| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
aspenole Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Sat Feb 23, 2013 3:42 am Post subject: justering av kick-downstag. |
|
|
Noen som har erfaring med justering av kick-dovnstaget på mopar smallblock. Girkassen er en preppa 904. Girer kun ned når jeg gir full gasspådrag. Stagene som går opp fra girkassen er fra en bil med 2 ports forgasser. Det som er ved forgasseren er bytta ut med et til 4 porter. _________________ Mopar or no car.
Plymouth Valiant 1969
Plymouth Valiant Brougham 1975
Dodge Aspen SE Coupe sun roof 1977
Dodge Aspen SE 1976
Chrysler Cordoba 1976 |
|
| Back to top |
|
 |
Widing Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Sat Feb 23, 2013 1:09 pm Post subject: |
|
|
Tror ikke denne "feilen" er kickdownstaget. Men ved å justere staget kan du velge hvor langt den skal dra hver gir før den girer ved full gass pådrag.
Når det gjelder å gire ned et gir ved vandlig kjøring så må kommer da ann på hvor gammelt ventilhus du har. De eldre har en tendens til å ligge i 3, når bilen har gir opp til det, helt du tar kick down.
Hadde denne "feilen" på min 727 kasse jeg hadde i 'cudan. Det viste seg at den hadde et ventilhus fra 68. En kompis av meg har en 72 Challenger og den har nyere ventilhus som gir slik som du ønsker.
Jeg er ingen ekspert på automatkasser, så dette er bare ut fra erfaringer. _________________ 70 'Cuda - 383 - A833 http://cuda.widing.biz/ |
|
| Back to top |
|
 |
aspenole Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Sat Feb 23, 2013 4:21 pm Post subject: |
|
|
Takker for svar. Den girer seg fort opp til 3 gir. Det kan jo hende det sitter gammlere ventilhus. Vet bare at girkassen ble overhalt å preppa for 10 år siden, av en i Trondheim. Nå sitter den bak en 360 motor. _________________ Mopar or no car.
Plymouth Valiant 1969
Plymouth Valiant Brougham 1975
Dodge Aspen SE Coupe sun roof 1977
Dodge Aspen SE 1976
Chrysler Cordoba 1976 |
|
| Back to top |
|
 |
Widing Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Sun Feb 24, 2013 3:59 pm Post subject: |
|
|
ventilhus er noe du lett kan bytte selv. Om det er det som gjør at den ikke girer ned bortsett fra ved kickdown. Du kan jo leke litt kickdown staget, for å se om det forandrer seg. bare merk av hvor den sto før du begynte. Du kan få den til å holde lengre på girene ved å justere på kickdown stager. Om den også "down shift" bortsett fra kickdown vet jeg ikke. På min ble det ingen forskjell i "down shift", men kassa holdt lengere på girene i vandlig kjøring og ved kickdown. Helt opp til 6500 rpm! _________________ 70 'Cuda - 383 - A833 http://cuda.widing.biz/ |
|
| Back to top |
|
 |
|