Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Godkjenning av 440 i Dart.
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kenneth
426 HEMI - elephant


Joined: 09 Feb 2007
Posts: 113

PostPosted: Wed Apr 11, 2007 10:02 am    Post subject: Godkjenning av 440 i Dart. Reply with quote

Hei, pratet med folka på Amcar ang godjenning av 360 i min '74 Dart,
og de mente det skulle være en kurant affære, i og med at jeg har skiveremser,
tykkere torsjonsstaver og har lagt til et blad i fjæra bake.

Men da jeg spurte om godkjenning av 440, kunne han ikke svare konkret på dette.
Er det noen som vet om dette er mulig..?
Eller er veien og gå, å godkjenne bilen med en smallblock, for så å sette nedi en 440,
å håpe på at ingen ser forskjell om jeg blir stoppet?

_________________
'71 Dodge Demon, 440, 727, 8 3/4"
'74 Dodge Dart Custom, 360, 727, 8 1/4"
'74 Dodge Dart Swinger prosjekt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vidar-Alexander
Hemisfærisk aktiv


Joined: 08 Jan 2005
Posts: 491
Location: Sauda

PostPosted: Wed Apr 11, 2007 12:12 pm    Post subject: Reply with quote

Det skulle vel la seg gjøre å få godkjent med 440 uten for mye plunder. Driver selv å bygger dart med 440.
I 68 ble jo disse bilene levert med 383.
Og Hurst laget jo noen eksemplarer med 426 Hemi, men akkurat hvilke modifikasjoner som ble gjordt der er jeg ikke sikker på.

_________________
80 Dodge W-150 Warlock Power Wagon. 360.
74 Dodge Dart Swinger 2dr.ht. 440.
X 90 Dodge Ram B350LT
X 72 Dodge Polara Custom Wagon. 440.
X 70 Dodge Dart Swinger 372.
X 74 Dodge Dart Custom 225.
X 74 Dodge Dart Custom Spesial Edition. 225 super six.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Kenneth
426 HEMI - elephant


Joined: 09 Feb 2007
Posts: 113

PostPosted: Wed Apr 11, 2007 12:31 pm    Post subject: Reply with quote

Hvilke modifikasjoner har du gjort da, eller planlegger å gjøre?
Skal du bruke originale skivebremser?
Nye torsjonsstaver er jo en selvfølge, men hva med bladfjærene?
Skal du bruke manuell styresnekke, eller servosnekke?

_________________
'71 Dodge Demon, 440, 727, 8 3/4"
'74 Dodge Dart Custom, 360, 727, 8 1/4"
'74 Dodge Dart Swinger prosjekt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vidar-Alexander
Hemisfærisk aktiv


Joined: 08 Jan 2005
Posts: 491
Location: Sauda

PostPosted: Wed Apr 11, 2007 1:13 pm    Post subject: Reply with quote

Jeg fjerner hvertfall bremsekraft forsterkeren, og servoen må nok også vike plassen.

Jeg kommer til å bestille HD Torsjons staver og blad fjærer, fra USA. Ikke bestemt meg hvilken leverandør enda, og det er relativt stor prisforskjell rundt om..

Jeg kommer også til å stive av bilen ved å sveise inn stål bjelker som forbinder "Tverr rammer" forran og bak. (innfelt i gulvet)

Foreløpig Originale skiver forran, men kommer antakelig til å bygge om til Wilwood skiver både forran og bak.

Finnes mange modifikasjons tips og ideer her: http://www.bigblockdart.com/

_________________
80 Dodge W-150 Warlock Power Wagon. 360.
74 Dodge Dart Swinger 2dr.ht. 440.
X 90 Dodge Ram B350LT
X 72 Dodge Polara Custom Wagon. 440.
X 70 Dodge Dart Swinger 372.
X 74 Dodge Dart Custom 225.
X 74 Dodge Dart Custom Spesial Edition. 225 super six.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Kenneth
426 HEMI - elephant


Joined: 09 Feb 2007
Posts: 113

PostPosted: Wed Apr 11, 2007 1:22 pm    Post subject: Reply with quote

Ok, fjerner du bremsekraftforsterkeren pga plassen, eller andre ting?
Hvordan er det å "bygge" om til "manuelle" bremser?


