View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kenneth 426 HEMI - elephant
Joined: 09 Feb 2007 Posts: 113
|
Posted: Wed Apr 11, 2007 10:02 am Post subject: Godkjenning av 440 i Dart. |
|
|
Hei, pratet med folka på Amcar ang godjenning av 360 i min '74 Dart,
og de mente det skulle være en kurant affære, i og med at jeg har skiveremser,
tykkere torsjonsstaver og har lagt til et blad i fjæra bake.
Men da jeg spurte om godkjenning av 440, kunne han ikke svare konkret på dette.
Er det noen som vet om dette er mulig..?
Eller er veien og gå, å godkjenne bilen med en smallblock, for så å sette nedi en 440,
å håpe på at ingen ser forskjell om jeg blir stoppet?
_________________ '71 Dodge Demon, 440, 727, 8 3/4"
'74 Dodge Dart Custom, 360, 727, 8 1/4"
'74 Dodge Dart Swinger prosjekt |
|
Back to top |
|
|
Vidar-Alexander Hemisfærisk aktiv
Joined: 08 Jan 2005 Posts: 491 Location: Sauda
|
Posted: Wed Apr 11, 2007 12:12 pm Post subject: |
|
|
Det skulle vel la seg gjøre å få godkjent med 440 uten for mye plunder. Driver selv å bygger dart med 440.
I 68 ble jo disse bilene levert med 383.
Og Hurst laget jo noen eksemplarer med 426 Hemi, men akkurat hvilke modifikasjoner som ble gjordt der er jeg ikke sikker på.
_________________ 80 Dodge W-150 Warlock Power Wagon. 360.
74 Dodge Dart Swinger 2dr.ht. 440.
X 90 Dodge Ram B350LT
X 72 Dodge Polara Custom Wagon. 440.
X 70 Dodge Dart Swinger 372.
X 74 Dodge Dart Custom 225.
X 74 Dodge Dart Custom Spesial Edition. 225 super six. |
|
Back to top |
|
|
Kenneth 426 HEMI - elephant
Joined: 09 Feb 2007 Posts: 113
|
Posted: Wed Apr 11, 2007 12:31 pm Post subject: |
|
|
Hvilke modifikasjoner har du gjort da, eller planlegger å gjøre?
Skal du bruke originale skivebremser?
Nye torsjonsstaver er jo en selvfølge, men hva med bladfjærene?
Skal du bruke manuell styresnekke, eller servosnekke?
_________________ '71 Dodge Demon, 440, 727, 8 3/4"
'74 Dodge Dart Custom, 360, 727, 8 1/4"
'74 Dodge Dart Swinger prosjekt |
|
Back to top |
|
|
Vidar-Alexander Hemisfærisk aktiv
Joined: 08 Jan 2005 Posts: 491 Location: Sauda
|
Posted: Wed Apr 11, 2007 1:13 pm Post subject: |
|
|
Jeg fjerner hvertfall bremsekraft forsterkeren, og servoen må nok også vike plassen.
Jeg kommer til å bestille HD Torsjons staver og blad fjærer, fra USA. Ikke bestemt meg hvilken leverandør enda, og det er relativt stor prisforskjell rundt om..
Jeg kommer også til å stive av bilen ved å sveise inn stål bjelker som forbinder "Tverr rammer" forran og bak. (innfelt i gulvet)
Foreløpig Originale skiver forran, men kommer antakelig til å bygge om til Wilwood skiver både forran og bak.
Finnes mange modifikasjons tips og ideer her: http://www.bigblockdart.com/
_________________ 80 Dodge W-150 Warlock Power Wagon. 360.
74 Dodge Dart Swinger 2dr.ht. 440.
X 90 Dodge Ram B350LT
X 72 Dodge Polara Custom Wagon. 440.
X 70 Dodge Dart Swinger 372.
X 74 Dodge Dart Custom 225.
