View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
pappa wolf 426 HEMI - elephant
Joined: 30 Nov 2011 Posts: 111 Location: Nakkerud/buskerud
|
Posted: Fri Jun 14, 2013 6:06 pm Post subject: |
|
|
Her kommer det en bråte med bilder, fra de siste to dagers jobb!
I betraktning av motoren alder og bruk, er jeg imponert over at den "kun" trenger camkjede og rådelagre!!
nesten ingen slitasje i sylindrene, og både bærelagre og camlagre var fine.
Men jeg trur jeg må finne mig et aluminiums innsug, den andre er j.....g tung!!! hehehe _________________ Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces |
|
Back to top |
|
|
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
Posted: Fri Jun 14, 2013 11:02 pm Post subject: |
|
|
Går ut fra du bytter frost plugger og med en gang. Mye arbe og bytte senere
Lykke til med videre arbe _________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
Back to top |
|
|
pappa wolf 426 HEMI - elephant
Joined: 30 Nov 2011 Posts: 111 Location: Nakkerud/buskerud
|
Posted: Wed Jun 19, 2013 3:12 pm Post subject: |
|
|
moparman wrote: | Går ut fra du bytter frost plugger og med en gang. Mye arbe og bytte senere
Lykke til med videre arbe |
Hadde tenkt mig det ja, men alt avhenger av hvilke deler som kommer først!
Har bestilt en bråte med deler både fra RA og fra Ebay, og motoren skal helst være tilbake i bilen innen mandag! _________________ Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces |
|
Back to top |
|
|
pappa wolf 426 HEMI - elephant
Joined: 30 Nov 2011 Posts: 111 Location: Nakkerud/buskerud
|
Posted: Thu Jun 20, 2013 4:53 pm Post subject: |
|
|
Har fått et merksnodig problem!!
Mine simringer nye passer ikke, veiven er for stor! den er på 765 mm (7.65cm) og originalt er den noe mindre!
Hvad pokker er det for en motor jeg har?????? _________________ Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces |
|
Back to top |
|
|
pappa wolf 426 HEMI - elephant
Joined: 30 Nov 2011 Posts: 111 Location: Nakkerud/buskerud
|
Posted: Fri Jun 21, 2013 5:57 pm Post subject: |
|
|
Okay, det er lov å være uvitende!
Det er ikke samme veivstørrelse på 318/340 og 360, selv om det meste annet er likt!
Så ny simring er bestilt hos sarpsborg motor, og kommer i posten i løpet av et par dager.
Slappe ventilfjedre, og dårlige ventiltettninger, samt mye sot og rusk i motoren er årsaken til blårøyken, og dårlig trekkkraft!
noe jeg fikk sett i dag, da den andre toppen ble vasket, og demontert!
Et glimrende trick, for å sjekke om jeres ventiler slutter tett, er å settet toppen på en plan flate, og fylle de forskjellige innsug/eksosventiler opp med veske, og se om det lekker ut!
To ventiler på føresiden og en på passasjersiden på min, sluttet ikke tett, og det var merkbar forskjell i styrken på ventilfjedrene! (godt jeg har bestilt nye!)
Så dette er enda en påminnelse om å bruke olje av god kvalitet, og skifte ofte! (ihvertfall til mig!) hehehe _________________ Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces |
|
Back to top |
|
|
69GTS Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Feb 2007 Posts: 1138 Location: Bergen
|
Posted: Sat Jun 22, 2013 11:14 am Post subject: |
|
|
Har du et 318/340 paknings sett passer ikke bunnpanne pakningen heller _________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
Back to top |
|
|
pappa wolf 426 HEMI - elephant
Joined: 30 Nov 2011 Posts: 111 Location: Nakkerud/buskerud
|
Posted: Sat Jun 22, 2013 1:49 pm Post subject: |
|
|
oppdaget det! heheheheh _________________ Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces |
|
Back to top |
|
|
pappa wolf 426 HEMI - elephant
Joined: 30 Nov 2011 Posts: 111 Location: Nakkerud/buskerud
|
Posted: Sun Jun 30, 2013 9:02 pm Post subject: |
|
|
Litt mere Dodge oppdatering.
har jo gjennom lengere tid jobbet på motoren, men ikke fått tatt mig sammen til å legge ut bilder, men nå må jeg hellere få gjort noe med det!
Demonterte en topp, for et par uker siden (eller deromkring! hehehe) og renset soten av ventilene. (de er av rustfritt stål. nice!!)
Et par av ventilene i denne toppen sluttet ikke helt tett, på grunn av slappe fjedre!
God merking er nødvendig, når man skal gjenbruke deler!
Jeg liker ikke skarpe kanter på mine motore, så de blir fjernet, både for at det skal se penere ut, men også for at slippe stressfrakture på blokk og topper! (liker heller ikke al huden jeg legger igjen i motorrummet, når jeg skruer! hehehe)
Innsuget fikk en sandblåsing, og en kjapp overhaling, innen lakk!
Selv vannpumpe og timingcover fikk fjernet kanter og støpeskægg, og fikk en gang lakk!
