| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
moparkirkenes smallblock-poster
|
Posted: Mon Apr 15, 2013 8:12 pm Post subject: 1970 challenger R/T Grill |
|
|
Hei, driver å restaurerer min 70 R/T 440. Har lest at grillen på R/T skal være sort inni, er det riktig? Er det noen som vet??
_________________ *Dodge Challenger R/T 1970 440 magnum
*Red Lil Truck 1979
*Stingray 1973 |
|
| Back to top |
|
 |
challenger 340 SixPack

|
Posted: Tue Apr 16, 2013 9:38 am Post subject: |
|
|
Ja, eg er enig i at den skal vera svart på R/T utgaver i 1970. Eg prøvde å google ein reklamebrosjyre eller lignande, men fant ingenting i farta som dokumenterte det. Klipper og limer inn denne teksten i hvert fall: "The grille for the 70 was deeply recessed back behind the dual headlamps. The middle section is painted black (the crosshatch pattern piece). The resto of the grille on the Base model challengers was painted Argent Silver, and on the T/A and R/T's the grille was painted flat black. A Challenger emblem (part number 2998546) was placed on the left hand side of the grille and on the Challenger R/T's a R/T emblem (part number 2998547) was placed on the same side after the Challenger name plate (emblem). Most factory photos do not show the T/A's ever having a emblem on the grille.
Og dersom du restaurere bilen så husk at 1970 R/T skal ha sort farge bak grillen, på radiator innfestingen. Det ser ikkje så bra ut om dette er lakkert i bilens farge for det "skinner" gjennom den tøffe svarte grillen. Her er eit bilde lånt fra The Dodge Challenger Home Page som viser fabrikkens framgangsmåte:
_________________ A beer is 5 short of a six-pack  |
|
| Back to top |
|
 |
moparkirkenes smallblock-poster
|
Posted: Fri Apr 26, 2013 8:59 pm Post subject: |
|
|
Flott, har lakka og det ser bra ut!
_________________ *Dodge Challenger R/T 1970 440 magnum
*Red Lil Truck 1979
*Stingray 1973 |
|
| Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You can attach files in this forum You can download files in this forum
|