| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
charger440 426 HEMI - elephant
|
Posted: Fri Mar 01, 2013 5:32 pm Post subject: Gear Vendor fra GKN Drivelineservice |
|
|
| Har kikket på gear vendor fra nevnte leverandør. Noen med 70 Charger som har montert dette? Måtte man tilpasse tunnellen? Regner med at det ble innkorting av mellomaksel. I så fall hvor mye? Erfaringer ellers? Det er jo en solid pris på dette utstyret. Takk for alle innspill |
|
| Back to top |
|
 |
mr.brudevoll Go wing
|
Posted: Sat Mar 02, 2013 12:09 pm Post subject: |
|
|
Har hatt GV i snart 13 år,...på 2 E-bodys.
Erfaring;
Der er egne drev for speedometer utveksling. Bestille dei typane som er mest aktuelle?
Kan ikkje bruke X-pipe eksos....men H-pipe går bra.
Eg sveiste på eit varmeskjold på min eksos, for å beskytte deler av GV mot strålevarme.
Har høyrt om drag racere som fekk problem då dei ikkje shimsa rett ved montering (du forstår dette når du les instruksjons manual)
Ny yoke følger med,...kanskje like greitt å bestille NY mellomaksel.
Bestilling gjer du ETTER at GV er montert,....dei som lager mellomaksel forklarer hvordan du skal måle.
Så er det bare å gle seg.... lavere støy er det du merker best.
Hmm havner dette innlegget rett no da tro ??
Når det gjeld kontroll boks for styring, har dei no laga ASS (Auto Shift Sequencer)....men den har sine svakheiter... |
|
| Back to top |
|
 |
charger440 426 HEMI - elephant
|
Posted: Sat Mar 02, 2013 2:45 pm Post subject: |
|
|
Takk for gode innspill:-)
| mr.brudevoll wrote: | Har hatt GV i snart 13 år,...på 2 E-bodys.
Erfaring;
Der er egne drev for speedometer utveksling. Bestille dei typane som er mest aktuelle?
Kan ikkje bruke X-pipe eksos....men H-pipe går bra.
Eg sveiste på eit varmeskjold på min eksos, for å beskytte deler av GV mot strålevarme.
Har høyrt om drag racere som fekk problem då dei ikkje shimsa rett ved montering (du forstår dette når du les instruksjons manual)
Ny yoke følger med,...kanskje like greitt å bestille NY mellomaksel.
Bestilling gjer du ETTER at GV er montert,....dei som lager mellomaksel forklarer hvordan du skal måle.
Så er det bare å gle seg.... lavere støy er det du merker best.
Hmm havner dette innlegget rett no da tro ??
Når det gjeld kontroll boks for styring, har dei no laga ASS (Auto Shift Sequencer)....men den har sine svakheiter... |
|
|
| Back to top |
|
 |
BELVEDERE 66 smallblock-poster

|
Posted: Sun Mar 10, 2013 12:05 am Post subject: Gear Vendor |
|
|
Har Gear Vendor på 67 Coronet. Tunnelen er veldig trang og krever endel modifikasjon rundt G V. Varmet litt autogen og banket ut litt på det trangeste stedet, samt modifiserte litt på gearkasse festet på traversen. Det ble veldig bra. Fikk laget ny mellomaksel hos GKN med ny 1350 billet joke på 8 3/4 akselen.. Fungerer veldig bra. Send meg din mail adresse på PM så kan jeg sende deg noen bilder om du vil.
Mvh Arne M Kvale _________________ 66 Plymouth Belvedere II 2d ht
(under restaurering)
67 Dodge Coronet 500 2d ht 426 Hemi 833 Gear Vendor
Arne M |
|
| Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You can attach files in this forum You can download files in this forum
|