Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

69 Dart
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Din egen Mopar
View previous topic :: View next topic  
Author Message
sbhemi
Hemisfærisk aktiv


Joined: 15 Apr 2007
Posts: 258
Location: Kongsberg

PostPosted: Tue Apr 09, 2013 10:23 pm    Post subject: Feste for brekk Reply with quote

Da var feste for handbrekk wirer sveiset,samtidig med FØRSTE prøvetur på norsk asfalt.Med "visningsdekka" ble det jo begrenset med grepp, men det virket MEGET friskt!Lave hjul og 4.56 utv ikke bra...Selv med de andre høye 29" dekka blir det vel mye turtall.Noen som har lyst på en 89 klump med 4.56:1 og diff,byttes gjerne i ditto 3.23


under bak.jpg
 Description:
 Filesize:  118.8 KB
 Viewed:  19803 Time(s)

under bak.jpg

Klick here to see the Image in full size.




_________________
8 barrel is more fun
Back to top
View user's profile Send private message
69GTS
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Feb 2007
Posts: 1138
Location: Bergen

PostPosted: Wed Apr 10, 2013 7:49 pm    Post subject: Reply with quote

Ser flott ut dette Cool
4,56 på gaten blir nok pesete ja, 3.23 er jo veldig snilt.
Hadde 3.91 i Valianten min og syns det gikk egentlig greit.

_________________
72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499
Back to top
View user's profile Send private message
65 Valiant
Hemisfærisk aktiv


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 341
Location: Sande i Vestfold

PostPosted: Thu Apr 11, 2013 4:41 pm    Post subject: Reply with quote

Det avhenger jo litt av hva du skal bruke bilen til.
4.56 er vel mest 201m utveksling.. Jeg ville gått for 3.91 om planen er å kjøre en del (og fortest mulig) på stripa, 3.23 om du kommer til å bruke den mest på gata.
Har selv 3.23 på '67 Darten med vass smallblock og synes det maser mer enn nok i 90.. Nå skal det sies at mine dekk er 26.5" høye, du får jo ned turtallet litt med høyere dekk.

Bilen ser ihvertfall meget bra ut, også under!

_________________
1955 Desoto Diplomat 2d.sdn
1956 Plymouth Savoy 2d.sdn.
1965 Plymouth Valiant V100 4d.sdn.
1965 Plymouth Valiant V200 Wagon
1967 Dodge Dart GT 2d.ht.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
sbhemi
Hemisfærisk aktiv


Joined: 15 Apr 2007
Posts: 258
Location: Kongsberg

PostPosted: Thu Apr 11, 2013 9:49 pm    Post subject: Reply with quote

65 Valiant wrote:
Det avhenger jo litt av hva du skal bruke bilen til.
4.56 er vel mest 201m utveksling.. Jeg ville gått for 3.91 om planen er å kjøre en del (og fortest mulig) på stripa, 3.23 om du kommer til å bruke den mest på gata.
Har selv 3.23 på '67 Darten med vass smallblock og synes det maser mer enn nok i 90.. Nå skal det sies at mine dekk er 26.5" høye, du får jo ned turtallet litt med høyere dekk.

Bilen ser ihvertfall meget bra ut, også under!

hei
4.56 passer nok best på 201 ja,må iallefall prøve den i Fyresdal før jeg event
bytter utv.Hadde bestilt time for visning nå på fredag,MEN det ble IKKE no av gitt,når jeg sjekket YR.No.Nå snør det ute her...



under motor.jpg
 Description:
 Filesize:  143.26 KB
 Viewed:  19732 Time(s)

under motor.jpg

Klick here to see the Image in full size.




_________________
8 barrel is more fun
Back to top
View user's profile Send private message
sbhemi
Hemisfærisk aktiv


Joined: 15 Apr 2007
Posts: 258
Location: Kongsberg

PostPosted: Sat Apr 20, 2013 7:45 pm    Post subject: Årskontroll Reply with quote

Da var årskontroll dragrace gjennomført:fikk bestått!
En kontroll igjen før det er tut & kjør.



rskontroll.jpg
 Description:
 Filesize:  142.17 KB
 Viewed:  19693 Time(s)

rskontroll.jpg

Klick here to see the Image in full size.




