Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

1999-2004 durango
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Øvrige modeller
View previous topic :: View next topic  
Author Message
MoparNilsen
sunglasses on


Joined: 09 Jul 2012
Posts: 38
Location: 7252 Dolmøy

PostPosted: Thu Aug 30, 2012 10:21 pm    Post subject: 1999-2004 durango Reply with quote

Hei. Lurer på å kjøpe en Durango. Noen som har gode,eller dårlige erfaringer? hva er ett ærli forbruk på dem? Hva må til for å eventuelt nedklasse disse fra lett lastebil til personbil kl B?
Back to top
View user's profile Send private message
Jono
392 HEMI


Joined: 10 May 2011
Posts: 63

PostPosted: Sat Sep 01, 2012 9:52 pm    Post subject: Reply with quote

Hei. Er vel å prøve itte kjøpe en 4,7l. Har vel vært et kamaksel problem og noe annet med den,men den er jo tysk produsert så er vel derfor. Very Happy
_________________
Mopar or no car.
1984 Dodge ram w150 Step Side
1958 Coronet 2d ht.
1971 Barracuda cab
2003 Dodge Ram Cummings
Back to top
View user's profile Send private message
69daytona
super_coupe


Joined: 28 May 2007
Posts: 534
Location: Goathouse, Modum

PostPosted: Sun Sep 02, 2012 1:40 pm    Post subject: Reply with quote

Har også hørt litt forskjellig om 4.7 .

MEN DE ER IKKE TYSKE.....

Made in USA Detroit Michigan
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MoparNilsen
sunglasses on


Joined: 09 Jul 2012
Posts: 38
Location: 7252 Dolmøy

PostPosted: Mon Sep 03, 2012 12:04 am    Post subject: Reply with quote

Takk for tipsene. Jeg har sett mest på 5.9 magnum...
Back to top
View user's profile Send private message
tommyhok
classic american


Joined: 02 Apr 2008
Posts: 24
Location: oppegård

PostPosted: Mon Sep 03, 2012 3:47 pm    Post subject: durango Reply with quote

fattern har en 2002 durango 4.7 skikkelig god bil å kjøre Very Happy målt den til 1.3 pr mil
lite problemer med den egentlig, bytta endeledd og kalippere
ellers bare normal service, Very Happy
fikk nedergga denne til personbil b fører kort med 7 sitteplasser, måtte ordnes på autonova men da må det være en truckmaster
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
69daytona
super_coupe


Joined: 28 May 2007
Posts: 534
Location: Goathouse, Modum

PostPosted: Mon Sep 03, 2012 6:40 pm    Post subject: Reply with quote

Hadde 5.9 i ZJ min (Jeep G C)

Og personlig syns jeg de er bedre og kjøre en 4.7 og 5.7 Hemi.

Har mye mer dreimoment på lavt turtal.

Også er det en mye enklere motor en 4.7 og tildels 5.7 hemi

Så du har min fulle støte der.

