Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

68 Baracuda
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Din egen Mopar
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zigma
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Oct 2008
Posts: 255
Location: Norway->Trondheim->Buvika

PostPosted: Tue Aug 14, 2012 10:21 pm    Post subject: 68 Baracuda Reply with quote

hui

Da vart det handlet "ny" bil get Very Happy

Noen grumsette mobil bilder, mer bilder og info senere Wink



2012-08-08 21.32.50.jpg
 Description:
brom brom :D
 Filesize:  111.24 KB
 Viewed:  32382 Time(s)

2012-08-08 21.32.50.jpg

Klick here to see the Image in full size.




2012-08-08 21.32.27.jpg
 Description:
 Filesize:  133.08 KB
 Viewed:  32382 Time(s)

2012-08-08 21.32.27.jpg

Klick here to see the Image in full size.




2012-08-08 21.32.07.jpg
 Description:
 Filesize:  135.62 KB
 Viewed:  32382 Time(s)

2012-08-08 21.32.07.jpg

Klick here to see the Image in full size.



Back to top
View user's profile Send private message
Widing
Hemisfærisk aktiv


Joined: 08 Jan 2005
Posts: 172
Location: Skedsmokorset

PostPosted: Tue Aug 14, 2012 10:56 pm    Post subject: Reply with quote

Grattis med flott bil. Motor og girkasse i denne da?
_________________
70 'Cuda - 383 - A833 http://cuda.widing.biz/
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zigma
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Oct 2008
Posts: 255
Location: Norway->Trondheim->Buvika

PostPosted: Tue Aug 14, 2012 11:25 pm    Post subject: Reply with quote

Motor: 426 smalblock med Indy topper TTI headers etc.
Gear: racebygd 904 med manuelt hus fra J.W
Rear: 8.3/4" 4.30 utvekslig

Ganske artig oppset Twisted Evil men kanskje ikke så cruise vennlig da Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
65 Valiant
Hemisfærisk aktiv


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 341
Location: Sande i Vestfold

PostPosted: Tue Aug 14, 2012 11:35 pm    Post subject: Reply with quote

Gratulerer med spennende A-body!

Er denne ombygget i Norge?
Jeg prøvekjørte en veldig lik bil som sto til salgs i Asker for ca 8 år siden. Helt original 318 bil i samme farger. Da var den nylig importert og ikke registrert enda så jeg har ikke noe reg nr.. Har lurt litt på hvor det ble av den bilen, så det hadde vært artig å finne ut om det kan være denne.

_________________
1955 Desoto Diplomat 2d.sdn
1956 Plymouth Savoy 2d.sdn.
1965 Plymouth Valiant V100 4d.sdn.
1965 Plymouth Valiant V200 Wagon
1967 Dodge Dart GT 2d.ht.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zigma
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Oct 2008
Posts: 255
Location: Norway->Trondheim->Buvika

PostPosted: Wed Aug 15, 2012 12:13 am    Post subject: Reply with quote

55 Savoy wrote:
Gratulerer med spennende A-body!

Er denne ombygget i Norge?
Jeg prøvekjørte en veldig lik bil som sto til salgs i Asker for ca 8 år siden. Helt original 318 bil i samme farger. Da var den nylig importert og ikke registrert enda så jeg har ikke noe reg nr.. Har lurt litt på hvor det ble av den bilen, så det hadde vært artig å finne ut om det kan være denne.


Hei
bilen ble kjøpt av en trønder fra et firma som importete bilen i 2004 (vollen truck & parts )
den var da helt original med ac. ps. og pw. bilen har vært brukt i sl. stort set helt siden den kom til Norge.
bilen er fremdeles original bortset fra drivverket og pannser
Back to top
View user's profile Send private message
Smallblock Power E-body
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Jan 2008
Posts: 705
Location: Stadlandet,,Norway

PostPosted: Wed Aug 15, 2012 3:20 pm    Post subject: Reply with quote

Gratulerer med ny leikebil Laughing

Skikkelige saker det der Wink
Rekna med det er en frisk sak det der,ja....

_________________
1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340
Back to top
View user's profile Send private message
challenger
340 SixPack


Joined: 07 Jan 2005
Posts: 1753
Location: Hvam

PostPosted: Wed Aug 15, 2012 4:39 pm    Post subject: Reply with quote

Til lykke med vogna. Høres ut som den er potent for gode tider på SL Very Happy
_________________
A beer is 5 short of a six-pack
Back to top
View user's profile Send private message
sbhemi
Hemisfærisk aktiv


Joined: 15 Apr 2007
Posts: 258
Location: Kongsberg

PostPosted: Wed Aug 15, 2012 9:49 pm    Post subject: Gratulerer med grombil der! Reply with quote

Den bør være kjapp ut fra startblokka med dekk som sitter Very Happy
_________________
8 barrel is more fun
Back to top
View user's profile Send private message
65 Valiant
Hemisfærisk aktiv


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 341
Location: Sande i Vestfold

PostPosted: Wed Aug 15, 2012 11:44 pm    Post subject: Reply with quote

[quote="Zigma
Hei
bilen ble kjøpt av en trønder fra et firma som importete bilen i 2004 (vollen truck & parts )
den var da helt original med ac. ps. og pw. bilen har vært brukt i sl. stort set helt siden den kom til Norge.
bilen er fremdeles original bortset fra drivverket og pannser[/quote]

Kult!
Det er definitivt snakk om samme bilen. Det var Hos Vollen Truck & Parts jeg prøvekjørte den. Har en del bilder jeg tok av bilen den gang. Om det er av interesse kan jeg få scannet og sendt dem til deg en dag.

_________________
1955 Desoto Diplomat 2d.sdn
1956 Plymouth Savoy 2d.sdn.
1965 Plymouth Valiant V100 4d.sdn.
1965 Plymouth Valiant V200 Wagon
1967 Dodge Dart GT 2d.ht.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zigma
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Oct 2008
Posts: 255
Location: Norway->Trondheim->Buvika

PostPosted: Fri Aug 17, 2012 11:36 pm    Post subject: Reply with quote

@ 55 Savoy
tøft kunne vært artig og se bilder fra den tiden ja, post gjerne bildene her eller send de til meg
Back to top
View user's profile Send private message
Zigma
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Oct 2008
Posts: 255
Location: Norway->Trondheim->Buvika

PostPosted: Sun Aug 26, 2012 11:39 am    Post subject: Reply with quote

hi
tiden går og jeg er ikke så mye på data for tiden, har fåt prøvd bilen lit og begynner og bli kjent med den. den går meget godt Very Happy men det er så rart med det jeg kunne faktisk tenkt meg mere pulver i den, regner med det er en tunings sak og kanskje kamm bytte som må til.

noen små problemer er det jo med gamle biler da. det er originale tromelbremser forran og du hildrande du her må virkelig trø Smile og bilen styrer veldig med bakenden under pådrag dårlige foringef og slappe fjerer.

lit skummelt her en dag da jeg fik ledningsbrann og bilen stoppet, da er det bare og holde hodet kaldt og koble fra bateriet, det viste seg at det var kortslutning i hovedstrøm kabelen langs rattstamen, bilen funker greit nå etter en liten bypass opperasjon

jeg skal poste kamdata sener så får vi se om det er noen kloke råd og få Razz

meep meep
Back to top
View user's profile Send private message
Zigma
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Oct 2008
Posts: 255
Location: Norway->Trondheim->Buvika

PostPosted: Sun Aug 26, 2012 5:00 pm    Post subject: Reply with quote

her e kammen som ska sit i bila Shocked
http://www.compcams.com/Company/CC/cam-specs/Details.aspx?csid=683&sb=0

noen camexperter her ?
Back to top
View user's profile Send private message
Zigma
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Oct 2008
Posts: 255
Location: Norway->Trondheim->Buvika

PostPosted: Thu Aug 30, 2012 4:17 pm    Post subject: Reply with quote

Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
69GTS
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Feb 2007
Posts: 1138
Location: Bergen

PostPosted: Sat Sep 01, 2012 9:52 am    Post subject: Reply with quote

Hei gratulerer med ny bil Cool

Ikke mye tvil om at den bilen er bygget med en ting for øye, 200m rett fram Very Happy .

Kammen er jo race, med virke område mellom 4 og 7000rpm går ut fra at converteren er rimlig slem den og stall på mellom 3 og 4000rpm tipper jeg.

Sikkert overflod av krefter i motoren, men problemet er at alt skjer over 4000rpm og sikkert veldig vanskelig å få hjulene til å feste. Smile

Tror bilen trenger mere tuning av understellet enn motoren for å få den optimal. (Har vel samme problem med Barracuden min, masse power men det mest går opp i røyk og liten framdrift Sad )

_________________
72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499
Back to top
View user's profile Send private message
Zigma
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Oct 2008
Posts: 255
Location: Norway->Trondheim->Buvika

PostPosted: Sun Jan 06, 2013 10:38 am    Post subject: Reply with quote

Hi

Sola har snudd og våren nermer seg Very Happy Sitter og funderer lit på en solid og presis gulvskifter til Barracudaen.

Manuelt ventilhus på kjerra så den må være presis og "banke" oppover i girene Twisted Evil

Noen som kan enbefale en skifter kanskje Question
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Din egen Mopar All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group