Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

1980 Dodge Mirada
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Din egen Mopar
View previous topic :: View next topic  
Author Message
pappa wolf
426 HEMI - elephant


Joined: 30 Nov 2011
Posts: 111
Location: Nakkerud/buskerud

PostPosted: Mon Oct 08, 2012 8:55 am    Post subject: 1980 Dodge Mirada Reply with quote

Etter å ha savnet min gamle aspen, i en 4-5 år, og lånt CruisingLayback's sin chrysler i en ukes tid, ble suget etterhvert for sterkt, og jeg måtte ha mig et mopar produkt igen.
Men mye av det som blir solgt for tiden er ganske enkelt uten for min rekkevidde, både økonomisk, og med tanke på min viten om biler!
Leste mig opp på min aspen for flere år siden, men Dodge er ikke min sterke side, så dette blir en bratt læringskurve for mig!

Så da denne kom for salg, brukte jeg et par måneder, på å overtale selgeren, og min kone, og i går morges gikk turen til Skien

Ingen vits i å dilldalle, dere vil ha bilder!!

Kompissen min, og hans K5, samt hengeren hans!



etter noen timer i bil, og vondt i rumpa, kom vi frem til plassen, hvor vi ble tatt vel i mot




det var litt vel lite strøm på den, så det ble litt starthjælp fra Tahoen





Ikke alverden til strøm i en slik vortec dynamo, så K5 trådte til med litt dobbel batteripower!

Og vi fikk til slutt start på den, herligt å høre V8 lyden igen!

Selgeren fikk opdraget med å kjøre bilen opp på hengeren, noe som ikke gikk helt som planlagt.
Ca midtveis, hoppet kjørebruene av, og han måtte rygge litt, så jeg fik de på igen!
Men opp kom den, selv om både jeg og kompissen var litt i tvivl om den var for stor! hehehe



den hengeren er ikke akkurat liten!



stoppet på den lokale shell for en pølse og cole innen returen til nakkerud, så jeg grep sjangsen og knappet noen bilder!







vel hjemme var det avlastning!






noen monster tynne kabler de bruker til strømføring i dodge!!!




er faktisk den eneste jording fra batteriet!!



Med start på motoren, ble den parkert på sin plass, og laderen koblet på batteriet igen!
Og jeg knappet noen bilder av det meste på bilen! hehe










det var den foreløbige rapporten!
Hvad dagen i dag bringer, blir en sjekk av olje og kjøleveske, generell gjennomgang av bilen og lokalisering av lekasjer og rust!

_________________
Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces
Back to top
View user's profile Send private message
pappa wolf
426 HEMI - elephant


Joined: 30 Nov 2011
Posts: 111
Location: Nakkerud/buskerud

PostPosted: Mon Oct 08, 2012 6:40 pm    Post subject: Reply with quote

Har demontert litt i et forsøk på å få et overblikk over hvor mye rust det er.
og noen som vet hva pokker det er for en gasser, som sitter midt i motorummet?







































Den verste rusten sitter ved beltefestene bak i bilen, og i kofferten!
Noen spørgsmål?

_________________
Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces
Back to top
View user's profile Send private message
69GTS
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Feb 2007
Posts: 1138
Location: Bergen

PostPosted: Mon Oct 08, 2012 10:03 pm    Post subject: Reply with quote

Nå begynner jeg nesten å lure om du lever etter mottoet: "Jo mere rust jo bedre" Smile
Har jo fulgt med på prosjektene dine på Amcarforumet Wink
Syns du har et fantastisk pågangsmot.

_________________
72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499
Back to top
View user's profile Send private message
pappa wolf
426 HEMI - elephant


Joined: 30 Nov 2011
Posts: 111
Location: Nakkerud/buskerud

PostPosted: Tue Oct 09, 2012 9:03 am    Post subject: Reply with quote

69GTS wrote:
Nå begynner jeg nesten å lure om du lever etter mottoet: "Jo mere rust jo bedre" Smile
Har jo fulgt med på prosjektene dine på Amcarforumet Wink
Syns du har et fantastisk pågangsmot.


