View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
sbhemi Hemisfærisk aktiv
Joined: 15 Apr 2007 Posts: 258 Location: Kongsberg
|
Posted: Tue Apr 09, 2013 10:23 pm Post subject: Feste for brekk |
|
|
Da var feste for handbrekk wirer sveiset,samtidig med FØRSTE prøvetur på norsk asfalt.Med "visningsdekka" ble det jo begrenset med grepp, men det virket MEGET friskt!Lave hjul og 4.56 utv ikke bra...Selv med de andre høye 29" dekka blir det vel mye turtall.Noen som har lyst på en 89 klump med 4.56:1 og diff,byttes gjerne i ditto 3.23
_________________ 8 barrel is more fun |
|
Back to top |
|
|
69GTS Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Feb 2007 Posts: 1138 Location: Bergen
|
Posted: Wed Apr 10, 2013 7:49 pm Post subject: |
|
|
Ser flott ut dette
4,56 på gaten blir nok pesete ja, 3.23 er jo veldig snilt.
Hadde 3.91 i Valianten min og syns det gikk egentlig greit.
_________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
Back to top |
|
|
65 Valiant Hemisfærisk aktiv
Joined: 06 Mar 2007 Posts: 341 Location: Sande i Vestfold
|
Posted: Thu Apr 11, 2013 4:41 pm Post subject: |
|
|
Det avhenger jo litt av hva du skal bruke bilen til.
4.56 er vel mest 201m utveksling.. Jeg ville gått for 3.91 om planen er å kjøre en del (og fortest mulig) på stripa, 3.23 om du kommer til å bruke den mest på gata.
Har selv 3.23 på '67 Darten med vass smallblock og synes det maser mer enn nok i 90.. Nå skal det sies at mine dekk er 26.5" høye, du får jo ned turtallet litt med høyere dekk.
Bilen ser ihvertfall meget bra ut, også under!
_________________ 1955 Desoto Diplomat 2d.sdn
1956 Plymouth Savoy 2d.sdn.
1965 Plymouth Valiant V100 4d.sdn.
1965 Plymouth Valiant V200 Wagon
1967 Dodge Dart GT 2d.ht. |
|
Back to top |
|
|
sbhemi Hemisfærisk aktiv
Joined: 15 Apr 2007 Posts: 258 Location: Kongsberg
|
Posted: Thu Apr 11, 2013 9:49 pm Post subject: |
|
|
65 Valiant wrote: | Det avhenger jo litt av hva du skal bruke bilen til.
4.56 er vel mest 201m utveksling.. Jeg ville gått for 3.91 om planen er å kjøre en del (og fortest mulig) på stripa, 3.23 om du kommer til å bruke den mest på gata.
Har selv 3.23 på '67 Darten med vass smallblock og synes det maser mer enn nok i 90.. Nå skal det sies at mine dekk er 26.5" høye, du får jo ned turtallet litt med høyere dekk.
Bilen ser ihvertfall meget bra ut, også under! |
hei
4.56 passer nok best på 201 ja,må iallefall prøve den i Fyresdal før jeg event
bytter utv.Hadde bestilt time for visning nå på fredag,MEN det ble IKKE no av gitt,når jeg sjekket YR.No.Nå snør det ute her...
_________________ 8 barrel is more fun |
|
Back to top |
|
|
sbhemi Hemisfærisk aktiv
Joined: 15 Apr 2007 Posts: 258 Location: Kongsberg
|
Posted: Sat Apr 20, 2013 7:45 pm Post subject: Årskontroll |
|
|
Da var årskontroll dragrace gjennomført:fikk bestått!
En kontroll igjen før det er tut & kjør.
_________________ 8 barrel is more fun |
|
Back to top |
|
|
challenger 340 SixPack
Joined: 07 Jan 2005 Posts: 1753 Location: Hvam
|
Posted: Mon Apr 22, 2013 11:20 pm Post subject: |
|
|
Spennende, Svein! Blir moro å sjå deg og bilen i action
_________________ A beer is 5 short of a six-pack |
|
Back to top |
|
|
sbhemi Hemisfærisk aktiv
Joined: 15 Apr 2007 Posts: 258 Location: Kongsberg
|
Posted: Thu Apr 25, 2013 10:05 pm Post subject: dør lås trøbbel |
|
|
Fjær var røket i dørlåsen,umulig å få skiftet uten å sprette opp hele stasen.Fikk en fin en fra en 73 modell,de var litt forskjellige men tror jammen det går og fikse med litt filing og sveising.
_________________ 8 barrel is more fun |
|
Back to top |
|
|
sbhemi Hemisfærisk aktiv
Joined: 15 Apr 2007 Posts: 258 Location: Kongsberg
|
Posted: Mon May 06, 2013 8:44 pm Post subject: Visning |
|
|
Da var første visning gjennomført...Dem likte IKKE scoop,panserlåser og lyd.Bøylen går vel greit bare jeg får montert noen 4 punkt seler.Så det er litt å gjøre,får sette på et flatt panser og putte noe i collektoren da.Fikk ihvertfall lov til å risse inn v.i.n. nummeret selv,pent ble det vel ikke..
_________________ 8 barrel is more fun |
|
Back to top |
|
|
65 Valiant Hemisfærisk aktiv
Joined: 06 Mar 2007 Posts: 341 Location: Sande i Vestfold
|
Posted: Mon May 06, 2013 10:13 pm Post subject: |
|
|
Må vel nesten gratulere med resultatet av visningen. De kicker jo på "feil" ting, heldigvis saker det er lett å gjøre noe med.
