View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
69GTS Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Feb 2007 Posts: 1138 Location: Bergen
|
Posted: Sun Jan 06, 2013 11:46 pm Post subject: |
|
|
Jeg bruker en Turbo Action shifter i min Barracuda, veldig fornøyd med den.
Hadde egentlig en B&M ratchet shifter men siden jeg ikke hadde reversert ventilhus valgte jeg ikke å bruke den.
_________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
Back to top |
|
|
Zigma Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Oct 2008 Posts: 255 Location: Norway->Trondheim->Buvika
|
|
Back to top |
|
|
69GTS Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Feb 2007 Posts: 1138 Location: Bergen
|
Posted: Tue Jan 08, 2013 4:53 pm Post subject: |
|
|
Hei,
ja det er den jeg har, fins et plastdeksel til den og.
_________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
Back to top |
|
|
Zigma Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Oct 2008 Posts: 255 Location: Norway->Trondheim->Buvika
|
Posted: Sat Jun 01, 2013 1:22 pm Post subject: Lading ? |
|
|
Heisan mopar duds
Har vært rolig på forumet i det siste, men det skjer da lit her
Men jeg har fåt en problem med lading på Barracuden.
Det begynte med avbrent smeltesikkring i torpedokontakten, som førte til at al strøm forsvant. prøvde og jumpe sikringen med dertil kraftig gnistskur.
etter lit prøving så kunne jeg jumpe sikkringen vis jeg koblet fra lade uttaket på dynamoen (kunne da kjøre hjemm )
Så hva nå ?
Jo jeg fulkte oppskriftenpå siden her --> http://www.madelectrical.com/electricaltech/amp-gauges.shtml
Så med 30 amp. sikring på hoved strøm og 30 amp. sikring på lade uttak så alt ok ut, bilen ladet i ca: 5 sec. så røk sikringen til ladinga.
byttet sikring og den røk med det samme jeg satt på tenningen
Byttet til en annen dynamo fra dodge aspen. Alt så faktisk ut til og funger ladet ca: 13.7 volt og fungerte i flere dager. men nå har sikringen røket igjen og vil ikke holde ...............
ps. batteriet står i bagasjerommet, burde jeg trekke ladingen til bateriet ? nå så er ladingen koblet til startrelet.
|
|
Back to top |
|
|
Zigma Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Oct 2008 Posts: 255 Location: Norway->Trondheim->Buvika
|
Posted: Fri Jul 12, 2013 3:39 pm Post subject: |
|
|
huia
Da bærs det te Oppdal til helga streetlegal og ET/streetlegal.
Så får æ sjå om feskbila dug
|
|
Back to top |
|
|
69GTS Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Feb 2007 Posts: 1138 Location: Bergen
|
Posted: Fri Jul 12, 2013 4:23 pm Post subject: |
|
|
Zigma wrote: | huia
Da bærs det te Oppdal til helga streetlegal og ET/streetlegal.
Så får æ sjå om feskbila dug |
Lykke til, post gjerne noen bilder.
_________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
Back to top |
|
|
Zigma Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Oct 2008 Posts: 255 Location: Norway->Trondheim->Buvika
|
|
Back to top |
|
|
69daytona super_coupe
Joined: 28 May 2007 Posts: 534 Location: Goathouse, Modum
|
Posted: Mon Jul 15, 2013 2:34 pm Post subject: |
|
|
Ser ut som den har mye potensiale.
Med relativt høy 60.ft tid men med den farta
K-E
|
|
Back to top |
|
|
Zigma Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Oct 2008 Posts: 255 Location: Norway->Trondheim->Buvika
|
Posted: Tue Jul 16, 2013 10:46 am Post subject: Valvetrain & high rpm ? :D |
|
|
Heisan
Ja mopar duds nå er jeg lit rådløs, etter helgas dragrace på oppdal så har jeg drat på meg et seriøst problem.