X 74 Dodge Dart Custom Spesial Edition. 225 super six. |
|
Back to top |
|
|
Kenneth 426 HEMI - elephant
Joined: 09 Feb 2007 Posts: 113
|
Posted: Wed Apr 11, 2007 1:22 pm Post subject: |
|
|
Ok, fjerner du bremsekraftforsterkeren pga plassen, eller andre ting?
Hvordan er det å "bygge" om til "manuelle" bremser?
Når det gjelder staver og bladfjærer, så sjekk ut www.sixpackonline.se.
Han selger Mopar Performance Heavy Duty bladfjærer til A-body for 1500,- sek pr side.
Jeg kjøpte et sett med 1,090" tykke torsjonstaver, og betalte ca 2500,- norske for disse.
Når du ser prisene på siden hans, så er de inkl svensk moms, men den er 25%, det samme som i Norge.
_________________ '71 Dodge Demon, 440, 727, 8 3/4"
'74 Dodge Dart Custom, 360, 727, 8 1/4"
'74 Dodge Dart Swinger prosjekt
Last edited by Kenneth on Thu Apr 12, 2007 12:08 am; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
Vidar-Alexander Hemisfærisk aktiv
Joined: 08 Jan 2005 Posts: 491 Location: Sauda
|
Posted: Thu Apr 12, 2007 12:07 am Post subject: |
|
|
Vil gjerne ha litt bedre plass ja, og et rent motorrom.
Fikk ikke den linken din til å funke...
_________________ 80 Dodge W-150 Warlock Power Wagon. 360.
74 Dodge Dart Swinger 2dr.ht. 440.
X 90 Dodge Ram B350LT
X 72 Dodge Polara Custom Wagon. 440.
X 70 Dodge Dart Swinger 372.
X 74 Dodge Dart Custom 225.
X 74 Dodge Dart Custom Spesial Edition. 225 super six. |
|
Back to top |
|
|
Kenneth 426 HEMI - elephant
Joined: 09 Feb 2007 Posts: 113
|
Posted: Thu Apr 12, 2007 12:10 am Post subject: |
|
|
Hva må til for å fjerne bremsekraftforsterkeren da..?
Hovedpumpa passer vel ikke rett innpå der den stod..?
Prøv linken nå du.
_________________ '71 Dodge Demon, 440, 727, 8 3/4"
'74 Dodge Dart Custom, 360, 727, 8 1/4"
'74 Dodge Dart Swinger prosjekt |
|
Back to top |
|
|
Vidar-Alexander Hemisfærisk aktiv
Joined: 08 Jan 2005 Posts: 491 Location: Sauda
|
Posted: Thu Apr 12, 2007 12:37 am Post subject: |
|
|
Husker ikke helt nå i farten, men da jeg bygde om motsatt på en annen dart, så passet braketten til bremsekraftforsterkeren rett på standard festet til hovedsylinderen. Regner det blir likt her, men motsatt. Uansett ingen avansert affære.
_________________ 80 Dodge W-150 Warlock Power Wagon. 360.
74 Dodge Dart Swinger 2dr.ht. 440.
X 90 Dodge Ram B350LT
X 72 Dodge Polara Custom Wagon. 440.
X 70 Dodge Dart Swinger 372.
X 74 Dodge Dart Custom 225.
X 74 Dodge Dart Custom Spesial Edition. 225 super six. |
|
Back to top |
|
|
Kenneth 426 HEMI - elephant
Joined: 09 Feb 2007 Posts: 113
|
Posted: Thu Apr 12, 2007 12:42 am Post subject: |
|
|
E rmulig skruehullene passer, det skal jeg ikke si sikkert, men hva med "overføringen" fra pedal til pumpe?
"Bolt-on"..?
Vet du om det er stor fysisk forskjell på manuell styresnekke og servosnekke?
Har aldri sett en manuell snekke før..
_________________ '71 Dodge Demon, 440, 727, 8 3/4"
'74 Dodge Dart Custom, 360, 727, 8 1/4"
'74 Dodge Dart Swinger prosjekt |
|
Back to top |
|
|
Vidar-Alexander Hemisfærisk aktiv
Joined: 08 Jan 2005 Posts: 491 Location: Sauda
|
Posted: Thu Apr 12, 2007 12:46 am Post subject: |
|
|
Resten av bremsesylinder skal være "bolt on" ja.
