View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zigma Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Oct 2008 Posts: 255 Location: Norway->Trondheim->Buvika
|
Posted: Tue Aug 14, 2012 10:21 pm Post subject: 68 Baracuda |
|
|
hui
Da vart det handlet "ny" bil get
Noen grumsette mobil bilder, mer bilder og info senere
|
|
Back to top |
|
|
Widing Hemisfærisk aktiv
Joined: 08 Jan 2005 Posts: 172 Location: Skedsmokorset
|
Posted: Tue Aug 14, 2012 10:56 pm Post subject: |
|
|
Grattis med flott bil. Motor og girkasse i denne da?
_________________ 70 'Cuda - 383 - A833 http://cuda.widing.biz/ |
|
Back to top |
|
|
Zigma Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Oct 2008 Posts: 255 Location: Norway->Trondheim->Buvika
|
Posted: Tue Aug 14, 2012 11:25 pm Post subject: |
|
|
Motor: 426 smalblock med Indy topper TTI headers etc.
Gear: racebygd 904 med manuelt hus fra J.W
Rear: 8.3/4" 4.30 utvekslig
Ganske artig oppset men kanskje ikke så cruise vennlig da
|
|
Back to top |
|
|
65 Valiant Hemisfærisk aktiv
Joined: 06 Mar 2007 Posts: 341 Location: Sande i Vestfold
|
Posted: Tue Aug 14, 2012 11:35 pm Post subject: |
|
|
Gratulerer med spennende A-body!
Er denne ombygget i Norge?
Jeg prøvekjørte en veldig lik bil som sto til salgs i Asker for ca 8 år siden. Helt original 318 bil i samme farger. Da var den nylig importert og ikke registrert enda så jeg har ikke noe reg nr.. Har lurt litt på hvor det ble av den bilen, så det hadde vært artig å finne ut om det kan være denne.
_________________ 1955 Desoto Diplomat 2d.sdn
1956 Plymouth Savoy 2d.sdn.
1965 Plymouth Valiant V100 4d.sdn.
1965 Plymouth Valiant V200 Wagon
1967 Dodge Dart GT 2d.ht. |
|
Back to top |
|
|
Zigma Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Oct 2008 Posts: 255 Location: Norway->Trondheim->Buvika
|
Posted: Wed Aug 15, 2012 12:13 am Post subject: |
|
|
55 Savoy wrote: | Gratulerer med spennende A-body!
Er denne ombygget i Norge?
Jeg prøvekjørte en veldig lik bil som sto til salgs i Asker for ca 8 år siden. Helt original 318 bil i samme farger. Da var den nylig importert og ikke registrert enda så jeg har ikke noe reg nr.. Har lurt litt på hvor det ble av den bilen, så det hadde vært artig å finne ut om det kan være denne. |
Hei
bilen ble kjøpt av en trønder fra et firma som importete bilen i 2004 (vollen truck & parts )
den var da helt original med ac. ps. og pw. bilen har vært brukt i sl. stort set helt siden den kom til Norge.
bilen er fremdeles original bortset fra drivverket og pannser
|
|
Back to top |
|
|
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Wed Aug 15, 2012 3:20 pm Post subject: |
|
|
Gratulerer med ny leikebil
Skikkelige saker det der
Rekna med det er en frisk sak det der,ja....
_________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
Back to top |
|
|
challenger 340 SixPack
Joined: 07 Jan 2005 Posts: 1753 Location: Hvam
|
Posted: Wed Aug 15, 2012 4:39 pm Post subject: |
|
|
Til lykke med vogna. Høres ut som den er potent for gode tider på SL
_________________ A beer is 5 short of a six-pack |
|
Back to top |
|
|
sbhemi Hemisfærisk aktiv
Joined: 15 Apr 2007 Posts: 258 Location: Kongsberg
|
Posted: Wed Aug 15, 2012 9:49 pm Post subject: Gratulerer med grombil der! |
|
|
Den bør være kjapp ut fra startblokka med dekk som sitter
_________________ 8 barrel is more fun |
|
Back to top |
|
|
65 Valiant Hemisfærisk aktiv
Joined: 06 Mar 2007 Posts: 341 Location: Sande i Vestfold
|
Posted: Wed Aug 15, 2012 11:44 pm Post subject: |
|
|
[quote="Zigma
Hei
bilen ble kjøpt av en trønder fra et firma som importete bilen i 2004 (vollen truck & parts )
den var da helt original med ac. ps. og pw. bilen har vært brukt i sl. stort set helt siden den kom til Norge.
bilen er fremdeles original bortset fra drivverket og pannser[/quote]
Kult!