Lyden kan jeg til en viss grad forstå. Ordlyden i forskriften den skal tilfredsstille er vel noe sånt som at den ikke skal være til offentlig sjenanse. Det blir jo synsing..
At de kicker på scoopet synes jeg er rart. Det bygger ikke enormt høyt og er et originalt Mopar scoop..
Bilen på bildet er norskregistrert og 100% original. Kan ikke nekte den å ha scoopet og panserlåsene..
Men det er vel bare å stryke dem med hårene og ikke krangle, da finner de bare noe annet å henge seg opp i som kan være mer jobb.
_________________ 1955 Desoto Diplomat 2d.sdn
1956 Plymouth Savoy 2d.sdn.
1965 Plymouth Valiant V100 4d.sdn.
1965 Plymouth Valiant V200 Wagon
1967 Dodge Dart GT 2d.ht. |
|
Back to top |
|
|
69daytona super_coupe
Joined: 28 May 2007 Posts: 534 Location: Goathouse, Modum
|
Posted: Mon May 06, 2013 10:39 pm Post subject: |
|
|
Det virker nesten som de må ha noen punkter, ellers blir det ikke lønn på dem.....
Men vi kan være enige om at de er noen små konger.
K-E
|
|
Back to top |
|
|
sbhemi Hemisfærisk aktiv
Joined: 15 Apr 2007 Posts: 258 Location: Kongsberg
|
Posted: Wed May 08, 2013 8:24 am Post subject: |
|
|
65 Valiant wrote: | Må vel nesten gratulere med resultatet av visningen. De kicker jo på "feil" ting, heldigvis saker det er lett å gjøre noe med.
Lyden kan jeg til en viss grad forstå. Ordlyden i forskriften den skal tilfredsstille er vel noe sånt som at den ikke skal være til offentlig sjenanse. Det blir jo synsing..
At de kicker på scoopet synes jeg er rart. Det bygger ikke enormt høyt og er et originalt Mopar scoop..
Bilen på bildet er norskregistrert og 100% original. Kan ikke nekte den å ha scoopet og panserlåsene..
Men det er vel bare å stryke dem med hårene og ikke krangle, da finner de bare noe annet å henge seg opp i som kan være mer jobb. |
Hei
Ja litt oppgitt over dette,er jo hundrevis av biler med panser låser,og det scoopet er det også en del av.Er vel høyere på en Subaru wrc....
Har ikke fått tilsendt papira på visningsvedtaket enda,spent på ordlyden der.
_________________ 8 barrel is more fun |
|
Back to top |
|
|
Widing Hemisfærisk aktiv
Joined: 08 Jan 2005 Posts: 172 Location: Skedsmokorset
|
Posted: Wed May 08, 2013 6:02 pm Post subject: |
|
|
Jeg fikk godkjent min 'cuda med panserlåser. Da jeg kunne henvise til at de var originale på bilen da den var ny.
_________________ 70 'Cuda - 383 - A833 http://cuda.widing.biz/ |
|
Back to top |
|
|
sbhemi Hemisfærisk aktiv
Joined: 15 Apr 2007 Posts: 258 Location: Kongsberg
|
Posted: Sat May 11, 2013 6:45 pm Post subject: Kontroll resultat |
|
|
Følgende ble satt som ting som må utbedres før godkjenning:dokumentasjon på støy,manglet spylervæske system,scoop og panserlås,setebelter og polstring på bøyle for sjåfør og passasjer.
Spylevæske system er nå på plass,likeså seler og polstring.Ringte Amcar ang scoop og hoodpins,han skulle se hva han kunne få frem av papir på det.Dokumentasjon på støy?Har montert redusere inne i collector nå,prøver med en telefon på mandag for og høre om det er greit.Eller om det må en måling til...
_________________ 8 barrel is more fun |
|
Back to top |
|
|
Kim Hemisfærisk aktiv
Joined: 06 Feb 2007 Posts: 940 Location: Kongsvinger
|
Posted: Sat May 11, 2013 10:00 pm Post subject: |
|
|
Har en 69 Gt som er godkjent med Hemi scoop i vognkort.
|
|
Back to top |
|
|
sbhemi Hemisfærisk aktiv
Joined: 15 Apr 2007 Posts: 258 Location: Kongsberg
|
Posted: Tue May 28, 2013 12:10 am Post subject: |
|
|
65 Valiant wrote: | Må vel nesten gratulere med resultatet av visningen. De kicker jo på "feil" ting, heldigvis saker det er lett å gjøre noe med.
Lyden kan jeg til en viss grad forstå. Ordlyden i forskriften den skal tilfredsstille er vel noe sånt som at den ikke skal være til offentlig sjenanse. Det blir jo synsing..
At de kicker på scoopet synes jeg er rart. Det bygger ikke enormt høyt og er et originalt Mopar scoop..
Bilen på bildet er norskregistrert og 100% original. Kan ikke nekte den å ha scoopet og panserlåsene..
Men det er vel bare å stryke dem med hårene og ikke krangle, da finner de bare noe annet å henge seg opp i som kan være mer jobb. |
Da var bil godkjent,måtte ha flatt panser uten hoodpins og litt `struping i eksos!De hadde googlet 69 Dart og siden den aldri ble levert med dette six-pack panser så var det vanskelig.Synes det så litt for agresivt ut!!Hadde det stått andre veien kunne det muligens godkjennes.Vel vel,i morgen blir alle godsakene satt på plass igjen
_________________ 8 barrel is more fun |
|
Back to top |
|
|
|