K-E
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
challenger
340 SixPack


Joined: 07 Jan 2005
Posts: 1753
Location: Hvam

PostPosted: Tue Sep 04, 2012 5:51 pm    Post subject: Reply with quote

Eg har hatt min sida 2007, 1999-modell 5,9 V8. Den har 3.92 utveksling bak p.g.a. option-gruppe (trailer tow?) og 31x10,5 - 15 dekk originalt. Desse to elementa bidrar ikkje til økonomiløp, og på jevn landeveiskjøring har computeren vist 1,2 på det beste. Daglig småkjøring eller landevei over 90 km/h flytter forbruket til mellom 1,5 og 1,8. Eg syns bilen har vist seg veldig driftssikker og hatt lite uforutsette utgifter. Bærekuler og forstillingsdeler er utsatt. Bærekulene mine var bytta allerede på 40-50.000 km, før eg kjøpte den. Heile forstillinga er utrusta med "gammeldagse" smørenipler og smøreskjemaet er viktig å følge for å få dette til å vare. Smørenipler veit ikkje den jevne nordmann om lenger så det er nok mange som har blitt ignorert og tidlig utslitt her. Bilen har stoppa for meg langs vegen èin gang, når coilen ga opp. Ellers har eg bytta diverse sensorer i motorstyringa, men dette er heller ingen kostbare saker. Og bilene er veldig sensitive for batterier som begynner å bli dårlig eller dårlige jordingspunkter. Det kan vise seg i ulike elektronikkfeil/motorstyringsfeil og elektrisk utstyr på bilen. Kjem ikkje på negative erfaringer i farta. Bladfjærene på min er muligens stivere som følge av trailer-tow pakken, den gir i hvert fall litt tungbil følelse på ujevn veg, det blir behageligere med litt last i bilen. Og så irriterer det meg bittelitt at det er åpent fra hjulkassene og inn til motorrommet, det blir så fort skittent her.
_________________
A beer is 5 short of a six-pack
Back to top
View user's profile Send private message
MoparNilsen
sunglasses on


Joined: 09 Jul 2012
Posts: 38
Location: 7252 Dolmøy

PostPosted: Thu Sep 06, 2012 7:46 pm    Post subject: Reply with quote

Takk fer svaran Smile . E d nån såm veit kor æ finn d h&$%# nox utslippe den der staten absolutt ska ha v innførsel av bil? fant faktisk ett par bila i sværri å i usa..... Cool
Back to top
View user's profile Send private message
69daytona
super_coupe


Joined: 28 May 2007
Posts: 534
Location: Goathouse, Modum

PostPosted: Thu Sep 06, 2012 8:00 pm    Post subject: Reply with quote

Avgiftene kommer til og døde deg......
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MoparNilsen
sunglasses on


Joined: 09 Jul 2012
Posts: 38
Location: 7252 Dolmøy

PostPosted: Thu Sep 06, 2012 8:55 pm    Post subject: Reply with quote

d æ frøkte sju Confused
Back to top
View user's profile Send private message
challenger
340 SixPack


Joined: 07 Jan 2005
Posts: 1753
Location: Hvam

PostPosted: Fri Sep 07, 2012 9:42 am    Post subject: Reply with quote

Med mindre du skal ha ein heilt spesiell utgave , som Shelby Durango, vil eingangsavgiften ta drepen på all importlyst. Confused
_________________
A beer is 5 short of a six-pack
Back to top
View user's profile Send private message
MoparNilsen
sunglasses on


Joined: 09 Jul 2012
Posts: 38
Location: 7252 Dolmøy

PostPosted: Fri Sep 07, 2012 2:45 pm    Post subject: Reply with quote

D va faktisk ett par slike æ ha sett på ja Cool Nydeli bil Razz
Back to top
View user's profile Send private message
challenger
340 SixPack


Joined: 07 Jan 2005
Posts: 1753
Location: Hvam

PostPosted: Sat Sep 08, 2012 8:46 am    Post subject: Reply with quote

Det hadde vært interessant å sett ein sånn i Norge så eg håper du får det til! Antagelig dreper avgiftene lysta på ein sånn også Crying or Very sad
_________________
A beer is 5 short of a six-pack
Back to top
View user's profile Send private message
69daytona
super_coupe


Joined: 28 May 2007
Posts: 534
Location: Goathouse, Modum

PostPosted: Sat Sep 08, 2012 11:20 am    Post subject: Reply with quote

Det hadde helt klart vært gull Cool Cool

Sist jeg så på avgifter på 98 Ram med 360 tror jeg jeg havna på 220000 eller noe der omkring som varebil....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
69daytona
super_coupe


Joined: 28 May 2007
Posts: 534
Location: Goathouse, Modum

PostPosted: Sun Sep 30, 2012 9:35 pm    Post subject: Reply with quote

Har det blit bil enda?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Øvrige modeller All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group