Hahaha. Næhh, er nå ikke slik det henger sammen!
Problemet er vel nermere at økonomien/kona setter grenser for hvor fine biler jeg kan kjøpe, og så syns jeg at det er synn, å skrotte biler, som med et par timer kan bli ganske så bra! Blir jo ikke akkurat flere av de.

Denne hadde mere rust, end jeg håpet på, men mindre end forventet!
Skal se om jeg får gjort noe i dag, eller om det bare blir skruing på naboens caravelle! hehe

_________________
Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces
Back to top
View user's profile Send private message
crusing layback
Hemisfærisk aktiv


Joined: 23 Jun 2010
Posts: 216
Location: Oslo

PostPosted: Wed Oct 10, 2012 12:52 am    Post subject: Reply with quote

Laughing Gratulerer med ny bil ,Pappa Wolf og velkommen inn i klubben for oss Chrysler entusiaster ,er ikke så mange igjen av Miraden her i furet værbitt lenger ,Tøff bil du har valgt deg ut ,gleder å møte deg på veien til våren Laughing
_________________
Det er i motgang og motbakker ,det går oppover .

Dodge Aspen SE 1978
Plymouth Valiant 1976
Chrysler Fifth Avenue 1986
Back to top
View user's profile Send private message
Hemidog
Hemisfærisk aktiv


Joined: 09 Apr 2007
Posts: 261
Location: Buskerud

PostPosted: Wed Oct 10, 2012 11:31 am    Post subject: Reply with quote

Denna fikser du lett Wolf Smile
Back to top
View user's profile Send private message
challenger
340 SixPack


Joined: 07 Jan 2005
Posts: 1753
Location: Hvam

PostPosted: Thu Oct 11, 2012 7:31 pm    Post subject: Reply with quote

Trivelig og bilderik tråd du har satt i gang her, Wolf. Velkommen til forumet og tilbake i Chryslerverdenen Laughing
_________________
A beer is 5 short of a six-pack
Back to top
View user's profile Send private message
pappa wolf
426 HEMI - elephant


Joined: 30 Nov 2011
Posts: 111
Location: Nakkerud/buskerud

PostPosted: Sat Oct 13, 2012 11:36 am    Post subject: Reply with quote

Takker begge to.

Har sket lite, de siste dagene, mye på grunn av været, og på grunn av andre ting!

Men har da begyndt å kappe ut dårlig plate, og lete etter mere rust!




litt av det dårlige stål kappet ut!



Fant også ut av hvor en del av vannet kommer inn foran på bile, på passasjersiden!
Det var og hull der!!



Tenkte jeg skulle se litt på fotbrekket, og ble ganske overraset over denne platen!
Den er punktet i begge ender, og ikke mere!
Bærestykket fra føresiden er ikke sveiset fast, ergo må bilen op i luften, så jeg kan få brændt stålet sammen igen!
Er og et lite hul som må lappes!




knappet deretter et par løse bilder av bunnen på bilen.





det var de siste dagers fremgang!

_________________
Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces
Back to top
View user's profile Send private message
challenger
340 SixPack


Joined: 07 Jan 2005
Posts: 1753
Location: Hvam

PostPosted: Sat Oct 13, 2012 11:47 am    Post subject: Reply with quote

Ingenting å utsette på pågangsmotet hos deg Shocked
_________________
A beer is 5 short of a six-pack
Back to top
View user's profile Send private message
pappa wolf
426 HEMI - elephant


Joined: 30 Nov 2011
Posts: 111
Location: Nakkerud/buskerud

PostPosted: Sat Oct 13, 2012 4:04 pm    Post subject: Reply with quote

hehe, været og kulda er min største fjende! heheheh
_________________
Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces
Back to top
View user's profile Send private message
moparman
Hemisfærisk aktiv


Joined: 31 May 2005
Posts: 1250
Location: porsgrunn

PostPosted: Sat Oct 13, 2012 6:22 pm    Post subject: Reply with quote

Når jeg ser hva du har begynt på igjen.
Ja da er jo min bil (streetfigther) Bare kose arbe.
Lykke til med bilen.