Balanceren fikk også en kjapp tur i sandblåsingskabinettet, og en gang lakk!
Min nye timingkjede på plass!
Innsuget ble pent etter lakken hadde tørket!
Ventilsliping funket gevaldig på toppene, hadde brede flater som sluttet tett på begge topper!
De nye ventilfjedre er montert, og dæven, de var en del strammere end de originale! hahaha
motoren er på vei sammen igjen!
Pappesker er geniale til lakkering! hahaha
Disse bilder er fra i dag, da jeg besluttet mig for at gjøre noe med motorrummet!!
faen, mere rust! hahaha
Gidder ikke bli våt, når jeg jobber, så teltet er kommet opp! hehehe
Dette var dagens! hehehe _________________ Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces |
|
Back to top |
|
|
challenger 340 SixPack
Joined: 07 Jan 2005 Posts: 1753 Location: Hvam
|
Posted: Sun Jun 30, 2013 10:54 pm Post subject: |
|
|
Du har ett fantastisk pågangsmot med den bilen _________________ A beer is 5 short of a six-pack |
|
Back to top |
|
|
71Fisk Hemisfærisk aktiv
Joined: 25 Jul 2007 Posts: 220 Location: Lørenskog
|
Posted: Sun Jun 30, 2013 11:33 pm Post subject: |
|
|
challenger wrote: | Du har ett fantastisk pågangsmot med den bilen |
Enig! Er imponert over hva du gjør med en bil i slik tilstand som den var! Heier på deg og håper du får igjen for strevet! |
|
Back to top |
|
|
pappa wolf 426 HEMI - elephant
Joined: 30 Nov 2011 Posts: 111 Location: Nakkerud/buskerud
|
Posted: Mon Jul 01, 2013 5:32 pm Post subject: |
|
|
Takker karer, håper selv den blir like bra som jeg håper på!
Men huff, tid for å klippe-klistre i dag!
så det gjorde jeg!
ikke perfekt, men bedre end rust! hahahaha
Litt zinkprimer gjør underverker.
Deretter litt lakk!
Det var alt jeg nådde i dag, da plenen måtte klippes! hehehe _________________ Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces |
|
Back to top |
|
|
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
Posted: Tue Jul 02, 2013 1:38 pm Post subject: |
|
|
Blir bra dette. Men syns den begynner og se grønn ut jeg. _________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
Back to top |
|
|
pappa wolf 426 HEMI - elephant
Joined: 30 Nov 2011 Posts: 111 Location: Nakkerud/buskerud
|
Posted: Tue Jul 02, 2013 6:30 pm Post subject: |
|
|
moparman wrote: | Blir bra dette. Men syns den begynner og se grønn ut jeg. |
Hehehe, den står inne i et 6x3 meter partytelt, bare så jeg slipper å bli våt! _________________ Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces |
|
Back to top |
|
|
pappa wolf 426 HEMI - elephant
Joined: 30 Nov 2011 Posts: 111 Location: Nakkerud/buskerud
|
Posted: Sun Jul 07, 2013 3:25 pm Post subject: |
|
|
FUUUUUU........! der er mange små detaljer som skal på plass, innen man løfter motoren tilbake igjen!
hadde jeg bare byttet pakninger og vasket den, ville jeg ha vært ferdig nå! hahahaha
Ikke på vilkår.
Det som skal tilbake, skal være bedre/penere end det jeg tok ut! hehehe
Har ikke gjort annet de siste ukene, end å vaske, sandblåse, lakke, montere!
Håper stadig å få motoren inn snart, så jeg kan begynne å koble opp igjen!
Har og tatt et skritt i en annen retning, da jeg har kjøpt en S.W. Hei fordeler til motoren, noe jeg ikke har prøvet før på en MoPar.
men etter å ha lest en del om den på nettet, og specielt på diverse forummer, hvor man ofte finner de, som har prøvd, og deres meninger.
Håper at kunne eliminere en masse overflødige greier i motorrummet, men alt bliver gjemt, i tilfelle at den nye fordeleren skulle beslutte sig for at streike. Den kommer i posten om et par uker, så i mellomtiden, blir alt annet montert, så jeg kan få start på motoren, og få kjørt med bilen, (hvis jeg når det! hahahaha) _________________ Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces |
|
Back to top |
|
|
pappa wolf 426 HEMI - elephant
Joined: 30 Nov 2011 Posts: 111 Location: Nakkerud/buskerud
|
Posted: Fri Jul 12, 2013 3:55 pm Post subject: |
|
|
Motoren er nå løftet tilbake i bilen, og matet sammen med girkassen, har ikke skruet converteren fast i flexplata enda, da jeg ikke finner det merket jeg lagde for at få dem montert sammen igjen korrekt!
Har og begynt å montere ledningsnettet igjen, hvor alle stikk blir byttet til weather connectors, bare for at få det til å se penere ut!
Har en masse bilder, som venter på at jeg legger de ut, og får oppgradert min photobucket konto, eller finner en annen leverandør, hehehe _________________ Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You can attach files in this forum You can download files in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|