Når det gjelder staver og bladfjærer, så sjekk ut www.sixpackonline.se.
Han selger Mopar Performance Heavy Duty bladfjærer til A-body for 1500,- sek pr side.
Jeg kjøpte et sett med 1,090" tykke torsjonstaver, og betalte ca 2500,- norske for disse.
Når du ser prisene på siden hans, så er de inkl svensk moms, men den er 25%, det samme som i Norge.

_________________
'71 Dodge Demon, 440, 727, 8 3/4"
'74 Dodge Dart Custom, 360, 727, 8 1/4"
'74 Dodge Dart Swinger prosjekt


Last edited by Kenneth on Thu Apr 12, 2007 12:08 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vidar-Alexander
Hemisfærisk aktiv


Joined: 08 Jan 2005
Posts: 491
Location: Sauda

PostPosted: Thu Apr 12, 2007 12:07 am    Post subject: Reply with quote

Vil gjerne ha litt bedre plass ja, og et rent motorrom. Wink

Fikk ikke den linken din til å funke...

_________________
80 Dodge W-150 Warlock Power Wagon. 360.
74 Dodge Dart Swinger 2dr.ht. 440.
X 90 Dodge Ram B350LT
X 72 Dodge Polara Custom Wagon. 440.
X 70 Dodge Dart Swinger 372.
X 74 Dodge Dart Custom 225.
X 74 Dodge Dart Custom Spesial Edition. 225 super six.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Kenneth
426 HEMI - elephant


Joined: 09 Feb 2007
Posts: 113

PostPosted: Thu Apr 12, 2007 12:10 am    Post subject: Reply with quote

Hva må til for å fjerne bremsekraftforsterkeren da..?
Hovedpumpa passer vel ikke rett innpå der den stod..?


Prøv linken nå du.

_________________
'71 Dodge Demon, 440, 727, 8 3/4"
'74 Dodge Dart Custom, 360, 727, 8 1/4"
'74 Dodge Dart Swinger prosjekt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vidar-Alexander
Hemisfærisk aktiv


Joined: 08 Jan 2005
Posts: 491
Location: Sauda

PostPosted: Thu Apr 12, 2007 12:37 am    Post subject: Reply with quote

Husker ikke helt nå i farten, men da jeg bygde om motsatt på en annen dart, så passet braketten til bremsekraftforsterkeren rett på standard festet til hovedsylinderen. Regner det blir likt her, men motsatt. Uansett ingen avansert affære. Wink
_________________
80 Dodge W-150 Warlock Power Wagon. 360.
74 Dodge Dart Swinger 2dr.ht. 440.
X 90 Dodge Ram B350LT
X 72 Dodge Polara Custom Wagon. 440.
X 70 Dodge Dart Swinger 372.
X 74 Dodge Dart Custom 225.
X 74 Dodge Dart Custom Spesial Edition. 225 super six.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Kenneth
426 HEMI - elephant


Joined: 09 Feb 2007
Posts: 113

PostPosted: Thu Apr 12, 2007 12:42 am    Post subject: Reply with quote

E rmulig skruehullene passer, det skal jeg ikke si sikkert, men hva med "overføringen" fra pedal til pumpe?
"Bolt-on"..?

Vet du om det er stor fysisk forskjell på manuell styresnekke og servosnekke?
Har aldri sett en manuell snekke før.. Sad

_________________
'71 Dodge Demon, 440, 727, 8 3/4"
'74 Dodge Dart Custom, 360, 727, 8 1/4"
'74 Dodge Dart Swinger prosjekt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vidar-Alexander
Hemisfærisk aktiv


Joined: 08 Jan 2005
Posts: 491
Location: Sauda

PostPosted: Thu Apr 12, 2007 12:46 am    Post subject: Reply with quote

Resten av bremsesylinder skal være "bolt on" ja.
Relativt stor forskjell på servo og manuell snekke ja, har flere liggende her. Kan ta bilde en dag og vise her. Smile