_________________
8 barrel is more fun
Back to top
View user's profile Send private message
challenger
340 SixPack


Joined: 07 Jan 2005
Posts: 1753
Location: Hvam

PostPosted: Mon Apr 22, 2013 11:20 pm    Post subject: Reply with quote

Spennende, Svein! Blir moro å sjå deg og bilen i action Very Happy
_________________
A beer is 5 short of a six-pack
Back to top
View user's profile Send private message
sbhemi
Hemisfærisk aktiv


Joined: 15 Apr 2007
Posts: 258
Location: Kongsberg

PostPosted: Thu Apr 25, 2013 10:05 pm    Post subject: dør lås trøbbel Reply with quote

Fjær var røket i dørlåsen,umulig å få skiftet uten å sprette opp hele stasen.Fikk en fin en fra en 73 modell,de var litt forskjellige men tror jammen det går og fikse med litt filing og sveising. Smile


door locks.jpg
 Description:
 Filesize:  106.38 KB
 Viewed:  19635 Time(s)

door locks.jpg

Klick here to see the Image in full size.




_________________
8 barrel is more fun
Back to top
View user's profile Send private message
sbhemi
Hemisfærisk aktiv


Joined: 15 Apr 2007
Posts: 258
Location: Kongsberg

PostPosted: Mon May 06, 2013 8:44 pm    Post subject: Visning Reply with quote

Da var første visning gjennomført...Dem likte IKKE scoop,panserlåser og lyd.Bøylen går vel greit bare jeg får montert noen 4 punkt seler.Så det er litt å gjøre,får sette på et flatt panser og putte noe i collektoren da.Fikk ihvertfall lov til å risse inn v.i.n. nummeret selv,pent ble det vel ikke..


v.i.n..jpg
 Description:
 Filesize:  97.41 KB
 Viewed:  19593 Time(s)

v.i.n..jpg

Klick here to see the Image in full size.




_________________
8 barrel is more fun
Back to top
View user's profile Send private message
65 Valiant
Hemisfærisk aktiv


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 341
Location: Sande i Vestfold

PostPosted: Mon May 06, 2013 10:13 pm    Post subject: Reply with quote

Må vel nesten gratulere med resultatet av visningen. De kicker jo på "feil" ting, heldigvis saker det er lett å gjøre noe med.

Lyden kan jeg til en viss grad forstå. Ordlyden i forskriften den skal tilfredsstille er vel noe sånt som at den ikke skal være til offentlig sjenanse. Det blir jo synsing..
At de kicker på scoopet synes jeg er rart. Det bygger ikke enormt høyt og er et originalt Mopar scoop..
Bilen på bildet er norskregistrert og 100% original. Kan ikke nekte den å ha scoopet og panserlåsene..

Men det er vel bare å stryke dem med hårene og ikke krangle, da finner de bare noe annet å henge seg opp i som kan være mer jobb.



Bee.jpg
 Description:
 Filesize:  38.25 KB
 Viewed:  19582 Time(s)

Bee.jpg

Klick here to see the Image in full size.




_________________
1955 Desoto Diplomat 2d.sdn
1956 Plymouth Savoy 2d.sdn.
1965 Plymouth Valiant V100 4d.sdn.
1965 Plymouth Valiant V200 Wagon
1967 Dodge Dart GT 2d.ht.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
69daytona
super_coupe


Joined: 28 May 2007
Posts: 534
Location: Goathouse, Modum

PostPosted: Mon May 06, 2013 10:39 pm    Post subject: Reply with quote

Det virker nesten som de må ha noen punkter, ellers blir det ikke lønn på dem.....
Men vi kan være enige om at de er noen små konger.

K-E
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
sbhemi
Hemisfærisk aktiv


Joined: 15 Apr 2007
Posts: 258
Location: Kongsberg

PostPosted: Wed May 08, 2013 8:24 am    Post subject: Reply with quote

65 Valiant wrote:
Må vel nesten gratulere med resultatet av visningen. De kicker jo på "feil" ting, heldigvis saker det er lett å gjøre noe med.

