Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

68 Baracuda
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Din egen Mopar
View previous topic :: View next topic  
Author Message
69GTS
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Feb 2007
Posts: 1138
Location: Bergen

PostPosted: Sun Jan 06, 2013 11:46 pm    Post subject: Reply with quote

Jeg bruker en Turbo Action shifter i min Barracuda, veldig fornøyd med den.
Hadde egentlig en B&M ratchet shifter men siden jeg ikke hadde reversert ventilhus valgte jeg ikke å bruke den.

_________________
72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499
Back to top
View user's profile Send private message
Zigma
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Oct 2008
Posts: 255
Location: Norway->Trondheim->Buvika

PostPosted: Tue Jan 08, 2013 12:46 am    Post subject: Reply with quote

@ 69GTS slik en du mener sikkert www.summitracing.com/parts/TAC-70001B/A%20Body%20Floor%20Gearshift%20Control%20Automatic%20%282%29


Kommer neppe til og montere noe B&m rammel i bila flere ganger -hehe
Back to top
View user's profile Send private message
69GTS
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Feb 2007
Posts: 1138
Location: Bergen

PostPosted: Tue Jan 08, 2013 4:53 pm    Post subject: Reply with quote

Hei,
ja det er den jeg har, fins et plastdeksel til den og.

_________________
72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499
Back to top
View user's profile Send private message
Zigma
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Oct 2008
Posts: 255
Location: Norway->Trondheim->Buvika

PostPosted: Sat Jun 01, 2013 1:22 pm    Post subject: Lading ? Reply with quote

Heisan mopar duds

Har vært rolig på forumet i det siste, men det skjer da lit her Smile

Men jeg har fåt en problem med lading på Barracuden.

Det begynte med avbrent smeltesikkring i torpedokontakten, som førte til at al strøm forsvant. prøvde og jumpe sikringen med dertil kraftig gnistskur.

etter lit prøving så kunne jeg jumpe sikkringen vis jeg koblet fra lade uttaket på dynamoen (kunne da kjøre hjemm )

Så hva nå ?

Jo jeg fulkte oppskriftenpå siden her --> http://www.madelectrical.com/electricaltech/amp-gauges.shtml

Så med 30 amp. sikring på hoved strøm og 30 amp. sikring på lade uttak så alt ok ut, bilen ladet i ca: 5 sec. så røk sikringen til ladinga.

byttet sikring og den røk med det samme jeg satt på tenningen Evil or Very Mad
Byttet til en annen dynamo fra dodge aspen. Alt så faktisk ut til og funger ladet ca: 13.7 volt og fungerte i flere dager. men nå har sikringen røket igjen og vil ikke holde ............... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Twisted Evil

ps. batteriet står i bagasjerommet, burde jeg trekke ladingen til bateriet ? nå så er ladingen koblet til startrelet.
Back to top
View user's profile Send private message
Zigma
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Oct 2008
Posts: 255
Location: Norway->Trondheim->Buvika

PostPosted: Fri Jul 12, 2013 3:39 pm    Post subject: Reply with quote

huia

Da bærs det te Oppdal til helga streetlegal og ET/streetlegal.

Så får æ sjå om feskbila dug Wink
Back to top
View user's profile Send private message
69GTS
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Feb 2007
Posts: 1138
Location: Bergen

PostPosted: Fri Jul 12, 2013 4:23 pm    Post subject: Reply with quote

Zigma wrote:
huia

Da bærs det te Oppdal til helga streetlegal og ET/streetlegal.

Så får æ sjå om feskbila dug Wink


Lykke til, post gjerne noen bilder.

_________________
72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499
Back to top
View user's profile Send private message
Zigma
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Oct 2008
Posts: 255
Location: Norway->Trondheim->Buvika

PostPosted: Mon Jul 15, 2013 12:33 pm    Post subject: Dragrace Oppdal 2013 Reply with quote

Hui

Lørdag regnet bort Evil or Very Mad

Søndag ble det masse kjøring Very Happy

En av mine lapper



2013-07-15 11.04.13.png
 Description:
 Filesize:  92.46 KB
 Viewed:  22330 Time(s)

2013-07-15 11.04.13.png

Klick here to see the Image in full size.



Back to top
View user's profile Send private message
69daytona
super_coupe


Joined: 28 May 2007
Posts: 534
Location: Goathouse, Modum

PostPosted: Mon Jul 15, 2013 2:34 pm    Post subject: Reply with quote

Ser ut som den har mye potensiale.

Med relativt høy 60.ft tid men med den farta Very Happy Very Happy

K-E
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zigma
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Oct 2008
Posts: 255
Location: Norway->Trondheim->Buvika

PostPosted: Tue Jul 16, 2013 10:46 am    Post subject: Valvetrain & high rpm ? :D Reply with quote

Heisan

Ja mopar duds nå er jeg lit rådløs, etter helgas dragrace på oppdal så har jeg drat på meg et seriøst problem.