Ventilflyt som har resultert i at to vippearmer ser ut som kjøttkake under og en støtstang løsnet (lå på siden av vippearma).
Det står en meget extrem kam i motoren se link under.
Frågan er vell hvilket valvtrain henger med på så mye løft og turtall ?
Jeg er ingen kam guru men lift 0.57/0.582 er vell ganske mye ?
Jeg liker oppsettet motoren dro noe sinnsykt på turtal, men bør jeg gå ned på kam for og få et mere holdbart oppsett ?
Turen bortover stripa:
giret ved ca: 6K de første turene, ble lit varm i trøya og giret ved ca: 7K fra 2 - 3 gir søkke ta for et spark i 3 gir
Se bilde hvem har produsert dette (det er alu vippearmer)
Kamen -> http://www.compcams.com/Company/CC/cam-specs/Details.aspx?csid=683&sb=2
|
|
Back to top |
|
|
69daytona super_coupe
Joined: 28 May 2007 Posts: 534 Location: Goathouse, Modum
|
Posted: Tue Jul 16, 2013 9:43 pm Post subject: |
|
|
Crane eller Harland sharp har alu vipper som holder...
Eller finn noen som lager i ductil(støpjern)
Det du opplever er et ganske vanlig problem i USA
5.7/5.80 er ikke veldig mye. Tror bestemt at Max Wedge Stage 111 hade det rett fra chrysler.....
K-E
|
|
Back to top |
|
|
Zigma Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Oct 2008 Posts: 255 Location: Norway->Trondheim->Buvika
|
Posted: Tue Jul 16, 2013 10:54 pm Post subject: |
|
|
69daytona wrote: | Crane eller Harland sharp har alu vipper som holder...
Eller finn noen som lager i ductil(støpjern)
Det du opplever er et ganske vanlig problem i USA
5.7/5.80 er ikke veldig mye. Tror bestemt at Max Wedge Stage 111 hade det rett fra chrysler.....
K-E |
Har i løpet av dagen tatt ut motor og begynt demontering, det er antyding til spon i olja så tar ikke sjansen uten full inspeksjon/rengjøring.
Har også lest lit i løpet av dagen og ser at 5.7/5.8 ikke er så mye løft
Har lest en del gode ord om Jesel og T&D valvetrain, men skal se nærmere på Crane og Harland Sharp
|
|
Back to top |
|
|
Zigma Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Oct 2008 Posts: 255 Location: Norway->Trondheim->Buvika
|
Posted: Thu Jul 18, 2013 1:37 pm Post subject: |
|
|
Hei
Skal prøve hvordan dropbox funker her
Jeg synes ikke kammen ser bra ut, mislykket innkjøring kanskje ?
|
|
Back to top |
|
|
69GTS Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Feb 2007 Posts: 1138 Location: Bergen
|
Posted: Fri Jul 19, 2013 10:12 am Post subject: |
|
|
Flotte tider
Har du satt opp vippetøyet med rette klaringene?
Det første som slår meg er at det kan vere at det har vert for liten klaring mellom ventil og vippearm.
Det står litt om dette her: http://www.compcams.com/v002/Pages/405/lifter-tech-faq.aspx
_________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
Back to top |
|
|
Zigma Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Oct 2008 Posts: 255 Location: Norway->Trondheim->Buvika
|
Posted: Fri Jul 19, 2013 12:22 pm Post subject: |
|
|
Hei
Det er ikke jeg som har satt opp motoren, så derfor plukker jeg den helt ned for inspeksjon og setter opp et nytt valvetrain.
Har bestilt en del motorverktøy blant annet måleur støt stang lengde sjekker.
Synes faktisk dette er lit gøy men det koster
|
|
Back to top |
|
|
Zigma Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Oct 2008 Posts: 255 Location: Norway->Trondheim->Buvika
|
Posted: Fri Jul 19, 2013 10:07 pm Post subject: |
|
|
hia
Til dere som er glad i bilder fra "save the stroker project"
|
|
Back to top |
|
|
|