Relativt stor forskjell på servo og manuell snekke ja, har flere liggende her. Kan ta bilde en dag og vise her.
_________________ 80 Dodge W-150 Warlock Power Wagon. 360.
74 Dodge Dart Swinger 2dr.ht. 440.
X 90 Dodge Ram B350LT
X 72 Dodge Polara Custom Wagon. 440.
X 70 Dodge Dart Swinger 372.
X 74 Dodge Dart Custom 225.
X 74 Dodge Dart Custom Spesial Edition. 225 super six. |
|
Back to top |
|
|
Kenneth 426 HEMI - elephant
Joined: 09 Feb 2007 Posts: 113
|
Posted: Thu Apr 12, 2007 12:47 am Post subject: |
|
|
Hadde vært supert om du hadde giddet.
Har du manuell snekke til salgs og kanskje?
Pris?
_________________ '71 Dodge Demon, 440, 727, 8 3/4"
'74 Dodge Dart Custom, 360, 727, 8 1/4"
'74 Dodge Dart Swinger prosjekt |
|
Back to top |
|
|
Vidar-Alexander Hemisfærisk aktiv
Joined: 08 Jan 2005 Posts: 491 Location: Sauda
|
Posted: Thu Apr 12, 2007 12:49 am Post subject: |
|
|
Må se tilstanden på hva jeg har. Men ikke umulig at jeg har en ekstra manuell snekke liggende. Skal sjekke til helga.
_________________ 80 Dodge W-150 Warlock Power Wagon. 360.
74 Dodge Dart Swinger 2dr.ht. 440.
X 90 Dodge Ram B350LT
X 72 Dodge Polara Custom Wagon. 440.
X 70 Dodge Dart Swinger 372.
X 74 Dodge Dart Custom 225.
X 74 Dodge Dart Custom Spesial Edition. 225 super six. |
|
Back to top |
|
|
Kenneth 426 HEMI - elephant
Joined: 09 Feb 2007 Posts: 113
|
Posted: Thu Apr 12, 2007 12:50 am Post subject: |
|
|
Ok, da hører jeg fra deg.
Vi prates.
_________________ '71 Dodge Demon, 440, 727, 8 3/4"
'74 Dodge Dart Custom, 360, 727, 8 1/4"
'74 Dodge Dart Swinger prosjekt |
|
Back to top |
|
|
Vidar-Alexander Hemisfærisk aktiv
Joined: 08 Jan 2005 Posts: 491 Location: Sauda
|
Posted: Sun Apr 15, 2007 6:17 pm Post subject: |
|
|
Har en ekstra manuell snekke liggende.
Her ser du tydelig forskjell på servo og manuell snekke.
_________________ 80 Dodge W-150 Warlock Power Wagon. 360.
74 Dodge Dart Swinger 2dr.ht. 440.
X 90 Dodge Ram B350LT
X 72 Dodge Polara Custom Wagon. 440.
X 70 Dodge Dart Swinger 372.
X 74 Dodge Dart Custom 225.
X 74 Dodge Dart Custom Spesial Edition. 225 super six. |
|
Back to top |
|
|
Kenneth 426 HEMI - elephant
Joined: 09 Feb 2007 Posts: 113
|
Posted: Sun Apr 15, 2007 6:44 pm Post subject: |
|
|
Ja det var ganske mye må jeg si.
Kan vel lønne seg å bytte til manuell snekke ved 440 ja.
Men såg på det med å fjærne bremsekraftforsterkeren i dag,
men slik jeg ser det, må man bytte den delen som går fra bremsepedalen og igjennon torpedoveggen, evt hele pedalen..?
For den som er der nå, passer ikke rett i hovedpumpa.
_________________ '71 Dodge Demon, 440, 727, 8 3/4"
'74 Dodge Dart Custom, 360, 727, 8 1/4"
'74 Dodge Dart Swinger prosjekt |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You can attach files in this forum You can download files in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|