________________
80 Dodge W-150 Warlock Power Wagon. 360.
74 Dodge Dart Swinger 2dr.ht. 440.
X 90 Dodge Ram B350LT
X 72 Dodge Polara Custom Wagon. 440.
X 70 Dodge Dart Swinger 372.
X 74 Dodge Dart Custom 225.
X 74 Dodge Dart Custom Spesial Edition. 225 super six.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Dart270
Bigblock


Joined: 09 Jan 2005
Posts: 93
Location: Akershus

PostPosted: Wed Mar 30, 2005 10:41 pm    Post subject: Reply with quote

Ikke kast den spukne eksosmanifold, den er fint utgangspunkt for å lage dobbelt eksosanlegg. Med litt kaping og sveising.
_________________
1968 Dart 270 2 drht
Back to top
View user's profile Send private message
posan
V6


Joined: 16 Mar 2005
Posts: 11

PostPosted: Wed Mar 30, 2005 10:54 pm    Post subject: Reply with quote

Vidar-Alexander wrote:

Utrolig irriterende at man må logge inn hver gang ja.
Til Denne 225 følger det med en komplett fordeler, og manifoilene er strøkne. Wink


det er bra. da får jeg prøve å få rettet opp sierran til kjetil sånn han har bil med henger-feste innen 14.mai. for da skal han opp, trur jeg


Dart270: du kan slappe helt av.. her blir ingenting kasta Laughing

_________________
65 Dart 270
Back to top
View user's profile Send private message
Vidar-Alexander
Hemisfærisk aktiv


Joined: 08 Jan 2005
Posts: 491
Location: Sauda

PostPosted: Thu Mar 31, 2005 12:33 pm    Post subject: Reply with quote

Høres bra ut, bare send meg en mail i litt god tid, så jeg får finne det frem. Wink
_________________
80 Dodge W-150 Warlock Power Wagon. 360.
74 Dodge Dart Swinger 2dr.ht. 440.
X 90 Dodge Ram B350LT
X 72 Dodge Polara Custom Wagon. 440.
X 70 Dodge Dart Swinger 372.
X 74 Dodge Dart Custom 225.
X 74 Dodge Dart Custom Spesial Edition. 225 super six.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Dart270
Bigblock


Joined: 09 Jan 2005
Posts: 93
Location: Akershus

PostPosted: Fri Apr 01, 2005 1:02 pm    Post subject: Reply with quote

Service manual til 1965 Dart

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7948638390&category=34218

Delekatalog for 1965 Dodge mm

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=4539256021&category=34204


Div deler til 1965 Dart:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=4539627801&category=34204

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=4539628455&category=34204


Div linker:

http://www.slantsix.org

http://www.dodgedart.org

http://www.slantsix.org/articles/supersix/article.htm

http://cliffordperformanceshop.com/site04/home.htm

http://www.autobodyspecialt.com/

http://www.classicone.com/wsc/catalog/mopar_x.htm



Jeg fant ikke igjen linken med innsug for 3 dobble Webbere som vi snakket om.

_________________
1968 Dart 270 2 drht
Back to top
View user's profile Send private message
Dart270
Bigblock


Joined: 09 Jan 2005
Posts: 93
Location: Akershus

PostPosted: Fri Apr 08, 2005 3:59 pm    Post subject: Reply with quote

http://www.prolinefuel.com/moparmain.html

Innsug med 2 dobble Webere evnt. Dellorto forgassere.

_________________
1968 Dart 270 2 drht
Back to top
View user's profile Send private message
posan
V6


Joined: 16 Mar 2005
Posts: 11

PostPosted: Tue May 03, 2005 11:26 pm    Post subject: Reply with quote

Dart270 wrote:
http://www.prolinefuel.com/moparmain.html

Innsug med 2 dobble Webere evnt. Dellorto forgassere.


takk for hjelp hittil Dart270

vidar: du har fått pm av meg

da er sierran til han som skal hente dette her rettet fort og gæli opp og jeg sender han med henger og traværs fra dart270. så får du finne fram delene. så får kjetil ringe deg når evnt. når han kan hente dette her.

jeg har ikke hatt så veldig mye tid til å holde på med Dart`n pga. mye annet arbeid.

_________________
65 Dart 270
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group