View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
MoparNilsen sunglasses on
Joined: 09 Jul 2012 Posts: 38 Location: 7252 Dolmøy
|
Posted: Thu Aug 30, 2012 10:21 pm Post subject: 1999-2004 durango |
|
|
Hei. Lurer på å kjøpe en Durango. Noen som har gode,eller dårlige erfaringer? hva er ett ærli forbruk på dem? Hva må til for å eventuelt nedklasse disse fra lett lastebil til personbil kl B? |
|
Back to top |
|
|
Jono 392 HEMI
Joined: 10 May 2011 Posts: 63
|
Posted: Sat Sep 01, 2012 9:52 pm Post subject: |
|
|
Hei. Er vel å prøve itte kjøpe en 4,7l. Har vel vært et kamaksel problem og noe annet med den,men den er jo tysk produsert så er vel derfor. _________________ Mopar or no car.
1984 Dodge ram w150 Step Side
1958 Coronet 2d ht.
1971 Barracuda cab
2003 Dodge Ram Cummings |
|
Back to top |
|
|
69daytona super_coupe
Joined: 28 May 2007 Posts: 534 Location: Goathouse, Modum
|
Posted: Sun Sep 02, 2012 1:40 pm Post subject: |
|
|
Har også hørt litt forskjellig om 4.7 .
MEN DE ER IKKE TYSKE.....
Made in USA Detroit Michigan |
|
Back to top |
|
|
MoparNilsen sunglasses on
Joined: 09 Jul 2012 Posts: 38 Location: 7252 Dolmøy
|
Posted: Mon Sep 03, 2012 12:04 am Post subject: |
|
|
Takk for tipsene. Jeg har sett mest på 5.9 magnum... |
|
Back to top |
|
|
tommyhok classic american
Joined: 02 Apr 2008 Posts: 24 Location: oppegård
|
Posted: Mon Sep 03, 2012 3:47 pm Post subject: durango |
|
|
fattern har en 2002 durango 4.7 skikkelig god bil å kjøre målt den til 1.3 pr mil
lite problemer med den egentlig, bytta endeledd og kalippere
ellers bare normal service,
fikk nedergga denne til personbil b fører kort med 7 sitteplasser, måtte ordnes på autonova men da må det være en truckmaster |
|
Back to top |
|
|
69daytona super_coupe
Joined: 28 May 2007 Posts: 534 Location: Goathouse, Modum
|
Posted: Mon Sep 03, 2012 6:40 pm Post subject: |
|
|
Hadde 5.9 i ZJ min (Jeep G C)
Og personlig syns jeg de er bedre og kjøre en 4.7 og 5.7 Hemi.
Har mye mer dreimoment på lavt turtal.
Også er det en mye enklere motor en 4.7 og tildels 5.7 hemi
Så du har min fulle støte der.
K-E |
|
Back to top |
|
|
challenger 340 SixPack
Joined: 07 Jan 2005 Posts: 1753 Location: Hvam
|
Posted: Tue Sep 04, 2012 5:51 pm Post subject: |
|
|
Eg har hatt min sida 2007, 1999-modell 5,9 V8. Den har 3.92 utveksling bak p.g.a. option-gruppe (trailer tow?) og 31x10,5 - 15 dekk originalt. Desse to elementa bidrar ikkje til økonomiløp, og på jevn landeveiskjøring har computeren vist 1,2 på det beste. Daglig småkjøring eller landevei over 90 km/h flytter forbruket til mellom 1,5 og 1,8. Eg syns bilen har vist seg veldig driftssikker og hatt lite uforutsette utgifter. Bærekuler og forstillingsdeler er utsatt. Bærekulene mine var bytta allerede på 40-50.000 km, før eg kjøpte den. Heile forstillinga er utrusta med "gammeldagse" smørenipler og smøreskjemaet er viktig å følge for å få dette til å vare. Smørenipler veit ikkje den jevne nordmann om lenger så det er nok mange som har blitt ignorert og tidlig utslitt her. Bilen har stoppa for meg langs vegen èin gang, når coilen ga opp. Ellers har eg bytta diverse sensorer i motorstyringa, men dette er heller ingen kostbare saker. Og bilene er veldig sensitive for batterier som begynner å bli dårlig eller dårlige jordingspunkter. Det kan vise seg i ulike elektronikkfeil/motorstyringsfeil og elektrisk utstyr på bilen. Kjem ikkje på negative erfaringer i farta. Bladfjærene på min er muligens stivere som følge av trailer-tow pakken, den gir i hvert fall litt tungbil følelse på ujevn veg, det blir behageligere med litt last i bilen. Og så irriterer det meg bittelitt at det er åpent fra hjulkassene og inn til motorrommet, det blir så fort skittent her. _________________ A beer is 5 short of a six-pack |
|
Back to top |
|
|
MoparNilsen sunglasses on
Joined: 09 Jul 2012 Posts: 38 Location: 7252 Dolmøy
|
Posted: Thu Sep 06, 2012 7:46 pm Post subject: |
|
|
Takk fer svaran . E d nån såm veit kor æ finn d h&$%# nox utslippe den der staten absolutt ska ha v innførsel av bil? fant faktisk ett par bila i sværri å i usa..... |
|
Back to top |
|
|
69daytona super_coupe
Joined: 28 May 2007 Posts: 534 Location: Goathouse, Modum
|
Posted: Thu Sep 06, 2012 8:00 pm Post subject: |
|
|
Avgiftene kommer til og døde deg...... |
|
Back to top |
|
|
MoparNilsen sunglasses on
Joined: 09 Jul 2012 Posts: 38 Location: 7252 Dolmøy
|
Posted: Thu Sep 06, 2012 8:55 pm Post subject: |
|
|
d æ frøkte sju |
|
Back to top |
|
|
challenger 340 SixPack
Joined: 07 Jan 2005 Posts: 1753 Location: Hvam
|
Posted: Fri Sep 07, 2012 9:42 am Post subject: |
|
|
Med mindre du skal ha ein heilt spesiell utgave , som Shelby Durango, vil eingangsavgiften ta drepen på all importlyst. _________________ A beer is 5 short of a six-pack |
|
Back to top |
|
|
MoparNilsen sunglasses on
Joined: 09 Jul 2012 Posts: 38 Location: 7252 Dolmøy
|
Posted: Fri Sep 07, 2012 2:45 pm Post subject: |
|
|
D va faktisk ett par slike æ ha sett på ja Nydeli bil |
|
Back to top |
|
|
challenger 340 SixPack
Joined: 07 Jan 2005 Posts: 1753 Location: Hvam
|
Posted: Sat Sep 08, 2012 8:46 am Post subject: |
|
|
Det hadde vært interessant å sett ein sånn i Norge så eg håper du får det til! Antagelig dreper avgiftene lysta på ein sånn også _________________ A beer is 5 short of a six-pack |
|
Back to top |
|
|
69daytona super_coupe
Joined: 28 May 2007 Posts: 534 Location: Goathouse, Modum
|
Posted: Sat Sep 08, 2012 11:20 am Post subject: |
|
|
Det hadde helt klart vært gull
Sist jeg så på avgifter på 98 Ram med 360 tror jeg jeg havna på 220000 eller noe der omkring som varebil.... |
|
Back to top |
|
|
69daytona super_coupe
Joined: 28 May 2007 Posts: 534 Location: Goathouse, Modum
|
Posted: Sun Sep 30, 2012 9:35 pm Post subject: |
|
|
Har det blit bil enda? |
|
Back to top |
|
|
|