_________________
moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block


Massively Over Powered And Respected

chargernorway.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
pappa wolf
426 HEMI - elephant


Joined: 30 Nov 2011
Posts: 111
Location: Nakkerud/buskerud

PostPosted: Sun Oct 14, 2012 11:55 am    Post subject: Reply with quote

Vet ikke hvorfor, men jeg trur jeg tiltrekker mig rust!

I dette tilfellet var det vel nermere at bilen ville blitt demontert og skrottet, om ikke jeg hadde kjøpt den.
Litt synd, siden det ikke er mange av de tilbake, ser jo at prisene i USA stiger på de fine modellene.

Jeg har forsøkt å finne ut av produksjonstallene, men enten søker jeg på feil plass, eller også finnes de ikke!

Det ble produsert rundt 53.000 i alt. Men jeg finner ingen specifikke produksjonsnumre fra 1980, med motorstørresle og utstyrspakke.

Dekodet vinnummeret, og fandt ut av at den originalt er levert med 360 motor, og med tanke på laget med møkk i motorrummet, mistenker jeg at den er original! hehehe

Starteren er dårlig, så den må ut og renoveres, testet med nytt batteri i går, og fikk ikke motoren til å gå rundt! Heldigvis, har victory lap alle stumper på lager til disse starterene!

uf, nu skal jeg ut og skru, merker at det kribler i fingrene igen!

_________________
Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces
Back to top
View user's profile Send private message
pappa wolf
426 HEMI - elephant


Joined: 30 Nov 2011
Posts: 111
Location: Nakkerud/buskerud

PostPosted: Mon Oct 15, 2012 7:08 pm    Post subject: Reply with quote

Typisk, stikker nesen uten for døren, og 15 sekunder efter jeg havde fået jekket bilen op, og satt på bukke, begyndte det at regne!
Så nu må jeg bare pent vente på tørvær!

_________________
Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces
Back to top
View user's profile Send private message
crusing layback
Hemisfærisk aktiv


Joined: 23 Jun 2010
Posts: 216
Location: Oslo

PostPosted: Mon Oct 15, 2012 10:05 pm    Post subject: Reply with quote

Laughing Dette greier du bra på sikt ,koser meg med den flotte tråden din
_________________
Det er i motgang og motbakker ,det går oppover .

Dodge Aspen SE 1978
Plymouth Valiant 1976
Chrysler Fifth Avenue 1986
Back to top
View user's profile Send private message
challenger
340 SixPack


Joined: 07 Jan 2005
Posts: 1753
Location: Hvam

PostPosted: Mon Oct 15, 2012 10:35 pm    Post subject: Reply with quote

pappa wolf wrote:


Jeg har forsøkt å finne ut av produksjonstallene, men enten søker jeg på feil plass, eller også finnes de ikke!

Det ble produsert rundt 53.000 i alt. Men jeg finner ingen specifikke produksjonsnumre fra 1980, med motorstørresle og utstyrspakke.

Dekodet vinnummeret, og fandt ut av at den originalt er levert med 360 motor, og med tanke på laget med møkk i motorrummet, mistenker jeg at den er original! hehehe


Eg tok eit raskt oppslag i boka Standard Catalog of Chrysler 1914-2000, som blant anna oppgir følgende.
Mirada kom i to serier; standard og "S"-serie, henholdsvis chassinummer XH... og XS... Basismotor var 225 slant six i begge utgavene, og 318 og 360 V8 motorer var option. Ein CMX-utstyrspakke med mykje stasj kunne også bestilllast.

Produksjonstall 1980:
XH 27.165 utgaver
XS 1.468 utgaver
Dessverre ikkje spesifisert nærmare etter motorstørrelser.
Av ovanfornevnte blei 5.384 utgaver levert med CMX pakken.
936 utgaver kom med eit convertible-look-alike tak (kun 7 av desse var XS-serie).

_________________
A beer is 5 short of a six-pack
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Din egen Mopar All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 1 of 9

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group