Det er definitivt snakk om samme bilen. Det var Hos Vollen Truck & Parts jeg prøvekjørte den. Har en del bilder jeg tok av bilen den gang. Om det er av interesse kan jeg få scannet og sendt dem til deg en dag.
_________________ 1955 Desoto Diplomat 2d.sdn
1956 Plymouth Savoy 2d.sdn.
1965 Plymouth Valiant V100 4d.sdn.
1965 Plymouth Valiant V200 Wagon
1967 Dodge Dart GT 2d.ht. |
|
Back to top |
|
|
Zigma Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Oct 2008 Posts: 255 Location: Norway->Trondheim->Buvika
|
Posted: Fri Aug 17, 2012 11:36 pm Post subject: |
|
|
@ 55 Savoy
tøft kunne vært artig og se bilder fra den tiden ja, post gjerne bildene her eller send de til meg
|
|
Back to top |
|
|
Zigma Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Oct 2008 Posts: 255 Location: Norway->Trondheim->Buvika
|
Posted: Sun Aug 26, 2012 11:39 am Post subject: |
|
|
hi
tiden går og jeg er ikke så mye på data for tiden, har fåt prøvd bilen lit og begynner og bli kjent med den. den går meget godt men det er så rart med det jeg kunne faktisk tenkt meg mere pulver i den, regner med det er en tunings sak og kanskje kamm bytte som må til.
noen små problemer er det jo med gamle biler da. det er originale tromelbremser forran og du hildrande du her må virkelig trø og bilen styrer veldig med bakenden under pådrag dårlige foringef og slappe fjerer.
lit skummelt her en dag da jeg fik ledningsbrann og bilen stoppet, da er det bare og holde hodet kaldt og koble fra bateriet, det viste seg at det var kortslutning i hovedstrøm kabelen langs rattstamen, bilen funker greit nå etter en liten bypass opperasjon
jeg skal poste kamdata sener så får vi se om det er noen kloke råd og få
meep meep
|
|
Back to top |
|
|
Zigma Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Oct 2008 Posts: 255 Location: Norway->Trondheim->Buvika
|
|
Back to top |
|
|
Zigma Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Oct 2008 Posts: 255 Location: Norway->Trondheim->Buvika
|
Posted: Thu Aug 30, 2012 4:17 pm Post subject: |
|
|
|
|
Back to top |
|
|
69GTS Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Feb 2007 Posts: 1138 Location: Bergen
|
Posted: Sat Sep 01, 2012 9:52 am Post subject: |
|
|
Hei gratulerer med ny bil
Ikke mye tvil om at den bilen er bygget med en ting for øye, 200m rett fram .
Kammen er jo race, med virke område mellom 4 og 7000rpm går ut fra at converteren er rimlig slem den og stall på mellom 3 og 4000rpm tipper jeg.
Sikkert overflod av krefter i motoren, men problemet er at alt skjer over 4000rpm og sikkert veldig vanskelig å få hjulene til å feste.
Tror bilen trenger mere tuning av understellet enn motoren for å få den optimal. (Har vel samme problem med Barracuden min, masse power men det mest går opp i røyk og liten framdrift )
_________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
Back to top |
|
|
Zigma Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Oct 2008 Posts: 255 Location: Norway->Trondheim->Buvika
|
Posted: Sun Jan 06, 2013 10:38 am Post subject: |
|
|
Hi
Sola har snudd og våren nermer seg Sitter og funderer lit på en solid og presis gulvskifter til Barracudaen.
Manuelt ventilhus på kjerra så den må være presis og "banke" oppover i girene
Noen som kan enbefale en skifter kanskje
|
|
Back to top |
|
|
|