Lyden kan jeg til en viss grad forstå. Ordlyden i forskriften den skal tilfredsstille er vel noe sånt som at den ikke skal være til offentlig sjenanse. Det blir jo synsing..
At de kicker på scoopet synes jeg er rart. Det bygger ikke enormt høyt og er et originalt Mopar scoop..
Bilen på bildet er norskregistrert og 100% original. Kan ikke nekte den å ha scoopet og panserlåsene..

Men det er vel bare å stryke dem med hårene og ikke krangle, da finner de bare noe annet å henge seg opp i som kan være mer jobb.

Hei
Ja litt oppgitt over dette,er jo hundrevis av biler med panser låser,og det scoopet er det også en del av.Er vel høyere på en Subaru wrc....
Har ikke fått tilsendt papira på visningsvedtaket enda,spent på ordlyden der.

_________________
8 barrel is more fun
Back to top
View user's profile Send private message
Widing
Hemisfærisk aktiv


Joined: 08 Jan 2005
Posts: 172
Location: Skedsmokorset

PostPosted: Wed May 08, 2013 6:02 pm    Post subject: Reply with quote

Jeg fikk godkjent min 'cuda med panserlåser. Da jeg kunne henvise til at de var originale på bilen da den var ny.
_________________
70 'Cuda - 383 - A833 http://cuda.widing.biz/
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
sbhemi
Hemisfærisk aktiv


Joined: 15 Apr 2007
Posts: 258
Location: Kongsberg

PostPosted: Sat May 11, 2013 6:45 pm    Post subject: Kontroll resultat Reply with quote

Følgende ble satt som ting som må utbedres før godkjenning:dokumentasjon på støy,manglet spylervæske system,scoop og panserlås,setebelter og polstring på bøyle for sjåfør og passasjer.

Spylevæske system er nå på plass,likeså seler og polstring.Ringte Amcar ang scoop og hoodpins,han skulle se hva han kunne få frem av papir på det.Dokumentasjon på støy?Har montert redusere inne i collector nå,prøver med en telefon på mandag for og høre om det er greit.Eller om det må en måling til...



løvens hule!.jpg
 Description:
 Filesize:  154.04 KB
 Viewed:  19487 Time(s)

løvens hule!.jpg

Klick here to see the Image in full size.




_________________
8 barrel is more fun
Back to top
View user's profile Send private message
Kim
Hemisfærisk aktiv


Joined: 06 Feb 2007
Posts: 940
Location: Kongsvinger

PostPosted: Sat May 11, 2013 10:00 pm    Post subject: Reply with quote

Har en 69 Gt som er godkjent med Hemi scoop i vognkort.
Back to top
View user's profile Send private message
sbhemi
Hemisfærisk aktiv


Joined: 15 Apr 2007
Posts: 258
Location: Kongsberg

PostPosted: Tue May 28, 2013 12:10 am    Post subject: Reply with quote

65 Valiant wrote:
Må vel nesten gratulere med resultatet av visningen. De kicker jo på "feil" ting, heldigvis saker det er lett å gjøre noe med.

Lyden kan jeg til en viss grad forstå. Ordlyden i forskriften den skal tilfredsstille er vel noe sånt som at den ikke skal være til offentlig sjenanse. Det blir jo synsing..
At de kicker på scoopet synes jeg er rart. Det bygger ikke enormt høyt og er et originalt Mopar scoop..
Bilen på bildet er norskregistrert og 100% original. Kan ikke nekte den å ha scoopet og panserlåsene..

Men det er vel bare å stryke dem med hårene og ikke krangle, da finner de bare noe annet å henge seg opp i som kan være mer jobb.

Da var bil godkjent,måtte ha flatt panser uten hoodpins og litt `struping i eksos!De hadde googlet 69 Dart og siden den aldri ble levert med dette six-pack panser så var det vanskelig.Synes det så litt for agresivt ut!!Hadde det stått andre veien kunne det muligens godkjennes.Vel vel,i morgen blir alle godsakene satt på plass igjen Very Happy

_________________
8 barrel is more fun
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Din egen Mopar All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 3 of 6

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group