Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Dodge Charger prosjekt

Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Charger72
Rekke-firer

PostPosted: Thu Aug 16, 2012 8:13 pm    Post subject: Dodge Charger prosjekt Reply with quote

Vel, her er mitt prosjekt. Allerede nevnt i en annen kategori, men jeg kommer til å lure på så mange ting at det er like greit å samle alt på et sted.

Bilen er en nyinnkjøpt 1972 Charger 318 SE (eller 1973 i henhold til VIN?). Fargen er ikke trøtt, men det er motoren Wink

Det er vel mer eller mindre min første prosjektbil, og den første jeg har tenkt å mekke på siden midten av nittitallet. Er redd det kommer til å bli en bratt lærekurve! Den skal ikke brukes på vinteren, håper det blir tid til litt seriøs jobbing da.

Ellers er planen vel omtrent som følger:

På "kort" sikt:

- Ny motor (i løpet av et par uker). Den er rett og slett for dau den som sitter i... Den skal heldigvis Øyvind Mostad ta seg av, så det er nok i gode hender.
- Hjul/felger. Ikke 100% fornøyd med stuk eller utseende nå, blir litt intensiv surfing på nett fremover. Jeg liker både "svarte stålfelger med krom kapsel", og moderne 20 tommere. Ikke helt sikker på hva jeg ønsker meg.
- Fortløpende utbedring av småfeil som allerede eksisterer, eller dukker opp.
- Bytte en del slitedeler (bremseklosser etc)
- Montere setebelter i baksetet.
- Fjerne "pukler" på støtfangere, flytte de nærmere inntil karosseriet.
- "smoothe" ut karosseriet. Ikke helt sikker på hvor mye lister og pynt jeg skal fjerne, må ta det litt på sparket.
- Angripe litt rust, og legge på en "midlertidig" svart lakk. Bilen er litt vel lilla for meg, selv om datteren min synes den var flott!
- Rense interiør, bytte tepper og lakke så mye som mulig svart. Bytte trekk på seter. Ønsker et mørkt interiør foreløpig, men defintiivt på lavt budsjett.

På "lang" sikt:

- Øke mekanisk standard på hele drivlinje (så fremt kasse og akslinger holder så lenge...)
- Bedre veiegenskaper (understell og bremser).
- Bytte seter, og "modernisere" interiøret litt.
- "Skikkelig" rustjobbing og lakk.

Budsjettet er planlagt meget nøye: bruke "alt som er til overs..." - vi får se hvor langt jeg kommer Wink[/img]

chargerpurple_small.jpg
 Description:
 Filesize:  183.92 KB
 Viewed:  8232 Time(s)

chargerpurple_small.jpg

Klick here to see the Image in full size.

Back to top
View user's profile Send private message
challenger
340 SixPack

PostPosted: Fri Aug 17, 2012 10:20 am    Post subject: Reply with quote

Du var kjapp på avtrekkeren med ny motor! Det blir spennende å følge med i tråden her Laughing

Prøv å få deg ein tur til Elverum på mopartreffet førstkommende lørdag. (Oi, det er visst i morgen allerede) Masse inspirasjon å få der Idea

Widing
Hemisfærisk aktiv

PostPosted: Sat Aug 18, 2012 12:18 am    Post subject: Reply with quote

Høres veldig bra ut dette Smile

Du har en 73-74 model fasong på bilen. Du ser det best på bakre sideruter. De har en helt annen form i 71-72.

Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum