Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Justering av tomgang

 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body
View previous topic :: View next topic  
Author Message
charger440
426 HEMI - elephant


Joined: 09 Jun 2012
Posts: 148

PostPosted: Tue Jul 09, 2013 9:37 pm    Post subject: Justering av tomgang Reply with quote

Har en 440 m/Edelbrock 800cfm forgasser. Har fått stilt tenning og A/F ratio av proffer. Derimot hadde de ikke testet maks belastning ((les: klampen i bånn) på 3 gir (manuelt ventilhus) i varm tilstand. Merket da tenningsbank. Fikk beskjed om stille ned fortenningen hvilket er gjort. Tenningsbanken gikk bort, men tomgangen ble i laveste laget. Betyr det da en nye runde med innstilling av forgasseren
Back to top
View user's profile Send private message
69daytona
super_coupe


Joined: 28 May 2007
Posts: 534
Location: Goathouse, Modum

PostPosted: Wed Jul 10, 2013 6:45 am    Post subject: Reply with quote

Nå er det ikke veldig mye og stile på.
2 blandings skruer i front og tomgang på gass aksel.
Gi tomgangen en kvart runde kansje du er der.

K-E
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
charger440
426 HEMI - elephant


Joined: 09 Jun 2012
Posts: 148

PostPosted: Wed Jul 10, 2013 9:26 am    Post subject: Reply with quote

69daytona wrote:
Nå er det ikke veldig mye og stile på.
2 blandings skruer i front og tomgang på gass aksel.
Gi tomgangen en kvart runde kansje du er der.

K-E


mer skulle det ikke til:-)
Back to top
View user's profile Send private message
65 Valiant
Hemisfærisk aktiv


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 341
Location: Sande i Vestfold

PostPosted: Thu Jul 11, 2013 12:25 am    Post subject: Reply with quote

Bra at det ordnet seg Smile

Regner med at den har 98 oktan på tanken? Du vil få tenningsbank tidligere med for lav oktan.
Bare et lite tips: Ikke gå for mye ned på fortenning, juster til du kan høre tenningsbank og bittelitt tilbake. Du mister fort effekt med for lav tenning, og det vil du jo ikke Twisted Evil

_________________
1955 Desoto Diplomat 2d.sdn
1956 Plymouth Savoy 2d.sdn.
1965 Plymouth Valiant V100 4d.sdn.
1965 Plymouth Valiant V200 Wagon
1967 Dodge Dart GT 2d.ht.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
charger440
426 HEMI - elephant


Joined: 09 Jun 2012
Posts: 148

PostPosted: Thu Jul 11, 2013 7:47 pm    Post subject: Reply with quote

65 Valiant wrote:
Bra at det ordnet seg Smile

Regner med at den har 98 oktan på tanken? Du vil få tenningsbank tidligere med for lav oktan.
Bare et lite tips: Ikke gå for mye ned på fortenning, juster til du kan høre tenningsbank og bittelitt tilbake. Du mister fort effekt med for lav tenning, og det vil du jo ikke Twisted Evil


Kjører på blyerstatning. Ellers er tenningsbank borte og føler at det er godt drag i bilen nå. For øvrig takk for tipset:-)
Back to top
View user's profile Send private message
s.e.h.
smallblock-poster


Joined: 18 Mar 2012
Posts: 16
Location: norway

PostPosted: Tue Jul 16, 2013 5:25 pm    Post subject: Reply with quote

charger440 wrote:
65 Valiant wrote:
Bra at det ordnet seg Smile

Regner med at den har 98 oktan på tanken? Du vil få tenningsbank tidligere med for lav oktan.
Bare et lite tips: Ikke gå for mye ned på fortenning, juster til du kan høre tenningsbank og bittelitt tilbake. Du mister fort effekt med for lav tenning, og det vil du jo ikke Twisted Evil


Kjører på blyerstatning. Ellers er tenningsbank borte og føler at det er odt drag i bilen nå. For øvrig takk for tipset:-)


Hvor mange grader fortenning har du på ?
Holder på og justerer en 440 selv.
Back to top
View user's profile Send private message
charger440
426 HEMI - elephant


Joined: 09 Jun 2012
Posts: 148

PostPosted: Wed Jul 17, 2013 11:08 pm    Post subject: Reply with quote

s.e.h. wrote:
charger440 wrote:
65 Valiant wrote:
Bra at det ordnet seg Smile

Regner med at den har 98 oktan på tanken? Du vil få tenningsbank tidligere med for lav oktan.
Bare et lite tips: Ikke gå for mye ned på fortenning, juster til du kan høre tenningsbank og bittelitt tilbake. Du mister fort effekt med for lav tenning, og det vil du jo ikke Twisted Evil


Kjører på blyerstatning. Ellers er tenningsbank borte og føler at det er odt drag i bilen nå. For øvrig takk for tipset:-)


Hvor mange grader fortenning har du på ?
Holder på og justerer en 440 selv.


Ligger på rundt 8 (har måtte justere litt frem og tilbake etter noen prøvekjøringer) Var vel opp i nærmere 10 i starten men etter noen varmkjøringer litt ned. Nå funker det
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group