Ventilflyt som har resultert i at to vippearmer ser ut som kjøttkake under og en støtstang løsnet (lå på siden av vippearma).

Det står en meget extrem kam i motoren se link under.
Frågan er vell hvilket valvtrain henger med på så mye løft og turtall ?

Jeg er ingen kam guru men lift 0.57/0.582 er vell ganske mye ?

Jeg liker oppsettet motoren dro noe sinnsykt på turtal, men bør jeg gå ned på kam for og få et mere holdbart oppsett ?

Turen bortover stripa:
giret ved ca: 6K de første turene, ble lit varm i trøya og giret ved ca: 7K fra 2 - 3 gir søkke ta for et spark i 3 gir Very Happy

Se bilde hvem har produsert dette (det er alu vippearmer)

Kamen -> http://www.compcams.com/Company/CC/cam-specs/Details.aspx?csid=683&sb=2



vtrain.jpeg
 Description:
 Filesize:  27.83 KB
 Viewed:  22292 Time(s)

vtrain.jpeg

Klick here to see the Image in full size.



Back to top
View user's profile Send private message
69daytona
super_coupe


Joined: 28 May 2007
Posts: 534
Location: Goathouse, Modum

PostPosted: Tue Jul 16, 2013 9:43 pm    Post subject: Reply with quote

Crane eller Harland sharp har alu vipper som holder...
Eller finn noen som lager i ductil(støpjern)


Det du opplever er et ganske vanlig problem i USA


5.7/5.80 er ikke veldig mye. Tror bestemt at Max Wedge Stage 111 hade det rett fra chrysler.....

K-E
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zigma
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Oct 2008
Posts: 255
Location: Norway->Trondheim->Buvika

PostPosted: Tue Jul 16, 2013 10:54 pm    Post subject: Reply with quote

69daytona wrote:
Crane eller Harland sharp har alu vipper som holder...
Eller finn noen som lager i ductil(støpjern)


Det du opplever er et ganske vanlig problem i USA


5.7/5.80 er ikke veldig mye. Tror bestemt at Max Wedge Stage 111 hade det rett fra chrysler.....

K-E


Har i løpet av dagen tatt ut motor og begynt demontering, det er antyding til spon i olja så tar ikke sjansen uten full inspeksjon/rengjøring.
Har også lest lit i løpet av dagen og ser at 5.7/5.8 ikke er så mye løft Surprised

Har lest en del gode ord om Jesel og T&D valvetrain, men skal se nærmere på Crane og Harland Sharp Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Zigma
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Oct 2008
Posts: 255
Location: Norway->Trondheim->Buvika

PostPosted: Thu Jul 18, 2013 1:37 pm    Post subject: Reply with quote

Hei

Skal prøve hvordan dropbox funker her Wink

Jeg synes ikke kammen ser bra ut, mislykket innkjøring kanskje ?

Back to top
View user's profile Send private message
69GTS
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Feb 2007
Posts: 1138
Location: Bergen

PostPosted: Fri Jul 19, 2013 10:12 am    Post subject: Reply with quote

Flotte tider Very Happy
Har du satt opp vippetøyet med rette klaringene?
Det første som slår meg er at det kan vere at det har vert for liten klaring mellom ventil og vippearm.
Det står litt om dette her: http://www.compcams.com/v002/Pages/405/lifter-tech-faq.aspx

_________________
72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499
Back to top
View user's profile Send private message
Zigma
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Oct 2008
Posts: 255
Location: Norway->Trondheim->Buvika

PostPosted: Fri Jul 19, 2013 12:22 pm    Post subject: Reply with quote

69GTS wrote:
Flotte tider Very Happy
Har du satt opp vippetøyet med rette klaringene?
Det første som slår meg er at det kan vere at det har vert for liten klaring mellom ventil og vippearm.
Det står litt om dette her: http://www.compcams.com/v002/Pages/405/lifter-tech-faq.aspx


Hei

Det er ikke jeg som har satt opp motoren, så derfor plukker jeg den helt ned for inspeksjon og setter opp et nytt valvetrain.

Har bestilt en del motorverktøy blant annet måleur støt stang lengde sjekker.

Synes faktisk dette er lit gøy Very Happy men det koster Shocked
Back to top
View user's profile Send private message
Zigma
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Oct 2008
Posts: 255
Location: Norway->Trondheim->Buvika

PostPosted: Fri Jul 19, 2013 10:07 pm    Post subject: Reply with quote

hia

Til dere som er glad i bilder fra "save the stroker project" Cool

















Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Din egen Mopar All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group