View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
charger440 426 HEMI - elephant
Joined: 09 Jun 2012 Posts: 148
|
Posted: Tue Jul 09, 2013 9:37 pm Post subject: Justering av tomgang |
|
|
Har en 440 m/Edelbrock 800cfm forgasser. Har fått stilt tenning og A/F ratio av proffer. Derimot hadde de ikke testet maks belastning ((les: klampen i bånn) på 3 gir (manuelt ventilhus) i varm tilstand. Merket da tenningsbank. Fikk beskjed om stille ned fortenningen hvilket er gjort. Tenningsbanken gikk bort, men tomgangen ble i laveste laget. Betyr det da en nye runde med innstilling av forgasseren |
|
Back to top |
|
|
69daytona super_coupe
Joined: 28 May 2007 Posts: 534 Location: Goathouse, Modum
|
Posted: Wed Jul 10, 2013 6:45 am Post subject: |
|
|
Nå er det ikke veldig mye og stile på.
2 blandings skruer i front og tomgang på gass aksel.
Gi tomgangen en kvart runde kansje du er der.
K-E |
|
Back to top |
|
|
charger440 426 HEMI - elephant
Joined: 09 Jun 2012 Posts: 148
|
Posted: Wed Jul 10, 2013 9:26 am Post subject: |
|
|
69daytona wrote: | Nå er det ikke veldig mye og stile på.
2 blandings skruer i front og tomgang på gass aksel.
Gi tomgangen en kvart runde kansje du er der.
K-E |
mer skulle det ikke til:-) |
|
Back to top |
|
|
65 Valiant Hemisfærisk aktiv
Joined: 06 Mar 2007 Posts: 341 Location: Sande i Vestfold
|
Posted: Thu Jul 11, 2013 12:25 am Post subject: |
|
|
Bra at det ordnet seg
Regner med at den har 98 oktan på tanken? Du vil få tenningsbank tidligere med for lav oktan.
Bare et lite tips: Ikke gå for mye ned på fortenning, juster til du kan høre tenningsbank og bittelitt tilbake. Du mister fort effekt med for lav tenning, og det vil du jo ikke _________________ 1955 Desoto Diplomat 2d.sdn
1956 Plymouth Savoy 2d.sdn.
1965 Plymouth Valiant V100 4d.sdn.
1965 Plymouth Valiant V200 Wagon
1967 Dodge Dart GT 2d.ht. |
|
Back to top |
|
|
charger440 426 HEMI - elephant
Joined: 09 Jun 2012 Posts: 148
|
Posted: Thu Jul 11, 2013 7:47 pm Post subject: |
|
|
65 Valiant wrote: | Bra at det ordnet seg
Regner med at den har 98 oktan på tanken? Du vil få tenningsbank tidligere med for lav oktan.
Bare et lite tips: Ikke gå for mye ned på fortenning, juster til du kan høre tenningsbank og bittelitt tilbake. Du mister fort effekt med for lav tenning, og det vil du jo ikke |
Kjører på blyerstatning. Ellers er tenningsbank borte og føler at det er godt drag i bilen nå. For øvrig takk for tipset:-) |
|
Back to top |
|
|
s.e.h. smallblock-poster
Joined: 18 Mar 2012 Posts: 16 Location: norway
|
Posted: Tue Jul 16, 2013 5:25 pm Post subject: |
|
|
charger440 wrote: | 65 Valiant wrote: | Bra at det ordnet seg
Regner med at den har 98 oktan på tanken? Du vil få tenningsbank tidligere med for lav oktan.
Bare et lite tips: Ikke gå for mye ned på fortenning, juster til du kan høre tenningsbank og bittelitt tilbake. Du mister fort effekt med for lav tenning, og det vil du jo ikke |
Kjører på blyerstatning. Ellers er tenningsbank borte og føler at det er odt drag i bilen nå. For øvrig takk for tipset:-) |
Hvor mange grader fortenning har du på ?
Holder på og justerer en 440 selv. |
|
Back to top |
|
|
charger440 426 HEMI - elephant
Joined: 09 Jun 2012 Posts: 148
|
Posted: Wed Jul 17, 2013 11:08 pm Post subject: |
|
|
s.e.h. wrote: | charger440 wrote: | 65 Valiant wrote: | Bra at det ordnet seg
Regner med at den har 98 oktan på tanken? Du vil få tenningsbank tidligere med for lav oktan.
Bare et lite tips: Ikke gå for mye ned på fortenning, juster til du kan høre tenningsbank og bittelitt tilbake. Du mister fort effekt med for lav tenning, og det vil du jo ikke |
Kjører på blyerstatning. Ellers er tenningsbank borte og føler at det er odt drag i bilen nå. For øvrig takk for tipset:-) |
Hvor mange grader fortenning har du på ?
Holder på og justerer en 440 selv. |
Ligger på rundt 8 (har måtte justere litt frem og tilbake etter noen prøvekjøringer) Var vel opp i nærmere 10 i starten men etter noen varmkjøringer litt ned. Nå funker det |
|
Back to top |
|
|
|