_________________
80 Dodge W-150 Warlock Power Wagon. 360.
74 Dodge Dart Swinger 2dr.ht. 440.
X 90 Dodge Ram B350LT
X 72 Dodge Polara Custom Wagon. 440.
X 70 Dodge Dart Swinger 372.
X 74 Dodge Dart Custom 225.
X 74 Dodge Dart Custom Spesial Edition. 225 super six.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Kenneth
426 HEMI - elephant


Joined: 09 Feb 2007
Posts: 113

PostPosted: Thu Apr 12, 2007 12:47 am    Post subject: Reply with quote

Hadde vært supert om du hadde giddet.
Har du manuell snekke til salgs og kanskje?
Pris?

_________________
'71 Dodge Demon, 440, 727, 8 3/4"
'74 Dodge Dart Custom, 360, 727, 8 1/4"
'74 Dodge Dart Swinger prosjekt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vidar-Alexander
Hemisfærisk aktiv


Joined: 08 Jan 2005
Posts: 491
Location: Sauda

PostPosted: Thu Apr 12, 2007 12:49 am    Post subject: Reply with quote

Må se tilstanden på hva jeg har. Men ikke umulig at jeg har en ekstra manuell snekke liggende. Skal sjekke til helga.
_________________
80 Dodge W-150 Warlock Power Wagon. 360.
74 Dodge Dart Swinger 2dr.ht. 440.
X 90 Dodge Ram B350LT
X 72 Dodge Polara Custom Wagon. 440.
X 70 Dodge Dart Swinger 372.
X 74 Dodge Dart Custom 225.
X 74 Dodge Dart Custom Spesial Edition. 225 super six.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Kenneth
426 HEMI - elephant


Joined: 09 Feb 2007
Posts: 113

PostPosted: Thu Apr 12, 2007 12:50 am    Post subject: Reply with quote

Ok, da hører jeg fra deg.
Vi prates. Smile

_________________
'71 Dodge Demon, 440, 727, 8 3/4"
'74 Dodge Dart Custom, 360, 727, 8 1/4"
'74 Dodge Dart Swinger prosjekt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vidar-Alexander
Hemisfærisk aktiv


Joined: 08 Jan 2005
Posts: 491
Location: Sauda

PostPosted: Sun Apr 15, 2007 6:17 pm    Post subject: Reply with quote

Har en ekstra manuell snekke liggende. Wink

Her ser du tydelig forskjell på servo og manuell snekke.



IMG_0930.jpg
 Description:
 Filesize:  197.71 KB
 Viewed:  30077 Time(s)

IMG_0930.jpg

Klick here to see the Image in full size.




IMG_0922.jpg
 Description:
 Filesize:  175.41 KB
 Viewed:  30077 Time(s)

IMG_0922.jpg

Klick here to see the Image in full size.




_________________
80 Dodge W-150 Warlock Power Wagon. 360.
74 Dodge Dart Swinger 2dr.ht. 440.
X 90 Dodge Ram B350LT
X 72 Dodge Polara Custom Wagon. 440.
X 70 Dodge Dart Swinger 372.
X 74 Dodge Dart Custom 225.
X 74 Dodge Dart Custom Spesial Edition. 225 super six.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Kenneth
426 HEMI - elephant


Joined: 09 Feb 2007
Posts: 113

PostPosted: Sun Apr 15, 2007 6:44 pm    Post subject: Reply with quote

Ja det var ganske mye må jeg si.
Kan vel lønne seg å bytte til manuell snekke ved 440 ja.

Men såg på det med å fjærne bremsekraftforsterkeren i dag,
men slik jeg ser det, må man bytte den delen som går fra bremsepedalen og igjennon torpedoveggen, evt hele pedalen..?
For den som er der nå, passer ikke rett i hovedpumpa.

_________________
'71 Dodge Demon, 440, 727, 8 3/4"
'74 Dodge Dart Custom, 360, 727, 8 1/4"
'74 Dodge Dart Swinger prosjekt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group